ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Elena Antonova Житомирський державний університет імені Івана Франка, м. Житомир http://orcid.org/0000-0002-3240-6297
  • Larissa Familyarskaya Комунальний заклад "Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Житомирської обласної ради http://orcid.org/0000-0002-5801-8057

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s2

Ключові слова:

навчання, освітнє середовище, оцінювання, розвиток, цифрові технології

Анотація

У статті систематизовано нормативно-правові документи, що характеризують необхідність здійснення трансформаційних процесів в освіті, які передбачають оновлення системи знань і необхідність адаптування педагога закладу вищої освіти до змін у міжособистісній взаємодії з використанням цифрових технологій. Розкрито поняття «цифрове середовище», «цифрові технології», «цифровізація». З’ясовано, що в наукових колах та національних законодавчих документах не існує єдиного підходу до визначення поняття «цифрові технології». Охарактеризовано особливості впровадження створеної з використанням цифрових технологій локальної мережі вищого навчального закладу через модуль адміністрування й налаштування політики прав користувачів, що забезпечує реалізацію «цифрової активності» учасників освітнього процесу без територіальних, географічних, часових обмежень. Описано сутнісні характеристики використаних цифрових технологій, що зумовлює створення викладачем в освітньому електронному середовищі умови для активної навчальної діяльності студентів. Узагальнено можливості оновлення форм міжособистісної взаємодії в контекстному середовищі навчальних завдань. Охарактеризовано цифрові технології для створення умов зворотного зв’язку, зокрема, через підсумкове та формувальне оцінювання. Виділено критерії відбору цифрових засобів і технологій: забезпечення інтерактивної інформаційної взаємодії в процесі навчання; адаптування до індивідуальних особливостей студентів; можливість синхронної чи асинхронної взаємодії суб’єктів освітньої діяльності. Виявлено результативність використання цифрових технологій в освітньому процесі закладу вищої освіти за даними проведеного опитування студентів та викладачів. З’ясовано, що ефективність використання можливостей цифрових технологій залежить та визначається готовністю до цього процесу викладача закладу вищої освіти.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Elena Antonova, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м. Житомир

доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри педагогіки

Larissa Familyarskaya, Комунальний заклад "Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Житомирської обласної ради

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки й андрагогіки

Посилання

Antonova O. Ye. (2011). Designing the educational environment of the university as a factor in the development of gifted students. Teoriya i praktyka pidhotovky maybutnikh uchyteliv do pedahohichnoyi diyi. Vy`d-vo ZhDU im. Ivana Franka, 123-127. (in Ukrainian).

Bernazyuk O.O. (2017). The problem of scientific definition of the concept of digital technology in law. Naukovyy visnyk Uzhhorods'koho natsional'noho universytetu. Seriya Pravo, 47, 2, 83-86. (in Ukrainian).

Vygotskij L.S. (2005). Psychology of human development. M.: Eksmo, 1136. (in Russian).

E-platform The New Ukrainian School. (2019). http://nus.inf.ua/ (in Ukrainian).

Zhurba M. A. (2013). Digitization of culture and mediarrhiza: a metaphysical aspect. Visnyk Dnipropetrovs'koho universytetu. Seriya: Filosofiya. Sotsiolohiya. Politolohiya, 21, 23(2), 114-120. (in Ukrainian).

Koval'chuk V.I. & Podol's'ka I.S. (2018). The application of digital pedagogy in the training of future professionals in the field of entrepreneurship. Molodyy vchenyy, 5 (57), 523-526. (in Ukrainian).

Concept of development of the digital economy and society of Ukraine for 2018-2020 and approval of the plan of measures for its realization. (2018). https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-cifrovoyiekonomiki-ta-suspilstva-ukrayini-na-20182020-rokita-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-yiyi-realizaciyi. (in Ukrainian).

Kuybida V.S., Karpenko O.V., & Namestnik V.V. (2018). Digital Governance in Ukraine: Basic Definition of the Concept-categorical Apparatus. Visnyk NADU pry Prezydentovi Ukrayiny. Seriya “Derzhavne upravlinnya”, 1. 6-10. (in Ukrainian).

Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny. Concept of the New Ukrainian School. (2016). https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola. (in Ukrainian).

Morze N.V., Barna O.V., & Vember V.P. (2013). Formatting assessment: from theory to practice. Informatyka ta informatsiyni tekhnolohiyi v navchal'nykh zakladakh, 6, 45-57. (in Ukrainian).

Morze N.V., Vember V.P, & Gladun M.A. (2019). 3D mapping of digital competency in Ukrainian education system. Information Technologies and Learning Tools, 70, 2, 28-42. (in Ukrainian).

About copyright and related rights. (2018). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3792-12. (in Ukrainian).

On Approval of the Provision on the National Educational Electronic Platform. (2018). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0702-18. (in Ukrainian).

On Approval of the Concept of E-Governance Development in Ukraine. (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/649-2017-%D1%80. (in Ukrainian).

On Approval of the Strategy of the Information Society Development in Ukraine. (2013). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80. (in Ukrainian).

The site of the Ministry of Education and Science of Ukraine. (2019). https://mon.gov.ua/ua/news/liliya-grinevich-mi-pochinayemo-rozvitok-cifrovoyi-osviti-v-ukrayini-stvoryuyetsya-nacionalna-osvitnya-platforma-ta-e-pidruchniki-ale-nam-potribna-dopomoga. (in Ukrainian).

Solodovnyk O.V. (2017). Formation of readiness of future junior specialists with medical education to professional self-improvement in the process of professional training. Dys. kand. ped. nauk, 1, 278. (in Ukrainian).

Familyars'ka L.L. (2016). Model of the educational environment in postgraduate pedagogical education. http://www.confcontact.com/2016-specproekt/familyarskaya.htm. (in Ukrainian).

A Digital Agenda for Europe: Communication from the commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, Brussels. (2010). http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52010DC0245R(01)&from=EN.

Buzzard C., Crittenden V.L., Crittenden W.F. & McCarty P. (2011). The Use of Digital Technologies in the Classroom: A Teaching and Learning Perspective. Journal of Marketing Education, 33(2), 131-139. https://doi.org/10.1177/0273475311410845.

Crittenden W.F., Biel I.K. & Lovely W.A. (2018). Embracing Digitalization: Student Learning and New Technologies. Journal of Marketing Education. https://doi.org/10.1177/0273475318820895.

Digitization, digitalization and digital transformation: the differences. (2016). Journal of I-Scoop.

https://www.i-scoop.eu/digitization-digitalization-digital-transformation-disruption/.

Dunleavy P. (2005). New Public Management is Dead – Long Live Digital-Era Governance. Journal of Public Administration Research and Theory, 467-494.

Recommendation CM/Rec (2018). 7 of the Committee of Ministers to member States on Guidelines to respect, protect and fulfil the rights of the child in the digital environment.

https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectID=09000016808b79f7.

Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez, S., & Van den Brande, G. (2016). DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Luxembourg Publication Office of the European Union. EUR 27948 EN. DOI: 10.2791/11517.

Downloads


Переглядів анотації: 1710

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Antonova, E., & Familyarskaya, L. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 10–22. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s2

Номер

Розділ

Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»