ВИКОРИСТАННЯ ЕНК ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Ключові слова: цифрова компетентність, STEAM-освіта, електронний навчальний курс, майбутні вчителі

Анотація

У статті представлено досвід підвищення цифрової компетентності, як однієї з основних складових успішності майбутніх учителів, у тому числі для впровадження STEAM освіти у освітній процес закладів середньої освіти. Зроблено огляд сучасних наукових публікацій переважно зарубіжних, а також вітчизняних дослідників, що визначають поняття цифрової компетентності, розкривають різні підходи щодо визначення рівня сформованості цифрової компетентності майбутніх фахівців за колесом цифрової компетентності; STEAM-освіти та зв'язку цифрової компетентності, достатньо сформованої для впровадження засад STEAM у освітній процес закладів середньої освіти. Представлено результати впровадження електронних навчальних курсів (ЕНК), розроблених для ключових дисциплін зі спеціалізації «Управління електронним навчанням» та паралельного спільного дослідження співробітників НДЛ інформатизації освіти, викладачів кафедри комп'ютерних наук і математики та студентів Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка щодо впливу електронних навчальних курсів на підвищення цифрової компетентності майбутніх вчителів. Опис електронних навчальних курсів для двох ключових дисциплін містить дані про формування інтегральних, професійних та цифрової компетентностей. При осучасненні змісту і підборі методів навчання враховано  рекомендації та статті, видані у рамках міжнародного проекту «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти, № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP, партнером якого є Університет Грінченка.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Oksana Buinytska, Київський університет імені Бориса Грінченка

завідувач НДЛ інформатизації освіти

Svitlana Vasylenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

викладач-методист, заступник завідувача з питань змісту та дослідження НДЛ інформатизації освіти

Посилання

Digital Agenda for Ukraine 2020 (2016). June 20, 2019 https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf (in Ukrainian)

Anders, Skov (2016). What is digital competence? Center for digital dannelse. https://digital-competence.eu/front/what-is-digital-competence/

Lynch, T. (2015). Spreadsheets and sinners: How and why english teachers can claim their rightful place in STEM education. English Journal, 104 (5), 98–101.

McDonald, C. V. (2015). International best practice in science, technology, engineering and mathematics (STEM) education. Brisbane: Griffith Institute for Educational Research.

Georgette, Yakman (2017). STEAM Education Professional Development Practicum & Research 2007-2017

Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., & Tiutiunnyk, A. (2016). Introduction of steam education with the use of 3D technologies: modelling, scanning and printing. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment of Modern University», (2), 51-59. May 15, 2019

http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/31 ISSN 2414-0325

Morze, N. & Varchenko-Trotsenko, L. (2015). The use wiki-technology for learning environment of modern university. Open Educational E-Environment of Modern University, 2015, 1. 115–125. May 09, 2019

http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/13 (in Ukrainian)

The Australian Council of Learned Academies (2013). Consultant Report Securing Australia’s Future STEM: Country Comparisons. June 12, 2019

www.acola.org.au/pdf/saf02consultants/consultant%20report%20-%20korea.pdf

Morze, N., Vasylenko, S. & Gladun M. (2018). Ways to improve the motivation of university teachers to develop their digital competence. Open Educational E-Environment of Modern University, 2018, 5. 161-177. June 26, 2019 http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/164 ISSN 2414-0325 (in Ukrainian)

Morze, N., Buinytska, O. & Varchenko-Trotsenko, L. (2016). Creating a modern e-learning course in Moodle: Tutorial. PP Buinytskyi O.A., Kamianets-Podilskyi, 232 p. ISBN 978-617-608-064-0 (in Ukrainian)

The Digital Competence Wheel (2019). June 20, 2019

https://digital-competence.eu/

Morze, N., Balik, N. & Smyrnova-Trybulska, E. (2014) Analysis of foreign and domestic e-learning manager training programs. edukacja humanistyczna In. Wydawca: „Pedagogium» Wydawnictwo OR TWP w Szczecinie, Szczecin, 2 (31), 123-138. ISSN 1507-4943. June 26, 2019

http://wshtwp.pl/eh-2014-2/

Morze N & Buinytska, O. (2015). Open e-environment – the key instrument of the education quality. International Journal of Research in E-learning, 1 (1), 29-54. ISSN 2451-2583 June 03, 2019

www.journals.us.edu.pl

Hlazunova, O. & Buinytska, O. (2016). Design and Expertise of High-Tech Information Educational Environment: Program of the Discipline. Borys Grinchenko Kyiv University, 14p. (in Ukrainian)

E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries (2014). monograph. Sc. Editor E. Smyrnova-Trybulska. Katowice, Poland, 484 p.

Morze, N., et al. (2015). Ways of formation of effective students' collaboration skills based upon the usage of WBT. International Journal of Web Based Communities, 11, 25-41, ISSN 1477-8394 (Print) 1741-8216 (Online).

Project STEAM Educators. May 12, 2019

http://steamedu.com/about-us/


Переглядів анотації: 294
Завантажень PDF: 303
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Buinytska, O., & Vasylenko, S. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ЕНК ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 44-62. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s5
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»