ДЛЯ ЧОГО МАЙБУТНІМ УЧИТЕЛЯМ ІНФОРМАТИКИ ВИВЧАТИ КОМП’ЮТЕРНИЙ ДИЗАЙН?

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.136

Ключові слова:

комп’ютерний дизайн; комп’ютерна графіка; підготовка майбутніх учителів інформатики; компетентнісний підхід

Анотація

Навчання дисципліни «Основи комп’ютерного дизайну» студентів інформатичних спеціальностей педагогічних університетів пов'язано з сучасними освітніми тенденціями, що випливають з вимог на ринку праці. У статті обґрунтовано необхідність впровадження даного курсу в освітній процес підготовки майбутніх учителів інформатики, враховуючи професійний стандарт вчителя та державний стандарт з інформатики. Зазначено, що навчання даного курсу сприяє формуванню важливих міжпредметних та предметних фахових компетентностей, в тому числі інформаційно-цифрової компетентності, які необхідні як сучасному фахівцю у галузі ІКТ, так і майбутньому вчителю інформатики. Подано зв'язок даного курсу з іншими навчальними дисциплінами, які мають відповідно до навчального плану викладатися майбутнім вчителям інформатики. Проведено опитування студентів 1-го курсу спеціальності «Інформатика» для визначення їх знань та вмінь, які вони отримали до вступу в університет, їх ставлення до використання різного програмного забезпечення, що використовується на сучасному ринку інформаційно-комунікаційних технологій для опрацювання графічних даних. Аналіз відповідей респондентів показав, які саме графічні редактори вони використовують, що в своє чергу дозволила зробити висновок щодо зміни умов досягнення майбутніми вчителями відповідних компетентностей з теми комп’ютерного дизайну.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Вікторівна Морзе, Київський університет імені Бориса Грінченка

д.п.н., професор, професор кафедри комп’ютерних наук

Тетяна Олексіївна Єфименко, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

старший викладач кафедри інформаційних технологій і програмування, 

Посилання

Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text

Професійний стандарт за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста). URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#Text

Гордон Драйден, Джаннетт Вос. Революція в навчанні. Пер. з англ. М. Олійник. Львів: Літопис, 2011. 542 с.

Пономаренко В., Воронцова Т. Навчальний курс «Освіта на основі життєвих навичок». Розроблено й апробовано за підтримки МОН України і Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). URL: http://dlse.multycourse.com.ua/ua/basic/14#11

Морзе Н. В., Барна О. В. Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021. №795)

Результати всеукраїнського опитування в рамках проєкту «Інформатика нового покоління» (Іnformatics NewG) з модернізації змісту предмета «Інформатика» в закладах загальної середньої освіти. URL: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfkJwwD6qelxEjtO6fooAa5RvldvEsedN5d6IfLKbYmdWxu5g/closedform (дата звернення: 05.10.2022).

Кузьмінська О., Морзе Н., Носкова М., Овчарук О., Смірнова-Трибульська Є., Спірін О., ... & Цідило І. Критерії професійної цифрової грамотності працівників вищої школи. Редакційна колегія. 2022. 376 c.

Кузьмінська О. Г., Барна О. В. Синхронний та асинхронний режими при плануванні електронного курсу: проблеми та рішення.: проблеми та рішення." редакційний комітет. 2021. 220 c.

Мінтій І. С., Шокалюк С. В., Литвинова С. Г., & Пінчук О. П. Проєктування електронних навчальних курсів на основі типового Moodle‐курсу університету. 2020.

Струтинська О. В. Особливості сучасного покоління учнів і студентів в умовах розвитку цифрового суспільства. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”. 2020. (9). C. 145-160. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.12

Рамський Ю. С., Струтинська, О. В., Умрик, М. А. Модернізація змісту навчання майбутніх вчителів інформатики в умовах становлення інформаційного суспільства. Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 2020. 22 (29). C. 17-25.

Downloads


Переглядів анотації: 230

Опубліковано

2022-11-27

Як цитувати

Морзе, Н. В., & Єфименко, Т. О. (2022). ДЛЯ ЧОГО МАЙБУТНІМ УЧИТЕЛЯМ ІНФОРМАТИКИ ВИВЧАТИ КОМП’ЮТЕРНИЙ ДИЗАЙН?. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (13), 75–88. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.136

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають