ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У STEAM-ПРОЄКТАХ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1815Ключові слова:
освітні технології, імерсивні технології, цифрові технології, STEAM, онлайн-сервіси, штучний інтелект, віртуальні лабораторіїАнотація
У статті розглянуто особливості використання сучасних технологій в освітньому процесі початкової школи. Зазначено, що окрім застосування в STEAM-освіті різних цифрових технологій, інтернет-ресурсів та інтерактивних інструментів, ефективним є використання спеціальних програмних засобів для унаочнення, демонстрації та відтворення різних явищ. Після проведення вхідного моніторингу визначено недостатній рівень теоретичних знань студентів про використання STEAM-проєктів, що доводить актуальність обраної теми дослідження. Автори демонструють переваги використання віртуальних лабораторій, імерсивних технологій (віртуальної та доповненої реальності) та відповідних мобільних застосунків під час застосування STEAM-проєктів для майбутніх учителів початкових класів. Представлено підбір наявних сучасних цифрових технологій, які освітяни найчастіше застосовують під час проєктної діяльності. Авторами проаналізовано сучасні онлайн-ресурси, запропоновано приклади їх використання в закладі вищої освіти під час підготовки майбутніх учителів початкових класів. Дослідження проведене під час навчально-виховного процесу на базі Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Такий підхід дозволив виокремити цифрові застосунки для реалізації STEAM-освіти. У статті описано використання таких цифрових технологій як: віртуальні екскурсії, музеї 360°, програми-імітатори, експерименти (Viola the Bird та Paint with music), віртуальна симуляція PhET Sound Simulation (Звукові хвилі), використання ШІ (SYNO AI), NoiSee, sketch.metademolab.com, Chrome Music Lab тощо. Впровадження програмних засобів для реалізації проєктного методу за моделлю 5E, дозволяє студентам отримати цінний досвід організації та реалізації проєктного навчання з залученням елементів STEAM-освіти.
Завантаження
Посилання
Hrynevych, L., Morze, N. & Boiko, M. (2020). Scientific education as a basis for the formation of innovative competence in the context of digital transformation of society. ITLT, 77(3), 1-26. https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3980 (in Ukrainian)
Benaben, F., Congès, A. & Fertier, A. (2025). A prospective vision of the evolution of immersive technologies: Towards a definition of metaverse, Technovation, 140. February 16, 2025. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2024.103154.
Rapaka, A., Dharmadhikari, S., Kasat, K., Mohan, C., Chouhan, K. & Gupta, M. (2025). Revolutionizing learning − A journey into educational games with immersive and AI technologies, Entertainment Computing, 52. February 19, 2025 https://doi.org/10.1016/j.entcom.2024.100809
García-Llamas, P., Taboada, A., Sanz-Chumillas, P., Pereira, L. & Álvarez, R. (2025). Breaking barriers in STEAM education: Analyzing competence acquisition through project-based learning in a European context, International Journal of Educational Research Open, 8. February 10, 2025. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2025.100449
Lage-Gómez, C. & Ros, G. (2024). On the interrelationships between diverse creativities in primary education STEAM projects, Thinking Skills and Creativity, 51. February 26, 2025. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101456
Minces, V. & Akshay, N. (2023). STEAM for all: a vision for STEM and arts integration, Editor(s): R. J. Tierney, F. Rizvi, K. Ercikan, International Encyclopedia of Education (Fourth Edition), Elsevier, 10-18. February 24, 2025. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.13053-2
Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., Terletska, T., Smyrnova-Trybulska, E. (2023). Artificial intelligence as a primary school teacher's assistant. Open educational e-environment of Modern University (15), 97-115. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.158 (in Ukrainian)
Glushkova, T., Gurba, K., Hug, T., Morze, N., Noskova, T. & Smyrnova-Trybulska, E. (2022). New technologies in personalisation of STEM and STEAM education – international context, International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 32(5), 591-616. February 3, 2025. https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=125730
Polikhun, N., Postova, K., Slipukhina, I., Onopchenko, Gh. & Onopchenko, O. (2019). Implementation of STEM education in the context of integration of formal and non-formal education of gifted students: methodological recommendations. Kyjiv: Institute of Gifted Children of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 80 (in Ukrainian)
Potapenko, I., Eljkin, O., Masalitina, O. & Remez, K. (2023). STEM education in primary school: from a training model to a real lesson, 300.
http://bit.ly/edcampstembook (in Ukrainian)
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Шкуренко О. В., Стецик С. П., Шпіца-Павлюк Р. І.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.