ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s19Ключові слова:
цифрові технології, оцінювання, цілі оцінювання, формувальне оцінюванняАнотація
У статті окреслено проблему використання сучасних цифрових технологій для формувального оцінювання. Проаналізовано основні цілі оцінювання, такі як «оцінювання для навчання», «оцінювання як навчання» й «оцінювання навчання», та зазначено, що перші дві цілі реалізуються саме за допомогою формувального оцінювання. Проаналізовано стратегії оцінювання, які може використовувати викладач для збирання даних про навчальні досягнення студентів. Визначено цілі формувального оцінювання перед початком навчання, в процесі навчання та наприкінці; а також методи формувального оцінювання. Проаналізовано структуру процесу формувального оцінювання, що складається з шести кроків. В сучасних умовах для реалізації формувального оцінювання доцільно використовувати цифрові технології. Тому в статті запропонована класифікація цифрових ресурсів, які можуть застосовуватися для формувального оцінювання на різних етапах заняття та з різною метою, наведено приклади та опис використання деяких інструментів. Розглянуті, зокрема, цифрові інструменти для створення вікторин, опитувань, онлайн-тестувань, інтерактивних завдань з можливістю самостійної перевірки правильності їх виконання, віртуальні дошки, сервіси створення хмар слів, карт знань, інфографіки та візуалізації, ведення щоденників та журналів. Запропоновано різні напрямки використання віртуальних дошок для формувального оцінювання та наведено відповідні приклади. Дослідження, результати якого викладені в статті, проведено в рамках проекту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP.
Завантаження
Посилання
Vember, V. (2019). Implementation of BYOD technology for formative assessment. Innovative technologies in education: a collection of materials of the international scientific and technical conference, Ivano-Frankivsk, 45-47.
http://nung.edu.ua/cdn2019 (in Ukrainian).
Gurzgiy, А. & Lapinskiy, V. (2019). Electronic educational resources as the basis of the modern educational environment of general educational institutions. Information technology in education, 1, 15, 30-37 (in Ukrainian).
Lokshina, O. (2009). Innovations in assessing academic achievement of students in school education in the European Union. Comparative-pedagogical studios, 2, 107-113 (in Ukrainian).
Logvina, I. & Rozgdestvenskaya, L. (2012) Formative assessment tools in the activity of the subject teacher. Teacher’s Guide. Narva (in Ukrainian).
Morze N., Barna O. & Vember V. (2013). Formative Assessment: From Theory to Practice. Informatics and Information Technologies in Educational Institutions, 6, 45-57 (in Ukrainian).
Spirin, O. (2010). Іnformation and communications technology training: criteria for internal quality assessment. Information Technologies and Learning Tools, Vol.19, №5. http://lib.iitta.gov.ua/119/1/Cпірін5_19__10.pdf (in Ukrainian)
Assessment for Learning: 10 Principles (2002). Research-based principles to guide classroom practice Assessment for Learning. Assessment Reform Group.
Baylor, A., & Ritchie, D. (2002). What factors facilitate teacher skill, teacher morale, and perceived student learning in technology-using classrooms? Computers and Education, 39 (4), 395-414.
Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B. & Wiliam, D. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. Berkshire, England: Open University Press.
Earl, L. (2003). Assessment As Learning: Using classroom assessment to maximize student learning. Experts in Assessment series. Corwin Press, inc., Thousand Oaks, California.
Formative Assessment: Improving Learning in Secondary Classrooms (2005) oecd.org. http://www.oecd.org/education/ceri/35661078.pdf
Foundations of Teaching for Learning: Introduction to Student Assessment coursera.org. https://www.coursera.org/learn/learning-assessment
Kitsantis, A., Reisner, R. & Doster, J. (2004). Developing self-regulated learners: Goal setting, self-evaluation, and organizational signals during acquisition of procedural skills. The Journal of Experimental Education, 72(4), 269-288.