ОСНОВНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Liliia Varchenko-Trotsenko Київський університет імені Бориса Грінченка http://orcid.org/0000-0003-0723-4195
  • Viktoriia Vember Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Tetiana Terletska Київський університет імені Бориса Грінченка http://orcid.org/0000-0002-8046-423X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.12

Ключові слова:

відеоматеріали, мікронавчання, відео-лекція, відео-інструкція, вебінар, вища освіта

Анотація

Одним з сучасних трендів як в освіті, так і для організацій, є мікронавчання, що передбачає використання коротких відео в освітньому процесі. Мікронавчання має ряд переваг, зокрема це підхід, більше орієнтований на студентів, спрямований на підвищення рівня засвоєння знань, вимагає менше часу на навчання у студентів, надає можливість навчатися будь-коли та будь-де з використанням власних пристроїв, покращує мотивацію тощо. У статті розглянуто методичні аспекти створення навчальних відеоматеріалів, враховуючи психологічні особливості та навчальні звички сучасних студентів. Відеоматеріали належать до найпотужніших інструментів в освітньому процесі, оскільки вони забезпечують одночасне сприйняття учасниками навчання аудіальної та візуальної інформації. Відеоматеріали для мікронавчання мають бути чітко структурованими та залучати студентів до освітнього процесу, зокрема вони можуть бути включені до різних ресурсів електронних навчальних курсів (ЕНК). Існують різні типи відео, що використовуються в ЕНК, такі як вступне відео, відео-лекції, відео-інструкції, додаткові матеріали, інтерактивні відео. Не зважаючи на різноманітність контенту, всі відеоматеріали проходять однакову процедуру створення, що включає: поділ матеріалу на завершені частини, визначення понять, написання змістових питань, структуризація компонентів тощо. Створення відео для електронного навчального курсу має бути чітко спланованим процесом, щоб забезпечити високу якість вихідного продукту. В статті також розглядаються особливості вебінарів як можливості використання відеоматеріалів в освітньому процесі закладів вищої освіти. Проаналізовано різні типи вебінарів, зокрема вебінар-консультація, теоретичний вебінар, практичний вебінар.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Liliia Varchenko-Trotsenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, науковий співробітник НДЛ інформатизації освіти

Viktoriia Vember, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук і математики факультету інформаційних технологій та управління

Tetiana Terletska, Київський університет імені Бориса Грінченка

молодший науковий співробітник НДЛ інформатизації освіти

Посилання

Reis, A. (2015). How to be a teacher in the 21st century. Open educational e-environment of modern University, 1. doi:10.28925/2414-0325.2015.1.201t06

Sanal, A. (2018). 5 Benefits of Microlearning – Employees and Organizations. October 28, 2019.

https://playxlpro.com/five-benefits-of-microlearning

Morze, N. & Varchenko-Trotsenko, L. (2019). Use of flipped learning technologies on the base of video materials. Scientific journal of NPU Dragomanova. Series Nr. 2. Computer oriented learning systems, 21 (28), 9-17. (in Ukrainian)

Vember, V. & Buchynska, D. (2016). Modern types of educational videos and peculiarities of their use in the educational process. Educational discourse, 1(13), 19-29. October 22, 2019.

http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/348/289 (in Ukrainian)

Varchenko-Trotsenko, L., Tiutiunnyk, A. & Terletska, T. (2019). Using video materials in electronic learning courses. Open educational e-environment of modern University, Special Edition «New Pedagogical Approaches in STEAM Education». October 28, 2019. doi:10.28925/2414-0325.2019s34

http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/253

Ronchetti, M. (2011). Perspectives of the Application of Video Streaming to Education. In Ce Zhu, Yuenan Li, Xiamu Niu, Streaming Media Architectures, Techniques, and Applications: Recent Advances, Hershey PA, USA: Information Science Reference, IGI Global, 411-428.

Verma, A. & Singh, A. (2010). Webinar – Education through Digital Collaboration. Journal of Emerging Technologies in Web Intelligence, vol.2, 2, 131-136.

Morze, N., Kocharian, A. & Varchenko-Trotsenko, L. (2014). Webinars as a Means to Professional Development of Teachers. Information Technologies and Learning Tools, 4(42). doi:10.33407/itlt.v42i4.1107 (in Ukrainian)

Downloads


Переглядів анотації: 615

Опубліковано

2019-11-30

Як цитувати

Varchenko-Trotsenko, L., Vember, V., & Terletska, T. (2019). ОСНОВНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (7), 119–126. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.12

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>