ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ ARDUINO У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ЗА ПРИНЦИПАМИ STEM НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.1510Ключові слова:
STEM; Arduino; цифрова освіта; цифрові технології; підготовкаАнотація
Сучасна освіта невпинно розвивається та цілком зосереджена на впровадженні інноваційних методик викладання. Одним з найбільш новаторських та перспективних напрямків з підготовки вчителів інформатики відповідно до принципів STEM освіти є інтеграція платформи Arduino в освітній процес. Arduino відкриває перед студентами можливості для глибокого вивчення програмування та цифрових технологій, одночасно сприяючи розвитку їх критичного та творчого мислення, які є надзвичайно важливими у навчальному процесі майбутніх педагогів. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі трансформує методологію навчання, розширюючи можливості і підвищуючи ефективність освітньої діяльності. Arduino, завдяки своєму практичному спрямуванню, дасть можливість майбутнім викладачам перетворювати абстрактні концепції в реальні проекти. Ця платформа спонукає учнів до активного вивчення та розвитку, збільшуючи їх зацікавленість та мотивацію у навчанні. STEM-освіта, що базується на інтеграції науки (Science), технологій (Technology), інженерії (Engineering) та математики (Mathematics), набуває все більшого значення в освіті. Інтеграція Arduino в навчання сприяє досягненню цільових принципів STEM освіти, оскільки вона поєднує теоретичні знання з практичними навичками та сприяє розвитку креативних учнівських здібностей.
Застосування Arduino в освітньому процесі з підготовки фахівців з інформаційних технологій сприяє розвитку компетентностей, які відповідають сучасним вимогам індустрії. Цей підхід не тільки готує студентів до роботи в сфері IT, але також інтегрує їх у світ STEM-освіти, де вони можуть виявити свій потенціал та навчитися застосовувати здобуті знання на практиці. Висновки дослідження підтверджують, що інтеграція Arduino в процес підготовки вчителів інформатики є багатообіцяючим напрямом, який дозволить сформувати висококваліфікованих та компетентних педагогів, здатних самостійно ефективно впроваджувати STEM-підходи у навчальний процес в майбутньому. Ця інтеграція створює унікальне середовище для розвитку критичного мислення, творчості та практичних навичок учнів, підготовлюючи їх до викликів сучасної інформаційної епохи.
Завантаження
Посилання
Ivanova, I. I., & Sydorenko, O. O. (2020). Modern approaches to teaching informatics. Scientific Journal “Informatics in Education”, 5(2), 45-60. (in Ukrainian)
Petrov, P. P. (2021). Innovations in the educational process. Kyiv: Publishing House “Educational Literature” (in Ukrainian)
Shevchenko, L. (2020). Training for the innovative teaching as a determinant of the professional mobility of the future technology teachers. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 2, 305-314.
Morze, N., Strutynska, O., & Umryk, M. (2018). Educational robotics as a promising direction for the development of STEM education. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational E-Environment of Modern University”, (5), 178–187. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.178187 (in Ukrainian).
Bykov, V. Yu., & Leshchenko, M. P. (2016). Problems and prospects of forming a national humanitarian-technical elite. Scientific Journal “Science and Technology Today”, 45, 17. (in Ukrainian)
U.S. Department of Education. (2023). STEM Education Briefing Paper. https://www.ed.gov/stem
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2023). Educational programs. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi
Umanets, V. (2023). Digitalization of educational and management processes in vocational (vocational-technical) institutions. Science and Technology Today – 2023, 2 (16). (in Ukrainian)
Rozputnia, B. M., Shevchenko, L. S., & Umanetz, V.O (2023). Creating a “smart” computer science classroom at university. Automation of technological and business processes – 2023, Vol. 15, № 2, pp. 72-75.
Computer Science Teachers Association (2023). https://csteachers.org/
Hurevych, R., et al (2023). Use of innovative technologies in the educational process // Youth and Market – 2023, № 5/213, p. 18-23.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Шевченко Л.С, Уманець В.О., Розпутня В.М.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.