ОЦІНЮВАННЯ MICROSOFT TEAMS ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЛЯ СИНХРОННОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ГІБРИДНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олена Григорівна Глазунова Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-0136-4936
  • Валентина Ігорівна Корольчук Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-3145-8802
  • Тетяна Володимирівна Волошина Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6020-5233
  • Таїсія Петрівна Саяпіна Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0001-9905-4268

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.141

Ключові слова:

Microsoft Teams; інструментальна підтримка; синхронна взаємодія; дистанційне навчання; гібридне навчання

Анотація

Після спалаху пандемії 2019 року та початку війни на території країни, заклади освіти перейшли на онлайн-навчання використовуючи інструменти для організації та проведення відеоконференцій, забезпечуючи синхронну та асинхронну взаємодії учасників освітнього процесу. У даній статті пропонуються визначення переваг (організація різних видів навчальної діяльності в онлайн режимі; організація ефективної співпраці; забезпечення доступу до різнотипного навчального контенту; організація рефлексії та оцінювання) та недоліків (нестабільна робота та залежність від доступу до інтернету; незручність користування на мобільних пристроях; потреба у навичках використання інструменту) використання Microsoft Teams для синхронної взаємодії під час дистанційного та гібридного навчання. Авторами розроблено критерії та показники оцінювання Microsoft Teams як інструменту для синхронної взаємодії в сучасних умовах: функціональність, надійність, результативність, взаємодія, доступність, безпека та конфіденційність, технічна підтримка та допомога. Наведено приклад схеми синхронної взаємодії при організації навчальної діяльності з використанням Microsoft Teams, а саме: створення кімнати для зустрічей, запрошення студентів до онлайн заняття, створення класу зустрічі (лекція, лабораторна робота, обговорення, запис заняття), завантаження різнотипного навчального контенту, розміщення оголошення або допису, оцінювання завдання або тестування. Для експертної оцінки за визначеними критеріями та показниками було залучено 17 науково-педагогічних працівників, які мають практичний досвід використання Microsoft Teams як інструменту синхронної взаємодії під час дистанційного та гібридного навчання. Здійснена оцінка можливостей Microsoft Teams для синхронної взаємодії свідчить, що найбільш значимими показниками є  наявність функції для організації та підтримки синхронної взаємодії між учасниками освітнього процесу (0,09); можливість взаємодії з відео- та аудіоконтентом для покращення розуміння та засвоєння навчального матеріалу в режимі реального часу (0,08); доступність інструментів для налагодження співпраці в синхронному режимі (інтерактивна дошка, поширення екрану, різнотипних документів) (0,08).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Григорівна Глазунова , Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, декан факультету інформаційних технологій

Валентина Ігорівна Корольчук , Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ, Україна

доктор філософії, доцент кафедри інформаційних систем і технологій

 

Тетяна Володимирівна Волошина , Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних систем і технологій

Таїсія Петрівна Саяпіна, Національний університет біоресурсів і природокористування України

доктор філософії, старший викладач кафедри інформаційних систем і технологій

Посилання

Salta, K., Paschalidou, K., Tsetseri, M., Koulougliotis, D. Shift From a Traditional to a Distance Learning Environment during the COVID-19 Pandemic. Science & Education. 2022. vol. 31(1), pp. 93-122. URL: https://doi.org/10.1007/s11191-021-00234-x (date of access: 07.02.2023).

Глазунова, O., Корольчук, В., Волошина, T. Міждисциплінарний проєкт як засіб формування інтегральної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1). 2019. c.136-148. URL: https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.18 (дата звернення:10.02.2023).

Dash, S., Samadder, S., Srivastava, A., Meena, R., Ranjan, P. Review of Online Teaching Platforms in the Current Period of COVID-19 Pandemic. Indian Journal of Surgery. 2022. vol. 84, pp.12-17. URL: https://doi.org/10.1007/s12262-021-02962-4 (date of access: 07.02.2023).

Karthikeyan, D. Assessing the effectiveness of Microsoft Teams during COVID-19 for online learning: A students’ perceptive. In book: Efficacy of Microsoft Teams during COVID-19- A Survey. 2020. pp. 479-495. Edition: 1 Chapter: 26.

Іванькова, Н. А., Рижов, О. А., Андросов, О. І. Алгоритм формування групового та персонального навчального середовища засобами структурування освітнього простору університету на базі сервісів MS Office365 та MS Teams. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”, (9). 2020. c. 26-40. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.3 (дата звернення 10.02.2023).

Sarerusaenye, I., Shahrinaz, I. Teaching Approach using Microsoft Teams: Case Study on Satisfaction versus Barriers in Online Learning Environment. Journal of Physics Conference Series, 1874(1):012020. 2021. URL: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1874/1/012020 (date of access: 07.02.2023).

Mr. Mohammad Ali, Mr. Khan Mohammed Zaid, Mr. Sudhir A. Shegunshi. Effective Online Teaching Tools and Comparison (MS Teams, Cisco WebEx Meetings, Zoom & Google Meet), IJESC, August 2021, p. 28638-28650.

Herskowitz, N. Gartner Recognises Microsoft as Leader in Unified Communications as a Service and Meetings Solutions, Microsoft 365. 2021. Available online: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2021/10/25/gartner-recognizes-microsoft-as-leader-in-unified-communications-as-a-service-and-meetings-solutions/

Бересток, О. Синхронний та асинхронний режими електронного навчання: стратегії, методи, завдання. Техніка та освітні технології, 9 (1). 2021. с. 19-29. URL: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2021.09.01 (дата звернення 10.02.2023).

Wichanpricha, Т. Synchronous Online Learning through Microsoft Teams at Tertiary Level: Academic English Course, Journal of Educational and Social Research, vol. 11(5). 2021. рр.123-140. URL: https://doi.org/10.36941/jesr-2021-0111 (date of access: 07.02.2023).

Al-Qora'n, L., Salem, OA, Gordon, N. Heuristic Evaluation of Microsoft Teams as an Online Teaching Platform: An Educators' Perspective. Computers, vol. 11(12). 2022. рр. 175-187. URL: https://doi.org/10.3390/computers11120175 (date of access: 10.02.2023).

Mohd Lutfi Bin Mohd Khidir, Saiful Nizam Bin Sa’ari, Abu Seman Bin Mohammad. Effectiveness of online learning with microsoft team applications in Polimas. EPRA International Journal of Environmental Economics, Commerce and Educational Management Journal, vol. 9(5). 2022. рр. 29-33. URL: https://doi.org/10.36713/epra10260 (date of access: 10.02.2023).

Downloads


Переглядів анотації: 255

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Глазунова , О. Г., Корольчук , В. І., Волошина , Т. В., & Саяпіна, Т. П. (2023). ОЦІНЮВАННЯ MICROSOFT TEAMS ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЛЯ СИНХРОННОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ГІБРИДНОГО НАВЧАННЯ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (14), 1–11. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.141

Номер

Розділ

Статті