МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ MOOC НА ВІКІ-ПОРТАЛІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.5260Ключові слова:
cMOOC, xMOOC, відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, Вікі-портал, wiki-технологія, веб-сторінка, coursera, udacityАнотація
Використання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє розвитку та реорганізації інформаційного середовища сучасного суспільства, зокрема, сфери освіти. Сучасна система освіти перебуває у стадії глобальних змін у всьому світі, вона зосереджена на всебічному розвитку людини, готує до життя в відкритому інформаційному просторі, забезпечує навчання впродовж життя, формує толерантний світогляд. В глобальному контексті відбувається взаємодія різних соціальних, економічних та технічних розробок у сфері освіти. Відкрита освіта відіграє важливу роль у забезпеченні доступу до освіти та у подоланні труднощів, що виникають завдяки постійно мінливими обставинами у сфері освіти. Тому багато сучасних видів досліджень зосереджені на визначенні особливостей використання масових відкритих онлайнових курсів (MOOC). Це одна з сучасних тенденцій у сфері відкритого дистанційного навчання. У цій статті розглянуто найбільш важливі питання, що стосуються MOOC. Було проаналізовано міжнародний досвід розробки курсів та навчання на платформах MOOC. Серед різних платформ для створення масових відкритих онлайн-курсів Київським університетом імені Бориса Грінченка було обрано платформу wiki, що дозволяє створити відкритий онлайн курс, участь у якому може взяти велика кількість користувачів.
Завантаження
Посилання
Varchenko-Trotsenko, L. (2015). Organization of MOOC using wiki-technology. Information Technologies - 2015: Collection of Theses of II Ukrainian Conference of Young Scientists (pp. 13-16). Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University (in Ukrainian)
Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N. & Varchenko-Trotsenko, L. (2015). MOOCs – selected social and educational aspect. Brno, University of Defence, 127-134.
http://elibrary.kubg.edu.ua/10369/1/E_Smyrnova_N_Morze_L_Varchenko_CATE_NDLIO.pdf
Coursera (2018). March 04, 2018.
Udacity (2018). March 04, 2018.
Banks, B. (2005). E-Portfolios: Their Uses and Benefits. Excellence Gateway Treasury, 13 p. March 10, 2018
http://elearning.tki.org.nz/content/download/382/1832/file/eportfolios_their_use_and_benefits.pdf
Morze, N. & Sekret, I. (2017). Designing module “Presence and Online tutoring” for the massive open online course “ICT tools for e-learning”. DLSC 2017’. Proceedings, 178-189.
http://dlsc.unob.cz/data/DLSC%202017%20Proceedings%20Selected%20papers.pdf
edX (2018). March 04, 2018.
P2Pu (2018). March 04, 2018.
Khan Academy (2018). March 04, 2018.
Udemy (2018). March 04, 2018.
Prometheus (2018). March 04, 2018.
https://prometheus.org.ua/ (in Ukrainian)
EdEra (2018). March 04, 2018.
https://www.ed-era.com/ (in Ukrainian)
Belanger, V., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A Quantitative Approach. Duke University’s First MOOC, 21p
Borys Grinchenko Kyiv University (2017). I am a student. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University (in Ukrainian)
http://elibrary.kubg.edu.ua/20107/1/Ya_student_2017.pdf
Morze, N., & Varchenko-Trotsenko, L. (2014). Organization of MOOC on the basis of Wiki-technology. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh, (54), 38-47. (in Ukrainian)
Morze, N., & Varchenko-Trotsenko, L. (2015). The use Wiki-technology for learning environment of Modern University. Open educational e-environment of Modern University, 1, 115-125.
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/13 (in Ukrainian)