ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s28Ключові слова:
початкова школа, компетентність, цифрова компетентність, технології, технологічна компетентність, інтегрований підхід, Нова українська школа, формувальне оцінюванняАнотація
У статті розглянуто окремі аспекти використання цифрових технологій на занятті з галузі технології у початковій освіті. В нинішніх умовах становлення національної освіти, залишається мало дослідженою проблема формування цифрової та технологічної компетентностей у майбутніх вчителів початкової школи в умовах інтегрованого підходу до освітнього процесу. Запропоновано приклад проведеного заняття із використанням хмарних сервісів і технологій для: отивації студентів, при вивченні нового матеріалу, з використанням доповнюючої реальності, он-лайн дошки padlet, інфографіки, проведенням формувального оцінювання, тестування; оцінювання засобами он-лайн тестів з використанням QR-кодів. Стаття також покликана допомогти викладачам розібратися з технологіями та методами їх застосування в сучасних освітніх умовах. Проведене заняття допомагає сформувати знання y майбутніх учителів початкової школи щодо роботи з папером у техніці оригамі та кусудама, а також презентувати, виготовлені самостійно вироби, використовуючи засоби ІКТ для обміну повідомленнями та організації співпраці при розв’язуванні навчальних, дослідницьких і практичних завдань. Авторами здійснено пошук та реалізацію інноваційних підходів для розв’язання проблеми формування та розвитку цифрової та технологічної компетентностей майбутнього учителя початкової школи, шляхом інтеграції освітнього процесу в закладі вищої освіти. Доцільність використання цифрових технологій при навчанні здобувачів освіти обумовлена тенденцією перебудови навчального процесу відповідно до Концепції Нової української школи та із врахуванням сучасних інновацій у сфері надання освітніх послуг.
Завантаження
Посилання
Afonkin, S. Ju. & Afonkina E. Ju. (2004). Everything about oryhami. SPb: TOV «SZKEO Krystal», 272 p. ISBN 5-9603-0005-2.
Bekh, I. D. (2009). Theoretical and applied meaning of competence approach in pedagogy. K.: Vykhovannia i kultura, №12 (17,18), 5–7
Havrilova, L. H. (2017). «Digital culture, digital literacy, digital competence as modern educational phenomena. [Online].
https://webcache.googleusercontent.com/search?
q=cache:30SmhK8VVkQJ:https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/1744/1243+&cd=3&hl=ru&ct=clnk&gl=ua.2.
Hrynevych, L. (2019). «From the school where we are pumped with knowledge, we move to the school of competencies». [Online].
State standard of basic and complete general secondary education (2011). Legislation of Ukraine. [Online].
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF.
Diachenko, A. (2013). Theoretical analysis of the concept of “technological competence of the teacher”. Problems of preparation of the modern teacher: collection of scientific works of the Pavlo Tychyna Uman state Pedagogical University. Uman: FOP Zhovtyi O. O, Edition 8, Part 2, 53-59.
Concept of the New Ukrainian School (2017).
http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf
Kusudama (2019).
https://uk.wikipedia.org/wiki/Кусудама
Project Digital Agenda of Ukraine – 2020 («Digital Agenda» – 2020) Conceptual Framework (version 1.0) (2016).
https://ucci.org.ua/uploads/files/ 58e78ee3c3922.pdf
Rebryna, V.A. (2017). The digital culture of the teacher. ICT competencies of the modern teacher. [Online]. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:DxOx_xchUssJ:dn.hoippo.km.ua/ckp/ckp.pdf+&cd=13&hl=uk&ct=clnk&gl=ua]
Kharchenko, O.O. (2011). Pedagogical conditions for the effective use of innovative teaching technologies in the science-training of future teachers. Electronic scientific publication «Scientific Bulletin of Donbasu», № 1 (13).
http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN13/11hoopmu.pdf.
Ferrari, A. (2011). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Luxemburg: IPTS-JRC, 2011. [Online].
http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
The Digital Competence Framework for Citizens (2017). http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC106281/web-digcomp2.1pdf_(online).pdf