ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЕКОЛОГІВ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s27Ключові слова:
інформаційна система навчального призначення, інформаційні технології, комп’ютерно-інформаційна підготовка, інформатика та системологіяАнотація
Стаття розкриває основні аспекти створення інформаційної системи навчального призначення, орієнтованої на вирішення завдань комп’ютерно-інформаційної підготовки екологів в умовах сучасної вищої освіти України. Сформульовані основні та додаткові вимоги до інформаційного ресурсу про рідкісні види тварин, які враховують недоліки існуючих інформаційних ресурсів. Розглянуто етапи процесу розробки інформаційної системи. Реалізація проекту здійснена за допомогою мови програмування Python, фреймворка Django, графічного редактора Adobe Photoshop. Наведено структуру бази даних MySQL, на основі якої було розроблено інформаційну систему, а також опис полів її основних таблиць. Представлено діаграму прецедентів щодо ролей, характерних для інформаційної системи навчального призначення, діаграму кооперацій по додаванню статті в базу даних, діаграму послідовностей в системі, діаграму станів пошуку. Завдяки даному ресурсу користувачі зможуть провести пошук рідкісного виду тварини за однією або декількома характеристиками, а також передбачені можливості засвоєння студентами навчальних матеріалів шляхом сортування статей про тварин в потрібному порядку. Представлений опис функціоналу інформаційної системи, який дозволяє зареєстрованим користувачам додавати власні статті, розширювати базу даних ресурсу. Застосування зазначеної інформаційної системи навчального призначення пройшло апробацію у Херсонському державному університеті при викладанні дисциплін «Інформатика та системологія», «Інформаційні технології та технічні засоби корекційного навчання», й спрямоване на формування професійної компетентності студентів спеціальностей 101 «Екологія», 014 «Середня освіта (Біологія)», 016 «Спеціальна освіта».
Завантаження
Посилання
Biletska, G. (2003). Training of a qualified ecologist as one of the ways of solving environmental problems. The collection of works on Ukrain. scient.-pract. conf. materials «Solutions of environmental problems of the urbanized territories: science, education, practice», Kyiv, 156-158 (in Ukrainian).
Biletska, G. (2014). Directions of improvement of natural-scientific preparation of future ecologists in higher educational institutions. Pedagogical process: theory and practice, 2, 17-23 (in Ukrainian).
Gorelov, А. (1998). Ecology. Moscow: Centre. (in Russian).
Zaytseva, Т. V. (2016). The Introduction of the Competence-based Approach in Educational Process of Training of Skippers. Proceedings of the 12th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. CEUR-WS, Kyiv, Vol. 1614, 687-699.
Kovaltchuk, I. (2002). Experience of the solution of problems in geographical level education. Problems of continuous geographical education and cartography, 3, 16-18 (in Ukrainian).
Kovaltchuk, I. (2004). Didactic bases of training of specialists of an ecological direction in the system of continuous professional education: problems and prospects. In Theoretical and methodical bases of studying of natural and mathematical disciplines in professional educational institutions: prospects of the XXI century, S.O. Cherepanova, Ed. Lviv, Ukraine: Spolom, 155-184 (in Ukrainian).
Concept of ecological education of Ukraine (2002). School principal, 16 (208), 20-29 (in Ukrainian).
Symonovs'ka, M. (2006). The methodical aspects of the training of future ecology teacher. History of the Ukrainian geography. Ukrainian scientific-theoretical magazine, 2 (14), 78-82 (in Ukrainian).
Samchynska, Y. B. & Vinnyk, M.O. (2017). Decision Making in Information Technologies Governance of Companies. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. CEUR-WS, Kyiv, Ukraine, Vol. 1844, 96-110
Samchynska, Y.B. & Vinnyk, M. O. (2014). Specific features of educational software promotion at Ukrainian market. Actual problems of economics, 7 (157), 534-540.
Spivakovskiy, O.V., Kushnir, N.O., Valko, N.V. & Vinnyk, M.O.: ICT Advanced Training of University Teachers. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. CEUR-WS, Kyiv, Ukraine, Vol.1844, 176-190.
Sherman, М., Stepanenko, N. & Felbush, A. (2017). Pedagogical basis of developing of educational web resource in the discipline «Informatics and Systemology» for future ecologies. Information technologies in Education, 32, 21-39 (in Ukrainian).
Sherman, M. & Stepanenko, N. (2011). Information technology in ecology. Kherson, Ukraine: Oldi-plus (in Ukrainian).
Sherman, M. & Stepanenko, N. (2008). Information and communication technologies in the training of future ecologists in the conditions of the agrarian university. New technologies of teaching, 54, 7-10 (in Ukrainian).