ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ РОЛЬОВИХ ІГОР ДЛЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Надія Василівна Олефіренко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9086-0359
  • Олексій Сергійович Добрунов Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9481-4245

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.169

Ключові слова:

командна робота, м'які навички, навчання інформатики, рольова гра, соціальна компетенція, лідерство, мотивація

Анотація

Проведено аналіз результатів дослідження, що базується на використанні рольової гри з основ програмування "ІТ компанія" серед учнів п’ятих, шостих, сьомих класів Чернівецького ліцею №17 "Успіх" Чернівецької міської ради. Дослідження спрямоване на вивчення впливу рольових ігор на підвищення пізнавального інтересу учнів на уроках інформатики, розвиток їх соціальних компетенцій та м’яких навичок,  підвищення навичок командної роботи та лідерських якостей, та підвищення практичної майстерності, яку учні здобули під час навчання протягом року. Для дослідження були застосовані наступні методи науково-педагогічного дослідження: аналіз і синтез наукової літератури з питань формування у школярів  соціальної компетентності; бесіди з учнями, спостереження та  анкетування; був запропонований педагогічний експеримент для виявлення та перевірки ефективності застосування рольових ігор на уроках інформатики для формування соціальної компетентності учнів; застосовані методи математичної статистики – з метою кількісного аналізу емпіричних даних для підтвердження ефективності експериментальної роботи. Отримані висновки вказують на значний педагогічний потенціал ігрових технологій у навчанні інформатики та важливість використання рольових ігор у навчальному процесі як засобу стимулювання активної участі учнів у навчанні, формування їхніх соціальних навичок та підвищення пізнавального інтересу. Визначені критерії та рівні сформованості соціальної компетентності. Також визначені рекомендації та правила для вчителів, які планують використовувати рольові ігри в навчальному процесі. Вказано вимоги та виклики з якими можуть зіткнутися вчителі під час використання рольових ігор на уроках, вказані мотиваційні аспекти та особливості поведінки учнів, а також наведені приклади конкретних елементів гри, які можуть бути реалізовані для досягнення кращих результатів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Sousa, M. & Rocha, Á. (2017). Game based learning contexts for soft skills development. In A. Rocha, A. Correia, H. Adeli, L. Reis, & S. Costanzo (Eds.), Recent Advances in Information Systems and Technologies. WorldCIST 2017. Advances in Intelligent Systems and Computing (Vol. 570, pp. 930–940). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56538-5_92.

Escolà-Gascón, Á. & Gallifa, J. (2022). How to measure soft skills in the educational context: Psychometric properties of the SKILLS-in-ONE questionnaire. Studies in Educational Evaluation, 74, Article 101155. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2022.101155

Necheporenko, M. (2019). Cultivating future foreign language teachers’ readiness for professional-personal development [Unpublished doctoral dissertation]. Vinnytsia National Agrarian University. Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/12434. (in Ukrainian)

Varetska, O. (2015). Developing social competence among primary school teachers in the system of postgraduate teacher education. Zaporizhzhia: Kruhozir. https://umo.edu.ua/images/content/depozitar/monografii/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_%D0%92%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0_76.pdf. (in Ukrainian)

Sushchenko, L. (2009). Promoting professional development among primary school teachers in the system of postgraduate teacher education [Unpublished doctoral dissertation]. State Institution of Higher Education «University of Educational Management» of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. (in Ukrainian)

Sultanova, L., Hordiienko, V., Romanova, G., & Tsytsiura, K. (2020). Development of soft skills of teachers of Physics and Mathematics. Journal of Physics: Conference Series, 1840, Article 012038. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1840/1/012038.

Tapia-Gutierrez, C.P & Cubo-Delgado, S. (2015) Design of an Instrument to Assess Social Skills in Teacher Training Programs. Procedia  Social and Behavioral Sciences, Volume 197, P. 1074-1078. Doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.342.

Alkan, F. & Erdem, E. (2011) The effect of elective courses on candidate teachers’ level of social skills. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 15, P. 3451-3455. Doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.317.

