МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.1511

Ключові слова:

змішане навчання; освітні технології; імерсивні технології; цифрові технології; онлайн-сервіси; віртуальні лабораторії

Анотація

У  статті розглянуто особливості використання імерсивних технологій в освітньому процесі початкової школи. В умовах дистанційного та змішаного навчання, окрім застосування в навчально-виховному процесі різних цифрових технологій, інтернет-ресурсів та інтерактивних інструментів, ефективним є використання спеціальних програмних засобів для унаочнення, демонстрації та відтворення різних явищ. Потреба у підготовці майбутніх учителів до використання імерсивних технологій та недостатність методичного супроводу вчителів, доводить актуальність обраної теми дослідження. В статті автори демонструють переваги використання імерсивних технологій (віртуальної та доповненої реальності), віртуальних лабораторій та мобільних застосунків під час навчання майбутніх учителів початкових класів на заняттях з інтегрованого курсу “Мистецтво”. Представлено вибірку наявних імерсивних додатків, що освітяни найчастіше застосовують на заняттях мистецтва. На основі аналізу сучасних онлайн-ресурсів пропонується їх систематизація в аспекті використання в освітньому процесі закладів вищої освіти в умовах воєнного стану для підготовки майбутніх учителів початкової школи. В умовах реального навчально-виховного процесу проведене дослідження на базі Київського університету імені Бориса Грінченка та під час проходження практики студентами в ЗЗСО м. Києва, що дозволило виокремити кращі програмні засоби для використання у закладах початкової освіти та під час навчання студентів спеціальності 013 «Початкова освіта»: інформаційно-довідкові (електронні енциклопедії, віртуальні екскурсії, музеї 360°), програми-імітатори (мультимедійний графічний редактор Crayola Art-Studio, онлайн інструмент Crello, навчальна програма «PaperOne»), лабораторії (Chrome Music Lab (Oscillators, Kandinsky, Sound Waves, тощо) Toyteatre). Забезпечення належної підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування імерсивних технологій є ключовим моментом успішної інформатизації освіти, що дозволить забезпечити якісну та ефективну освіту для наступних поколінь.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Morze, N., Makhachashvili, R., Varchenko-Trotsenko, L., & Hrynevych, L. (2021, December). Digital Formats of Learning Outcomes Assessment in the COVID-19 Paradigm: Survey Study. In Digital Humanities Workshop (DHW 2021). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, pp. 96–102. https://doi.org/10.1145/3526242.3526252

Bilousova, L. I., Olefirenko, N. V. (2013). Didactic potential of digital educational resources for younger students. Osvitni tekhnologhiji ta suspiljstvo, 1(16), 586–598. http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16_i1/pdf/14.pdf

Art for children. Toy Theater. https://toytheater.com/category/art/

Miyer, T. I., Siranchuk, N. M. etc. (2023). Indirect and direct pedagogical interaction of teacher with students in the conditions of e-learning and their performance of the roles of "e-teacher" and "e-student" AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research, (13), 62–68. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/45263/1/T_Miyer_N_Siranchuk_Vyshnivska_ta_in_AD_ALTA_1_2023_FPO.pdf

Mochan, T. & Majboroda, I. (2016). Using of ICT in art lessons in elementary school. Pedaghoghichni innovaciji: ideji, realiji, perspektyvy. Serija "Pedaghoghika": zbirnyk naukovykh pracj. Kyjiv : In-t obdarovanoji dytyny NAPN Ukrajiny, 2(17), 95–99.

Music laboratory Chrome Music Lab. https://musiclab.chromeexperiments.com/

Professional standard of primary school teacher. https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/266-nakaz_2736.pdf

Shpica, R., Soljar, L., Iljchuk, L., Ratynsjka, I. & Meljnyk, O. (2021). The role of interactive methods in building professional identity of future music art teachers in the context of online learning AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research, (11), 84–91. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/35562/1/L_SOLIAR_L_ILCHUK_I_RATYNSKA_O_MELNYK_R_SHPITSA_TROIMIBPIOFMATITCOOL_2021.pdf

Dengel, A. (2022). What Is Immersive Learning? 8th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), Vienna, Austria, (1-5). http://doi.org/10.23919/iLRN55037.2022.9815941

Sandoval-Henríquez, F. J. & Badilla-Quintana, M. G. (2022). How elementary students experience the use of immersive technology. International Journal of Learning Technology, 2(17), 115-132. http://doi.org/10.1504/IJLT.2022.125076

Downloads


Переглядів анотації: 191

Опубліковано

2023-11-30

Як цитувати

Шкуренко, О. В., Шпіца, Р. І., & Стецик, С. П. (2023). МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (15), 139–150. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.1511

Номер

Розділ

Статті