ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕО-МАТЕРІАЛІВ У ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСАХ

Ключові слова: відео-матеріали, електронний навчальний курс, дистанційне навчання, студенти z-покоління, мікронавчання, конус навчання, вища освіта

Анотація

Відео-матеріали належать до найпотужніших інструментів в освітньому процесі, оскільки вони забезпечують одночасне сприйняття учасниками навчання аудіальної та візуальної інформації. Тож, відповідно до конуса навчання Едгара Дейла, вони є більш ефективними, ніж класичні аудиторні лекції, читання підручників чи прослуховування подкастів. Більш того, відео як частина навчальної рутини більше імпонують сучасним студентам, які звикли отримувати знання з цифрових джерел. Дана стаття розглядає дані щодо впровадження відео-матеріалів у електронний навчальний курс (ЕНК) університету як частину системи дистанційного навчання і як джерело забезпечення інформацією при застосуванні технології перевернутого класу. Крім того, звертається увага на використання відео у аудиторії. Стаття також розглядає особливості створення навчального відео, враховуючи психологічні особливості та навчальні звички сучасних студентів, які здебільшого належать до z-покоління. Тому надається перевага мікронавчанню як успішному методу впровадження дистанційного навчання для вищезазначених цілей. Відео-матеріали для мікронавчання не повинні бути довшими за 15 хвилин, а також мають бути чітко структурованими та залучати студентів до процесу навчання. Існують різні типи відео, що використовуються в ЕНК, такі як вступне відео, відео-лекції, відео-інструкції, додаткові матеріали, інтерактивні відео. Не зважаючи на різноманітність контенту, всі відео матеріали проходять однакову процедуру створення, що включає: поділ матеріалу на завершені частини, визначення понять, написання змістових питань, структуризація компонентів тощо.Створення відео для електронного навчального курсу має бути чітко спланованим процесом, щоб забезпечити високу якість вихідного продукту. Також мають бути створені завдання, що передують та слідують за відео для отримання максимальної віддачі від курсу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Liliia Varchenko-Trotsenko, Київський університет імені Бориса Грінченка
Кандидат педагогічних наук, науковий співробітник науково-дослідної лабораторії інформатизації освіти
Anastasiia Tiutiunnyk, Київський університет імені Бориса Грінченка

Методист науково-дослідної лабораторії інформатизації освіти

Tatiana Terletska, Київський університет імені Бориса Грінченка

Молодший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії інформатизації освіти

Посилання

Morze, N., Buinytska, O. & Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Creating a modern e-learning course in the MOODLE system. PP Buynitsky OA, Kamyanets-Podilsky, 232 p. ISBN 978-617-608-064-0 (in Ukrainian)

Korchanov, S. (2008). Definition dictionary of marketing terms (illustrated encyclopedia). Flita, Moscow (in Russian)

Naumov, V. (2012). Design of a corporate electronic course. Vernaja linija, Novorossiysk, 104 p. (in Russian)

Morze, N., Smyrnova-Trybulska, E. & Umryk, M. (2015) Designing an e-university environment based on the needs of net-generation students International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 25 (4), 466-486. ISSN 1741-5055.

Payne, Jonathan (2013). Smartphone use by college students (Infographic). June 10, 2019.

https://www.business2community.com/infographics/smartphone-use-college-students-infographic-0684295

Sanal, A. (2018). 5 Benefits of Microlearning – Employees and Organizations. June 24, 2019.

https://playxlpro.com/five-benefits-of-microlearning

How to create video for an online course (2019). May 22, 2019.

http://blog.ed-era.com/iak-stvoriti-vidieo-dlia-onlain-kursu (in Ukrainian)

Microlearning – small steps to great results (2017). June 15, 2019.

http://blog.ed-era.com/microlearning-malimi-krokami-do-vielikikh-riezultativ (in Ukrainian)


Переглядів анотації: 264
Завантажень PDF: 166
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Varchenko-Trotsenko, L., Tiutiunnyk, A., & Terletska, T. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕО-МАТЕРІАЛІВ У ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСАХ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 375-382. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s34
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»