ВЕБ-СИСТЕМА ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ТА ФОРМУВАННЯ РЕЙТИНГУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Михайло Ісаакович Шерман Херсонський державний університет https://orcid.org/0000-0001-5120-620X
  • Ярослава Борисівна Самчинська Херсонський державний університет http://orcid.org/0000-0003-1582-8129
  • Олександр Андрійович Тодеуш Херсонський державний університет

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1210

Ключові слова:

оцінювання, рейтинг успішності, контроль навчальних досягнень, веб-система, веб-додаток, розробка веб-системи

Анотація

Стаття присвячена особливостям розроблення веб-системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти, що автоматизовано генерує білети з тестами та завданнями для проведення екзаменів та інших контрольних заходів. Представлена інформаційна система спрямована на забезпечення більшої об’єктивності, прозорості й різноманітності методів оцінювання знань студентів, які здобувають освіту в умовах змішаного навчання. Для розроблення веб-системи було визначено основні вимоги та модулі, з яких повинна складатися система, встановлено основні ролі користувачів у системі та їх функціональні можливості, визначено особливості розмежування прав доступу. Описано технічні  характеристики системи, функціональні особливості програмного продукту, розглянуто веб-технології для створення додатку для оцінювання знань. Представлено UML-діаграму, що відображає послідовність дій користувачів, розроблено структуру бази даних.  У процесі  роботи над створенням системи оцінювання знань в умовах сучасного цифрового середовища було обрано методи генерації білетів з використанням веб-технологій; визначено архітектуру і надано опис модулів е-системи, обрано технології програмування, що дозволили реалізувати систему, зокрема використано серверну мову програмування PHP, JavaScript та її бібліотеки, а також застосовано базу даних MySQL, що входить до програмного засобу PhpMyAdmin, для тестування функціонування системи було використано локальний веб-сервер OpenServer. Розглянуто формування рейтингу успішності студентів у середовищі запропонованої веб-системи для подальшого врахування балів в розрахунку стипендій здобувачів вищої освіти. Запропонована веб-система оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти оптимізує роботу та економить час викладача при підготовці контрольних робіт або екзаменаційних завдань, активізує повторення й закріплення відпрацьованого навчального матеріалу студентами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Михайло Ісаакович Шерман, Херсонський державний університет

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри комп’ютерних наук та програмної інженерії

Ярослава Борисівна Самчинська, Херсонський державний університет

Кандидат економічних наук, доцент, доцентка кафедри комп’ютерних наук та  програмної інженерії

Олександр Андрійович Тодеуш, Херсонський державний університет

Магістрант спеціальності «Інформаційні системи та технології»

Посилання

Giannini S., Jenkins S., Saavedra J. Reopening schools: When, where and how? UNESCO. URL: https://en.unesco.org/news/reopening-schools-when-where-and-how (дата звернення: 11.11.2020).

Exams and assessments in COVID-19 crisis: fairness at the centre. UNESCO. URL: https://en.unesco.org/news/exams-and-assessments-covid19-crisis-fairness-centre (дата звернення: 20.08.2021).

The Impact of Covid-19 on Higher Education around the World. IAU Global Survey Report. International Association of Universities. URL: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf. (дата звернення: 13.08.2021).

Remote online exams in higher education during the COVID-19 crisis. OECD Education Policy Perspectives. OECD Publishing, Paris. 2020. No.6. DOI: https://doi.org/10.1787/f53e2177-en (дата звернення: 13.08.2021).

Vincent-Lancrin S. Coronavirus and the future of learning: What AI could have made possible. OECD Education and Skills Today. URL: https://oecdedutoday.com/coronavirus-future-learning-artificial-intelligence-ai/ (дата звернення: 13.08.2021).

Alruwais N., Wills G., Wald M. Advantages and challenges of using e-assessment. International Journal of Information and Education Technology. 2018. Vol. 8/1. P.34-37.

Arend B. Course assessment practices and student learning strategies in online courses. Journal of Asynchronous Learning Networks. 2007. Vol. 11/4. P.3-17.

