IMPLEMENTATION OF THE TOPIC ON CHAT-BOT DEVELOPMENT INTO "OFFICE COMPUTER TECHNOLOGIES" UNIVERSITY COURSE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.10

Keywords:

chatbot; office computer technologies; research competence; professional competence; software engineering; computer science

Abstract

The advisability of modifying the content of “Office Computer Technologies” discipline is reflected in this article by introducing “Development of chatbots with the help of free online development frameworks” topic implementation. The choice of this educational topic is due to the fact that a chatbot is one of the most promising information and communication tools to improve the efficiency of companies. The use of chatbots is one of the most relevant modern ways of communicating with users of mobile devices, which allows companies to reduce marketing costs and the cost of promoting their products and services. The implementation of chatbots can significantly speed up the process of interaction with customers; knowledge and skills in this technology are currently a popular competence for IT professionals in the business environment. The result of studying this topic while studying “Office Computer Technologies” discipline by students is the development of a bot-consultant to work in the Telegram platform, which provides brief information and answers to the company's activities. The implementation of “Development of chatbots with the help of free online development frameworks” topic to the content of “Office Computer Technologies” discipline corresponds to the main focus of educational programs of “Software Engineering”, “Computer Science” and “Information systems and technologies” of the first (bachelor) level of education. The experience of working with students of Kherson State University to study “Development of chatbots with free online resources” topic and the results of the pedagogical experiment showed that it can be successfully implemented into “Office Computer Technology” training course for bachelors - 121 “Software Engineering”, 122 “Computer Science”, 126 “Information Systems and Technologies”, as well as students of related specialties in order to motivate them to solve professional problems and to form research competences. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yaroslava Samchynska, Kherson State University, Kherson, Ukraine

Associate Professor, PhD in Economic Science, Associate Professor of the Chair of Informatics, Software Engineering and Economic Cybernetics

Michael Sherman, Kherson State University, Kherson, Ukraine

Professor, Dr.hab. in Pedagogics, Professor of the Chair of Informatics, Software Engineering and Economic Cybernetics

Mariya Sikelinda, Kherson State University, Kherson, Ukraine

Student of  bachelor’s degree program in Economics (Economic Cybernetics)

References

Співаковський О.В., Самчинська Я.Б., Алфьоров Є.А., Алфьорова Л.М. Управління інформаційними технологіями як стратегічним активом: навч.-метод. посібник. Херсон: Айлант, 2014. 376 с.

Spivakovskiy, O., Kushnir, N., Valko, N. & Vinnyk, M. ICT Advanced Training of University Teachers. CEUR Workshop Proceedings, 2017, №1844. P.176-190.

Шишкіна М.П. Методологічні засади проектування хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища закладу вищої освіти. Інформаційні технології в освіті, 2019. №4 (41). С.21-33.

Sherman M., Samchynska Y. Cpomputer means to form professional competence of future ecologists and biologists in Ukraine. Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect: Сollective monograph. 1st ed. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2020. P. 447-467. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-38-9

Шерман М.І., Самчинська Я.Б. Інформаційно-довідкова система рідкісних та зникаючих видів тварин як засіб формування цифрової компетентності майбутніх екологів. Інформаційні технології та засоби навчання, 2019. №4 (72). С.121-135. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2479

Стеценко Г.В. Методика застосування навчальних веб-ресурсів до навчання вчителів інформатики: атореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.02 "Теорія та методика викладання (інформатика)." Київ, 2010. 20 с.

Раицкая Л.К. Дидактические и психологические основы применения технологий Веб 2.0. в высшем профессиональном образовании: монография. М.: МГОУ, 2011.

Zaytseva Т. The Introduction of the Competence-based Approach in Educational Process of Training of Skippers. CEUR Workshop Proceedings, 2016. №1614. P.687-699.

Петренко Л.М., Шевченко В.П., Зеліковська О.О. Використання педагогічних крауд-технологій у професійній підготовці студентів ІТ-спеціальностей. Інформаційні технології та засоби навчання, 2020. №2 (76). С. 213-235. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3378

Ткачук Г.В. Методика використання освітніх веб-ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики: монографія. Умань: Видавець «Сочинський», 2011.

Глазунова О.Г., Гуржій А.М., Волошина Т.В., Корольчук В.І., Пархоменко О.В. Неформальна освіта майбутніх фахівців з інформаційних технологій: організація, контент, інструменти. Фізико-математична освіта, 2020. №1(23). С.29-35. https://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/publ/4-1-0-594

Valko N., Osadchyi V., Kuzmich L., Abdullaeva N., Impact of specialized training for STEM disciplines studying. SHS Web Conf.Volume 75, 2020. The International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2020). https://doi.org/10.1051/shsconf/20207504014

Sherman M., Samchynska Y., Kuzhelyuk N. Web resource for studying the ARDUINO platform for software engineers in higher education of Ukraine. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2019. №7. С.69-77. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.7.7

кращих сервісів для створення чат-ботів. URL: https://adwit.ru/blogchat-bot/ (дата звернення: 10.06.2019).

BorisBot. URL: https://borisbot.com/ (дата звернення: 20.05.2019).

Downloads


Abstract views: 445

Published

2020-11-26

How to Cite

Samchynska, Y., Sherman, M. ., & Sikelinda, M. (2020). IMPLEMENTATION OF THE TOPIC ON CHAT-BOT DEVELOPMENT INTO "OFFICE COMPUTER TECHNOLOGIES" UNIVERSITY COURSE . Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, (9), 121–133. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.10

Issue

Section

Статті