МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМІКСІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.167

Ключові слова:

змішане навчання, освітні технології, інноваційні технології, цифрові технології, онлайн-сервіси, комікси

Анотація

У статті розглянуто особливості підготовки вчителів початкових класів до створення навчальних коміксів та можливості застосування їх в освітньому процесі початкової школи як технології візуалізації навчального матеріалу. Проаналізовано наукові джерела з метою осмислення сучасних педагогічних підходів до використання цифрових-ресурсів для організації досліджуваного процесу в закладах вищої освіти. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний педагогічний досвід застосування навчальних коміксів в освіті. З’ясовано актуальний стан готовності майбутніх учителів застосовувати педагогічні кейси створення і впровадження медіапродуктів з навчальною метою. Проаналізовано та систематизовано сучасні онлайн-ресурси, що використовуються для організації роботи вчителя з розробки і впровадження освітніх медіа продуктів для НУШ. Схарактеризовано вікові обмеження використання цифрових ресурсів, відкритість програм та обмеження використання, зручність та достатність готових шаблонів героїв та сцен у програмі тощо. Автори презентували методику створення навчальних коміксів з урахуванням технічних можливостей наявних цифрових ресурсів. Продемонстрували переваги використання коміксів у навчальному процесі підготовки вчителів початкових класів на заняттях з курсів «Інформаційна та технологічна освіта з методикою навчання» та «Інформаційна та технологічна освіта» та на засіданнях Наставницької студії НУШ. Представлено вибірку та аналіз наявних платформ для створення коміксів, що освітяни найчастіше застосовують під час навчального процесу. Детальний аналіз сучасних цифрових ресурсів дав можливість визначити особливості їх використання в процесі фахової підготовки майбутніх учителів в сучасних умовах воєнного стану з метою розвитку професійних компетентностей здобувачів освіти. Дослідження проведено на базі Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка під час організації навчального процесу та проходження студентами педагогічної практики у ЗЗСО. Студентські роботи, опитування і спостереження дали можливість виокремити ефективні цифрові платформи для створення та застосування в шкільній практиці коміксів (зокрема, Canva, Pixton, StoryboardThat, My Storybook) студентами спеціальності 013 «Початкова освіта».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., Terletska, T. & Smyrnova-Trybulska, E. (2023). Artificial intelligence as primary school teacher assistant. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational E-Environment of Modern University”, (15), 97-115. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.158 (in Ukrainian)

Kudykina, N., Rudenko, N. & Romanenko, L. (2023). Methodological support for the incorporation of comics into education of preschool children and primary school students. Image of the Modern Pedagogue, 6(213), 136-143. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-136-143 (in Ukrainian)

Nezhyva, L., & Topikha, Y. (2023). Preparing primary school teachers to use comics in reading lessons by means of instagram page. Young Scientist, 11 (123), 76-80. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2023-11-123-29 (in Ukrainian)

Lushhevska, O. (2016). Comic book format creates avid readers. Chytomo. https://archive.chytomo.com/master-class/format-komiksu-formuye-zavzyatix-chitachiv (in Ukrainian)

Suh, S., Lee, M., Xia, G. & Law, E. (2020). Coding Strip: A Pedagogical Tool for Teaching and Learning Programming Concepts through Comics. Proceedings of IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing. https://doi.org/10.1109/VL/HCC50065.2020.9127262

Pantaleo, S. (2023). Elementary students' engagement in transduction and creative and critical thinking Literacy 58(1), 58–71. https://doi.org/10.1111/lit.12350

Suh, S. (2023). Reference Guide for Teaching Programming with Comics SIGCSE 2023 – Proceedings of the 54th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. 2. 1392. https://dl.acm.org/doi/10.1145/3545947.3576251

Castro, F., Suh, S., Jane L, E., Naowaprateep, W. & Shi, Y. (2023). Developing Comic-based Learning Toolkits for Teaching Computing to Elementary School Learners SIGCSE 2023 – Proceedings of the 54th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, V.2, pp. 1325-1325. https://doi.org/10.1145/3545947.3576272

Aman, R. & Wallner, L. (2022). Teaching with Comics Empirical, Analytical, and Professional Experiences Teaching with Comics: Empirical, Analytical, and Professional Experiences, 1–323. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-05194-4

Widyawati, A., Suyanta, Kuswanto, H. & Prodjosantoso, A. (2024). E-Comic Based on SETS: A Digital Learning Media to Improve Student’s Character and Critical Thinking Skills International Journal of Religion, 5(2), 47–56. https://ijor.co.uk/ijor/article/view/3157

Mailizar, M., Johar, R., Safitri, Y., Fatimah, S. & Rohaizati, U. (2023). Using comics in teaching mathematics to improve junior high school students’ disaster awareness, Jamba: Journal of Disaster Risk Studies 15(1), 1345 https://jamba.org.za/index.php/JAMBA/article/view/1345

DeHart, J., & Hash, P. (Eds.) (2023). Arts-Based Research Across Visual Media in Education: Expanding Visual Epistemology – Volume 2 (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003294658

Apostolou, D., Linardatos, G. (2023). Cognitive Load Approach to Digital Comics Creation: A Student-Centered Learning Case Applied Sciences (Switzerland), 13(13), 7896 https://www.mdpi.com/2076-3417/13/13/7896

Davis, B. (2023). Comics and Multimodal Storytelling. Cambridge University Press, 125-142. https://doi.org/10.1017/9781009255653.010

Boucher, M., Bach, B., Stoiber, C., Wang, Z. & Aigner, W. (2023). Educational Data Comics: What can Comics do for Education in Visualization? 2023 IEEE VIS Workshop on Visualization Education, Literacy, and Activities (EduVis), Melbourne, Australia, pp. 34-40, doi: 10.1109/EduVis60792.2023.00012.

Kirtley, S. (2023). Educationally Occupied: Learning with Comics. In: Ahmed M, ed. The Cambridge Companion to Comics. Cambridge Companions to Literature. Cambridge University Press, 346-363. https://doi.org/10.1017/9781009255653.022

Kerneža, M. & Košir, K. (2017). Comics as a Literary-didactic method for reducing gender differences in reading literacy at the primary level of education. CEPS Journal, 6(2). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1129008.pdf

Guidance for generative AI in education and research (2023). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000386693/PDF/386693eng.pdf.multi

Downloads


Переглядів анотації: 134

Опубліковано

2024-04-29

Як цитувати

Нежива, Л. Л., & Шкуренко, О. В. (2024). МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМІКСІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (16), 92–105. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.167

Номер

Розділ

Статті