Teacher’s handbook on e-assessment: A handbook to support teachers in using e-assessment to improve and evidence student learning and outcomes. G. Crisp et al. Australian Learning & Teaching Council, 2011.

Guàrdia L., Crisp G., Alsina I. Trends and challenges of E-assessment to enhance student learning in higher education. In Innovative Practices for Higher Education Assessment and Measurement / E. Cano and G. Ion (Ed.). Hershey, PA: IGI Global, 2017. P. 36-56. URL: http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0531-0.ch003.

Osadchyi V., Valko N., Kushnir N. Design of the educational environment for STEM-oriented learning. Information Technologies and Learning Tools. 2020. Vol. 75(1). P. 316-330. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3213

Valko N., Kushnir N., Osadchyi V. Cloud technologies for STEM education. Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019. CEUR Workshop Proceedings. Vol. 2643. P. 416–434. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2643/paper25.pdf

Гончаров С.М. Інтерактивні технології навчання в кредитно-модульній системі організації навчального процесу. Рівне: НУВГП, 2006. 172 с.

Тодеуш О. А., Шерман М. І. Методи генерації завдань для оцінювання знань. Молодий вчений. 2020. №10 (86). С. 198–204. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-10-86-42

Шерман М.І., Самчинська Я.Б. Інформаційно-довідкова система рідкісних та зникаючих видів тварин як засіб формування цифрової компетентності майбутніх екологів. Інформаційні технології та засоби навчання. 2019. №4 (72). C.121-135. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2479

Spivakovskiy O., Kushnir N., Valko N., Vinnyk, M. ICT Advanced Training of University Teachers. In: 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Kyiv, Ukraine, 2017. CEUR Workshop Proceedings. Vol. 1844. P. 176-190.

Kushnir N., Osypova N., Valko N., Kuzmich L. Model of an Education Robotics Course for Natural Sciences Teachers. CEUR Workshop Proceedings. 2020. Vol. 2740. P. 322-333.

Samchynska Y., Vinnyk M. Decision Making in Information Technologies Governance of Companies. CEUR Workshop Proceedings. 2017. Vol. 1844. P. 96-110.

Zaytseva Т. The Introduction of the Competence-based Approach in Educational Process of Training of Skippers. CEUR Workshop Proceedings. 2016. Vol. 1614: 687-699.

Zaytseva T., Kravtsova L., Puliaieva A. Computer Modelling of Educational Process as the Way to Modern Learning Technologies. CEUR Workshop Proceedings. 2019. Vol. 2393. P. 849-863. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_403.pdf

Samchynska Y., Vinnyk M. Specific features of educational software promotion at Ukrainian market. Actual problems of economics. 2014. №7 (157). P.534-540.

Kushnir N., Osypova N., Valko N., Kuzmich L. (2020). Distance Learning Technologies in Institution of Higher Education by Means of LCMS Moodle. CEUR Workshop Proceedings. 2020. Vol. 2732. P. 1152-1163. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2732/20201152.pdf

Design Direct UK: веб-сайт. URL: https://www.designdirectuk.com/online-examination-system (дата звернення 12.010.2021)

Conduct Exam. URL: https://www.conductexam.com/ (дата звернення 15.10.2020)

Система онлайн навчання КрНУ імені М. Остроградського. URL: http://krnu.org/mod/page/view.php?id=1 (дата звернення 10.07.2021)

PHPWord. URL: https://github.com/PHPOffice/PHPWord (дата звернення 18.10.2021)

Cистема дистанційного навчання Херсонського державного університету KSU Online. URL: http://ksuonline.kspu.edu/ (дата звернення 21.01.2022)

Downloads


Переглядів анотації: 181

Опубліковано

2022-04-30

Як цитувати

Шерман, М. І., Самчинська, Я. Б., & Тодеуш, О. А. (2022). ВЕБ-СИСТЕМА ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ТА ФОРМУВАННЯ РЕЙТИНГУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (12), 115–132. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1210

Номер

Розділ

Статті