The Cabinet of Ministers of Ukraine (2019). Regarding Amendments to the State Standard for Primary Education.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text. (in Ukrainian)

Lecroy, C. & Beker, J. (2014). Social skills training for children and youth. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315059167.

Sparapani, N., Connor, C. M. D., McLean, L., Wood, T., Toste, J., & Day, S. (2018). Direct and reciprocal effects among social skills, vocabulary, and reading comprehension in first grade. Contemporary Educational Psychology, 53, 159-167.

https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.03.003.

McNaughton, S. & Jesson, R. (2023). How a digital intervention in schools contributed to students’ social and emotional skills, and impacted writing. New Zealand Journal of Educational Studies, 58, 361–377. https://doi.org/10.1007/s40841-023-00296-1.

McNaughton, S., Rosedale, N., Jesson, R., Hoda, R. & Teng, L. (2018). How digital environments in schools might be used to boost social skills: Developing a conditional augmentation hypothesis. Computers and Education, 126, 311-323. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.07.018.

Vasenko, V., Krasiuk, L., & Kovtun, N. (2023). Social competence is one of the key competences of primary education acquires. Innovative Pedagogy, 2(55), 57–63. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/55/part_1/11.pdf. (in Ukrainian)

Hasyn, M. (2011). Developing social competence among adolescents within humanities-oriented clubs in extracurricular education institutions. Theoretical and Methodical Problems of Children and Youth Education, 2(15), 46–53. https://lib.iitta.gov.ua/4175/. (in Ukrainian)

Zarubinska, I. (2009). The problem of assessing social competence among university students. Information Technologies and Learning Tools, 5(13). https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/189/175. (in Ukrainian)

Doktorovych, M. (2007). Developing social competence in older adolescents from incomplete families [Unpublished doctoral dissertation]. The Institute of Problems on Education of the Academy of Educational Sciences of Ukraine. (in Ukrainian)

Lytovchenko, O. (2009). Educating a socially competent individual in extracurricular educational institutions. The Path of Education, 4, 28-31. https://lib.dsau.dp.ua/book/62623. (in Ukrainian)

Utosov, Ya., & Utosova, O. (2021). Special methods of research of the main indicators characterizing the formation of social competence of adolescents with intellectual disorders. Scientific Journal of Drahomanov National Pedagogical University, Series 19, Correctional Pedagogy and Special Psychology, 41, 107–114. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36156. (in Ukrainian)

Olefirenko, N., & Dobrunov, O. (2023). Features of role-playing games in education of information technology for secondary school students. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 2(53), 100–105. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.100-105. (in Ukrainian)

GeekBot (2020). Daily Standup Meetings: Everything You Need to Know (Standup Agenda, Purpose, Common Pitfalls, and More). May 19, 2020. https://geekbot.com/blog/daily-standup-meeting/?k_id=dsa-910872033553&adgroup_id=96910465570&campaign_name_ad=10071775578&gclid=Cj0KCQjw_5unBhCMARIsACZyzS3a4qdVDvo5cq9SzGC8unbT8Ogyhtct_iJJSZ0dgvsLFCyxuUnaFCkaAvDtEALw_wcB

Lytovchenko, O. (2012). Socialization and social development of personality: A theoretical interpretation. Visnyk of Taras Shevchenko National University of Kyiv: Psychology. Pedagogy. Social Work, 6, 23-25. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vknuppcr_2012_6_9. (in Ukrainian)

Varetska, O. (2016). Criteria, indicators and levels of social competence of primary school teacher in the system of postgraduate education (cognitive component). Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IV(48), 102, 46-50. https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/03/Criteria-indicators-and-levels-of-social-competence-of-primary-school-teacher-in-the-system-of-postgraduate-education-cognitive-component-Varetska-O.-V..pdf. (in Ukrainian)

Downloads


Переглядів анотації: 164

Опубліковано

2024-04-29

Як цитувати

Олефіренко, Н. В., & Добрунов, О. С. (2024). ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ РОЛЬОВИХ ІГОР ДЛЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (16), 120–133. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.169

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають