ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ПІДТРИМКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Віра Михайлівна Андрієвська Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-1632-4045
  • Надія Василівна Олефіренко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9086-0359

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.101

Ключові слова:

інструментальна підтримка; STEM-освіта; STEM-засоби; STEM-проєкт; початкова школа; молодші школярі

Анотація

Соціалізація покоління дітей, які сьогодні розпочинають шкільне навчання, проходить в умовах «зростання у цифровому світі». Ці діти істотно відрізняються від дітей і підлітків, які ходили в школу 5-10 років тому, адже поширення серед учнів молодшого шкільного віку персональних ІТ-пристроїв, вільне користування різноманітними гаджетами стало звичним, щоденним явищем. Як наслідок, віковий бар’єр цілеспрямованого використання інформаційно-комунікаційних технологій сьогодні знизився від традиційних 8-10 років до 3-4 років. Це пояснює ідеологію змін в освіті щодо наскрізного застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі. У рамках модернізації української школи особливу увагу привертає концепція STEM, яка логічно віддзеркалює соціальні зміни і забезпечує доцільне впровадження до навчальної практики новітніх технологій, орієнтованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання, розширення кола практичної реалізації набутих школярами умінь. У статті показано, що упровадження елементів STEM-освіти в навчальну практику початкової школи передбачає використання спеціалізованих STEM-засобів. Висвітлено дидактичні можливості STEM-засобів як інструментальної підтримки використання елементів STEM-освіти у навчанні молодших школярів. Розкрито, що вагома роль у досягненні позитивних результатів впровадження STEM-освіти належить її інструментальній підтримці, що забезпечує можливість реалізації дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності учнів в освітньому процесі. Подано перелік спеціалізованих STEM-засобів, зорієнтованих на учнів молодшого шкільного віку, якими вчитель може скористатися для організації експерименту, дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Віра Михайлівна Андрієвська, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри інформатики

Надія Василівна Олефіренко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри інформатики

Посилання

Мудьтимедійний навчальний курс. URL: http://dlse.multycourse.com.

ua/ua/print_page/course (дата звернення: 20.10.2020).

Навыки XXI века: новая реальность в образовании. URL: http://hr-portal.ru/article/navyki-xxi-veka-novaya-realnost-v-obrazovanii (дата звернення: 20.10.2020).

Державні стандарти. URL: https://mon.gov.ua/ (дата звернення: 20.10.2020).

Власова C., Савельева K. Компоненты алгоритмической культуры школьников. URL: http://mgutupenza.ru/mni/content/files/10_1_Vlasova,Savel'eva.pdf (дата звернення: 19.10.2020).

Монахов В. Формирование алгоритмической культуры школьника при обучении математике. Москва, 1978. 94 с.

Скляр І. Розвиток алгоритмічного мислення – основна задача курсу інформатики. Комп’ютер у школі та сім’ї. № 2, С. 11-14, 2010.

Pinterest. URL: https://www.pinterest.com/pin/310959549249208717/ (дата звернення: 20.10.2020).

«Вправи "Жива клітинка" (графічні диктанти) як засіб розвитку пізнавальної активності учнів». URL: https://vseosvita.ua/library/vpravi-ziva-klitinka-graficni-diktanti-ak-zasib-rozvitku-piznavalnoi-aktivnosti-ucniv-146512.html (дата звернення: 20.10.2020).

Андрієвська В., Олефіренко Н. Особливості організації STEAM-проєкту «Алгоритми навколо нас». Науково-методичний журнал «Учитель початкової школи», 2020. №5-6. С. 28-30.

Учимся рисовать несложные персонажи. URL: http://www.igri-doschkoli.ru/2016/04/blog-post_94.html (дата звернення: 22.10.2020).

Push-Button Programmable Robot. Worksheet. URL: https://f00.psgsm.net/p/864068/Work_Sheet.pdf (дата звернення: 20.10.2020).

Downloads


Переглядів анотації: 406

Опубліковано

2021-04-28

Як цитувати

Андрієвська, В. М. ., & Олефіренко, Н. В. . (2021). ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ПІДТРИМКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (10), 1–9. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.101

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають