ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕО-МАТЕРІАЛІВ У ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСАХ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s34Ключові слова:
відео-матеріали, електронний навчальний курс, дистанційне навчання, студенти z-покоління, мікронавчання, конус навчання, вища освітаАнотація
Відео-матеріали належать до найпотужніших інструментів в освітньому процесі, оскільки вони забезпечують одночасне сприйняття учасниками навчання аудіальної та візуальної інформації. Тож, відповідно до конуса навчання Едгара Дейла, вони є більш ефективними, ніж класичні аудиторні лекції, читання підручників чи прослуховування подкастів. Більш того, відео як частина навчальної рутини більше імпонують сучасним студентам, які звикли отримувати знання з цифрових джерел. Дана стаття розглядає дані щодо впровадження відео-матеріалів у електронний навчальний курс (ЕНК) університету як частину системи дистанційного навчання і як джерело забезпечення інформацією при застосуванні технології перевернутого класу. Крім того, звертається увага на використання відео у аудиторії. Стаття також розглядає особливості створення навчального відео, враховуючи психологічні особливості та навчальні звички сучасних студентів, які здебільшого належать до z-покоління. Тому надається перевага мікронавчанню як успішному методу впровадження дистанційного навчання для вищезазначених цілей. Відео-матеріали для мікронавчання не повинні бути довшими за 15 хвилин, а також мають бути чітко структурованими та залучати студентів до процесу навчання. Існують різні типи відео, що використовуються в ЕНК, такі як вступне відео, відео-лекції, відео-інструкції, додаткові матеріали, інтерактивні відео. Не зважаючи на різноманітність контенту, всі відео матеріали проходять однакову процедуру створення, що включає: поділ матеріалу на завершені частини, визначення понять, написання змістових питань, структуризація компонентів тощо.Створення відео для електронного навчального курсу має бути чітко спланованим процесом, щоб забезпечити високу якість вихідного продукту. Також мають бути створені завдання, що передують та слідують за відео для отримання максимальної віддачі від курсу.
Завантаження
Посилання
Morze, N., Buinytska, O. & Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Creating a modern e-learning course in the MOODLE system. PP Buynitsky OA, Kamyanets-Podilsky, 232 p. ISBN 978-617-608-064-0 (in Ukrainian)
Korchanov, S. (2008). Definition dictionary of marketing terms (illustrated encyclopedia). Flita, Moscow (in Russian)
Naumov, V. (2012). Design of a corporate electronic course. Vernaja linija, Novorossiysk, 104 p. (in Russian)
Morze, N., Smyrnova-Trybulska, E. & Umryk, M. (2015) Designing an e-university environment based on the needs of net-generation students International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 25 (4), 466-486. ISSN 1741-5055.
Payne, Jonathan (2013). Smartphone use by college students (Infographic). June 10, 2019.
https://www.business2community.com/infographics/smartphone-use-college-students-infographic-0684295
Sanal, A. (2018). 5 Benefits of Microlearning – Employees and Organizations. June 24, 2019.
https://playxlpro.com/five-benefits-of-microlearning
How to create video for an online course (2019). May 22, 2019.
http://blog.ed-era.com/iak-stvoriti-vidieo-dlia-onlain-kursu (in Ukrainian)
Microlearning – small steps to great results (2017). June 15, 2019.
http://blog.ed-era.com/microlearning-malimi-krokami-do-vielikikh-riezultativ (in Ukrainian)