ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ПІДТРИМКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.101Ключові слова:
інструментальна підтримка; STEM-освіта; STEM-засоби; STEM-проєкт; початкова школа; молодші школяріАнотація
Соціалізація покоління дітей, які сьогодні розпочинають шкільне навчання, проходить в умовах «зростання у цифровому світі». Ці діти істотно відрізняються від дітей і підлітків, які ходили в школу 5-10 років тому, адже поширення серед учнів молодшого шкільного віку персональних ІТ-пристроїв, вільне користування різноманітними гаджетами стало звичним, щоденним явищем. Як наслідок, віковий бар’єр цілеспрямованого використання інформаційно-комунікаційних технологій сьогодні знизився від традиційних 8-10 років до 3-4 років. Це пояснює ідеологію змін в освіті щодо наскрізного застосування інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі. У рамках модернізації української школи особливу увагу привертає концепція STEM, яка логічно віддзеркалює соціальні зміни і забезпечує доцільне впровадження до навчальної практики новітніх технологій, орієнтованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання, розширення кола практичної реалізації набутих школярами умінь. У статті показано, що упровадження елементів STEM-освіти в навчальну практику початкової школи передбачає використання спеціалізованих STEM-засобів. Висвітлено дидактичні можливості STEM-засобів як інструментальної підтримки використання елементів STEM-освіти у навчанні молодших школярів. Розкрито, що вагома роль у досягненні позитивних результатів впровадження STEM-освіти належить її інструментальній підтримці, що забезпечує можливість реалізації дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності учнів в освітньому процесі. Подано перелік спеціалізованих STEM-засобів, зорієнтованих на учнів молодшого шкільного віку, якими вчитель може скористатися для організації експерименту, дослідження.
Завантаження
Посилання
Мудьтимедійний навчальний курс. URL: http://dlse.multycourse.com.
ua/ua/print_page/course (дата звернення: 20.10.2020).
Навыки XXI века: новая реальность в образовании. URL: http://hr-portal.ru/article/navyki-xxi-veka-novaya-realnost-v-obrazovanii (дата звернення: 20.10.2020).
Державні стандарти. URL: https://mon.gov.ua/ (дата звернення: 20.10.2020).
Власова C., Савельева K. Компоненты алгоритмической культуры школьников. URL: http://mgutupenza.ru/mni/content/files/10_1_Vlasova,Savel'eva.pdf (дата звернення: 19.10.2020).
Монахов В. Формирование алгоритмической культуры школьника при обучении математике. Москва, 1978. 94 с.
Скляр І. Розвиток алгоритмічного мислення – основна задача курсу інформатики. Комп’ютер у школі та сім’ї. № 2, С. 11-14, 2010.
Pinterest. URL: https://www.pinterest.com/pin/310959549249208717/ (дата звернення: 20.10.2020).
«Вправи "Жива клітинка" (графічні диктанти) як засіб розвитку пізнавальної активності учнів». URL: https://vseosvita.ua/library/vpravi-ziva-klitinka-graficni-diktanti-ak-zasib-rozvitku-piznavalnoi-aktivnosti-ucniv-146512.html (дата звернення: 20.10.2020).
Андрієвська В., Олефіренко Н. Особливості організації STEAM-проєкту «Алгоритми навколо нас». Науково-методичний журнал «Учитель початкової школи», 2020. №5-6. С. 28-30.
Учимся рисовать несложные персонажи. URL: http://www.igri-doschkoli.ru/2016/04/blog-post_94.html (дата звернення: 22.10.2020).
Push-Button Programmable Robot. Worksheet. URL: https://f00.psgsm.net/p/864068/Work_Sheet.pdf (дата звернення: 20.10.2020).