ПРИНЦИПИ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ЛІКАРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.153

Ключові слова:

підготовка військових лікарів; принцип інноваційності; принцип орієнтації на мережні сервіси; принцип опори на цифровий інструментарій; цифрова трансформація; військова медицина

Анотація

Робота присвячена проблемі підготовки військових лікарів до професійної діяльності в умовах цифрової трансформації медичної галузі. Метою роботи стало обґрунтування й висвітлення напрямів реалізації специфічних принципів підготовки військових лікарів до професійної діяльності в умовах цифрової трансформації медичної галузі. Нами обґрунтовувано доцільність специфічних принципів підготовки військових лікарів до професійної діяльності (принцип інноваційності, принцип орієнтації на мережні сервіси, принцип опори на цифровий інструментарій); уточнено зміст і сутність  зазначених принципів; визначено напрями реалізації специфічних принципів у процесі підготовки військових лікарів до професійної діяльності. Показано, що необхідність в інноваційній спрямованості у підготовки військових лікарів спричинена низкою факторів: трансформація діяльності системи охорони здоров’я; автоматизація процесів роботи з інформативними даними у медичній галузі; поширення інноваційних медичних технологій; використання новітніх методів діагностики, лікування та ведення пацієнтів. Встановлено, що з принципом інноваційності нерозривно пов’язаний принцип орієнтації на мережні сервіси, що дає змоги ефективно поєднати формальну, неформальну та інформальну освіту, сприяє виробленню здатності у військових лікарів навичок самоосвіти упродовж життя. Уточнено, що принцип орієнтації на мережні сервіси передбачає ознайомлення військових лікарів із результатами виконання фундаментальних досліджень в медичній галузі й спирається на вільний доступ фахівців до повнотекстових цифрових видань, як вітчизняних, так і зарубіжних. Принцип опори на цифровий інструментарій означає визнання потужності цифрового інструментарію та доцільності його використання у процесі підготовки військових лікарів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Savitsky, V., Kuts, T. & Sidorova, N. (2022). Evaluation of the Organization and Quality of Distance Learning for Physicians in Crisis Situations: Rationale and Design of the DILEMMA Study. Contemporary Aspects of Military Medicine. doi: 10.32751/2310-4910-2022-29-3

Katerynchuk, O. (2018). Features of Teaching Military Special Training to Family Physicians.

https://www.pdmu.edu.ua/storage/n_

process_nmv/files/xfzfXBPN3STVivk9SAtFUE6OXydhuroSzTY5LuYS.pdf (in Ukrainian)

Tarasenko, V., Kuchmistova, O., Solomennyy, A. & Pidlisny, O. (2019). Structuring the Specifics and Consequences of Combat Trauma in Servicemen. Military Medicine of Ukraine. № 19. doi: 10.32751/2663-0761-2019-04-16

Training of military doctors: problems and prospects (2023). https://armyinform.com.ua/2021/07/01/pidgotovka-vijskovyh-likariv-problemy-i-perspektyvy/ (in Ukrainian)

Explanatory dictionary of basic pedagogical terms (2023). https://uk.wikipedia.org/wiki/ (in Ukrainian)

Mochalov, Yu. (2014). Innovative activity in the work of health care institutions. Practice of managing a medical institution. №3. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/23597/1/Pages%20from%20Mediki_3_2014_inet.pdf. (in Ukrainian)

Andriievska, V. (2019). Theoretical and methodological principles of training future primary school teachers for the use of information and communication technologies in professional activity. http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2019/02/diser_Andriievska1.pdf. (in Ukrainian)

Roehrs, A, da Costa & C.A., da Rosa, R.R. (2017). OmniPHR: a distributed architecture model to integrate personal health records. Journal of Biomedical Informatics. Vol.71. DOI: 10.1016/j.jbi.2017.05.012

Yemets, O. (2023). Digitization of medicine: how the state and business jointly build the market of digital services.

https://dev.ua/blogs/posts/iemets-1688986704. (in Ukrainian)

Innovative technologies in medicine. (2023). https://www.bsmu.edu.ua/blog/1033-innovatsiyni-tehnologii-u-meditsini/ (in Ukrainian)

Beinke J., Fitte C. & Teuteberg F. (2019). Towards a Stakeholder-Oriented Blockchain-Based Architecture for Electronic Health Records: Design Science Research Study. Journal of Medical Internet Research, 21(10). DOI: 10.2196/13585

Sharma, Y. & Balamurugan, B. (2020). Рreserving the Privacy of Electronic Health Records using Blockchain. Procedia Computer Science. Vol. 173. DOI: 10.1016/j.procs.2020.06.021

The Stanford Virtual Heart – Revolutionizing Education on Congenital Heart Defects (2023).

https://www.stanfordchildrens.org/en/innovation/virtual-reality/stanford-virtual-heart

Mindmaze (2023). https://mindmaze.com/digital-therapies-for-brain-repair/

Diabetes – Medical VR Game (2023) https://sbanimation.com/case-studies/diabetes-voyager-medical-vr/

Kahl, M., Gertig, M., Hoyer, P., Friedrich, O. & Gilbert D.F. (2019). Ultra-Low-Cost 3D Bioprinting: Modification and Application of an Off-the-Shelf Desktop 3D-Printer for Biofabrication. FrontBioeng Biotechnol. DOI: 10.3389/ fbioe.2019.00184.

Introduction to Medical 3D Printing and 3D Printers for Healthcare (2023). https://formlabs.com/asia/blog/3d-printing-in-medicine-healthcare/

Vitor La Banca, Ana Victoria Palagi Vigano, Luiz Giglio, Guilherme Henrique Vieira Lima, Henrique de Lazari Schaffhausser, Luiz Fernando Michaelis & Roberto Yukio Ikemoto (2023). Gender differences in Glenoid and Coracoid Dimensions evaluated through 3D Printed bone models in the context of Anterior Shoulder Instability Surgery – An exploratory study. Annals of 3D Printed Medicine. DOI: 10.1016/j.stlm.2023.100122

Rudynskyi, O.V., Kozak, N.D. & Chusta S.M. (2019). Distance learning: features and application algorithm during continuous professional development of military doctors. Military medicine of Ukraine. DOI: 10.32751/2663-0761-2019-04-05

Bilousova, L. I. & Kiselyova, O. B. (2012). Competence of self-education in modern conditions. Information technologies and teaching aids, №1 (27).

Overview of mechanical ventilation (2023). https://www.msdmanuals.com/uk/professional/critical-care-medicine/respiratory-failure-and-mechanical-ventilation/overview-of-mechanical-ventilation. (in Ukrainian)

Tsimbalyuk, V. I., Antipkin, Yu. G. & Bazika, D. A., et al. (2019). Status and prospects of fundamental research development in scientific institutions of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine. https://amnu.gov.ua/ctan-ta-perspektyvy-rozvytku-fundamentalnyh-doslidzhen-u-naukovyh-ustanovah-naczionalnoyi-akademiyi-medychnyh-nauk-ukrayiny/ (in Ukrainian)

Fomin, O. O., Fomina, N. S., Kovalchuk, V. P. & Aslanyan, S. A. (2023). Microflora of a modern combat wound and its sensitivity to antibiotics. Part I. Ukrainian Medical Journal. doi: 10.32471/umj.1680-3051.155.244023

Friedrichson, N. V. IT technologies in medicine (2023). https://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/42-dvanadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/462-it-tekhnologiji-v-meditsini. (in Ukrainian)

Downloads


Переглядів анотації: 118

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Галкіна, Т. М., & Андрієвська, В. М. (2023). ПРИНЦИПИ ПІДГОТОВКИ ВІЙСЬКОВИХ ЛІКАРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (15), 35–45. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.153

Номер

Розділ

Статті