МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ У ЕЛЕКТРОННОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ НА БАЗІ LMS MOODLE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1912Ключові слова:
диференційоване навчання, LMS Moodle, функціональна модель, цифрова компетентність викладача, персоналізація, індивідуальна освітня траєкторіяАнотація
У статті представлено функціональну модель організації диференційованого навчання в електронному освітньому середовищі на базі LMS Moodle. Обґрунтовано актуальність упровадження диференційованого підходу у вищій освіті в умовах цифрової трансформації та зростання потреби у персоналізації освітнього процесу. Запропонована модель розглядається як інструмент педагогічного проєктування, що інтегрує системний, компетентнісний, особистісно орієнтований і технологічний підходи. Вона спрямована на створення адаптивного середовища, у якому враховуються індивідуальні особливості, рівень підготовленості, стилі та темп навчання здобувачів освіти. У структурі моделі виокремлено цільовий, змістовий, процесуальний, контрольно-оцінювальний, технологічний і рефлексивно-аналітичний компоненти, що забезпечують цілісність, логіку та гнучкість освітнього процесу. Реалізація моделі відбувається через послідовні етапи: організаційно-аналітичний, проєктувальний, реалізаційний, оцінювальний та адаптаційно-рефлексивний, кожен із яких відображає взаємозв’язок між педагогічними рішеннями, технічними можливостями Moodle та результатами навчання. Показано роль цифрової компетентності викладача як ключової умови ефективного функціонування моделі. Запровадження моделі сприяє підвищенню якості освітнього процесу, мотивації та залученості студентів, розвитку їхньої автономії, критичного й аналітичного мислення. Модель також створює умови для вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, оптимізації педагогічної взаємодії та професійного зростання викладачів у контексті цифрової трансформації вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Balchin, K., & Bouzaki, M. (2022). Technology-enhanced differentiated instruction in higher education. Journal of Educational Technology Systems, 51(1), 45-62.
Boelens, R., Voet, M., & De Wever, B. (2018). The design of blended learning in response to student diversity in higher education: Instructors’ views and use of differentiated instruction in blended learning. Computers & Education, 120, 197-212. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.02.009
Kupchyk, L., & Litvinchuk, A. (2020). Differentiated instruction in English learning, teaching and assessment in non-language universities. Advanced Education, 7(15), 89-96.
Elyas, T., AlHashmi, B., & Fang, F. (2020). Cognitive diversity among EFL learners: Implications for teaching in higher education. TEFLIN Journal, 31(1), 44-69.
Meşe, E., & Mede, E. (2022). Using digital differentiation to improve EFL achievement and self-regulation of tertiary learners. Innovation in Language Learning and Teaching, 17(2), 340-353.
Moallemi, R. (2024). The relationship between differentiated instruction and learner levels of engagement at university. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 17(1), 21-46.
Tomlinson, C. (2014). The differentiated classroom: Responding to the needs of all learners (2nd ed.). ASCD.
Tomlinson, C., & Imbeau, M. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. ASCD.
Dubaseniuk, O. (2015). Professional pedagogical education: systematic research: monography, Zhytomyr I. Franko ZHDU publishing house, 308 p.
Gutsan, L. (2013). Competence approach in modern education. Formation of basic competencies in pupils of extracurricular educational institutions. Materials from the International Scientific and Practical Conference. PP Firma «Granma», Kyiv, pp. 52-56. October 10, 2025. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2349/
Kniazheva, I. (2023). Technological approach in pedagogical education. Innovative pedagogy. Issue 63, Vol. 1. October 10, 2025. http://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/63/part_1/30.pdf
Cabinet of Ministers of Ukraine (2011). On Approval of the National Qualifications Framework, Resolution No. 1341 of 23 November 2011. October 10, 2025. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Терлецька Тетяна Сергіївна

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.















