ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ХУДОЖНЬО-МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН ЗА ДОПОМОГИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ

Автор(и)

  • Віталій Миколайович Бойчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-1082-3962
  • Володимир Олександрович Уманець Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-7237-4955
  • Фу Гуан Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0003-2025-9151

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.104

Ключові слова:

вища освіта; фахівець; професійне навчання; ІКТ; STEAM

Анотація

Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх викладачів художньо-мистецьких дисциплін із використанням міждисциплінарного напряму – STEAM-освіти. Метою статті є аналіз сучасних інноваційних технологій у підготовці фахівців. Нами проаналізовано вітчизняний та закордонний досвід щодо запровадження STEAM підходів у освітній процес закладів освіти. У статі розглянуто питання сучасної стратегії STEAM – освіти, яка успішно розвивається в наш час, яка є результатом інтеграції науки і мистецтва, внаслідок якої народжуються наукові технології. Проаналізовано деякі історико-педагогічні аспекти цієї проблеми. Привернуто увагу до п’яти складників STEAM-освіти: S – science (природничі науки), T – technology (технологія), E – engineering (інженерне мистецтво), A – art (творчість) і M – mathematics (математика) та акцентовано на важливості мистецької складової в міждисциплінарному формуванні цілісної особистості. Висвітлено результати окремих досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців. Проаналізовано підходи до впровадження таких норм освіти у США та Австрії, інших країнах Євросоюзу. Визначено, що для педагогічних представників, зокрема, майбутніх викладачів художньо-мистецьких дисциплін, впровадження STEAM допомагають підвищити власний рівень професіоналізму, покращити якість освітнього процесу, зменшити час підготовки до занять, дозволяє внести кардинально нове в роботу педагога. Художньо-творча діяльність є важливим показником формування творчої особистості здобувача освіти, особливу роль у ставленні до образотворчої діяльності відіграє розвиток художнього сприйняття при ознайомлені з творами живопису, графіки, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва. Це ознайомлення може мати різні форми, зокрема і з використанням сучасних інформаційних технологій та STEAM-підходів. Нами зроблено висновки, що всебічне розуміння наукових проблем, творчий та інженерний підхід до їх вирішення, критичне мислення, здатність обробляти дані, що представляють образні та символічні об’єкти; здатність аналізувати кілька потоків даних одночасно, інтегроване застосування наукових та художніх методів пізнання сприяє розвитку всіх  важливих компетентностей майбутніх фахівців.

Завантаження

Біографії авторів

Віталій Миколайович Бойчук , Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті

Володимир Олександрович Уманець, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

начальник інформаційно-обчислювального відділу, доцент, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті

Фу Гуан, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Аспірант

Посилання

Бойчук В. М., Горбатюк Р. М., Кучер С. Л. Методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці до проектної діяльності майбутніх учителів трудового навчання. Інформаційні технології і засоби навчання. №3, 2019. С. 137-153

Бойчук В. М. Теоретичні і методичні основи художньо-графічної підготовки майбутнього вчителя технологій: монографія. Вінниця: ФОП Рогальська, 2015. 564 с.

Жук Ю.О. Теоретико-методичні засади організації навчальної діяльності старшокласників в умовах комп’ютерно орієнтованого середовища навчання: монографія, Київ: Педагогічна думка, 2017. 468 с.

Биков В. Ю. Спірін О. М., Пінчук О. П. та ін. Інформаційно-аналітичні матеріали до парламентських слухань «Реформування галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України». Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2016. 15 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua

Бойчук В. М., Уманець В. О. Комп’ютерно орієнтовані технології у художній-графічній підготовці студентів педагогічних закладів вищої освіти напряму підготовки Професійна освіта. Інформаційні технології і засоби навчання. №1. 2018. С. 81-94.

Уманець В.О., Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю. Інноваційні технології у закладах вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ. Вінниця, 2018. Випуск 51. С. 11-15.

Harvard Business Review, Digital Companies Need More Liberal Arts Majors. URL: https://hbr.org/2016/01/digital-companies-need-more- liberal-arts-majors (дата звернення: 05.03 2021).

Уманець В. О., Касянчук Н. В. Аналіз міжнародного досвіду при підготовці майбутніх фахівців з інформаційної безпеки. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: науковий журнал, 2019. Випуск 7. С. 110-118. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.11

D. Vilorio, STEM 101: Intro to tomorrow’s jobs - URL: https://www.bls.gov/careeroutlook/2014/spring/art01.pdf. (дата звернення: 18.03.2021)

Биков В. Ю. Інноваційний розвиток засобів і технологій систем відкритої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Вінниця, 2012. Випуск 29. С.32-37.

Наука искусства и искусство науки. STEM vs STEAM. URL: https://www.expocentr.ru/ru/events/stem-steam/ (дата звернення 12.03.2021).

Downloads


Переглядів анотації: 440

Опубліковано

2021-04-28

Як цитувати

Бойчук , В. М., Уманець, В. О., & Гуан, Ф. (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ХУДОЖНЬО-МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН ЗА ДОПОМОГИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (10), 33–42. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.104

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають