ГРУПОВА ДИНАМІКА І КОМУНІКАЦІЇ: ДОБІР ЗАСОБІВ ПІДТРИМКИ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Олена Геронтіївна Кузьмінська Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-8849-9648
  • Марія Сергіївна Мазорчук Український центр оцінювання якості освіти, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4416-8361

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.143

Ключові слова:

групова динаміка, проєктне навчання, гнучкі методології, засоби підтримки управління проєктами; ставлення студентів, опитування; заклад вищої освіти

Анотація

За сучасних умов глобалізації та повсюдної цифровізації співпраця між людьми у віртуальних середовищах стає важливою передумовою успіху як окремих людей, так і команд. Ця тенденція відображається і в освітній галузі, а в умовах високого ступеня невизначеності щодо доступу до навчальних ресурсів та засобів комунікації, спричиненого пандемією COVID-19 чи військовими діями на території України, актуалізується потреба застосування гнучких методологій не лише у навчанні майбутніх ІТ-фахівців. При цьому застосування онлайн засобів підтримки проєктного навчання та управління Agile-проєктами сприяє покращенню, а за певних умов є єдиним способом організації, співпраці між членами динамічних команд, формуванню у студентів цифрової компетентності та м’яких навичок, а також набуттю досвіду професійної діяльності. За результатами аналізу наукових публікацій визначено Jira, Asana, та Notion як найбільш поширені засоби управління ІТ проєктами та Trello – для підтримки проєктного навчання та управління Agile-командами. Результати опитування, що проводилось серед студентів І і IV курсів факультету інформаційних технологій Національного університету біоресурсів і природокористування (НУБіП) України в рамках здійснення діагностичних заходів при вивченні дисципліни «Групова динаміка і комунікації» є підставою для визначення ефективності застосування Trello як засобу підтримки проєктного навчання студентів, важливості набуття студентами навчального досвіду проєктної онлайн взаємодії та групової динаміки, а також створення умов для раннього професійного самовизначення студентів та набуття досвіду професійної діяльності та онлайн взаємодії. Підтверджено, що досвід професійної діяльності має найбільший вплив на вибір інструментів підтримки проєктного навчання: студенти, що мають досвід професійної діяльності частіше обирають професійні інструменти і для реалізації навчальних проєктів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олена Геронтіївна Кузьмінська, Національний університет біоресурсів і природокористування України

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інформаційних систем і технологій

Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ, Україна

 

Марія Сергіївна Мазорчук, Український центр оцінювання якості освіти, Київ, Україна

Кандидат технічних наук, доцент, методист відділу досліджень та аналітики

Посилання

World Economic Forum The Future of Jobs 2020. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Years Agile Manifesto – An Overview of the Values & Principles. URL: https://ccecosystems.news/en/20-years-agile-manifesto-an-overview-of-the-values-principles (дата звернення: 25.01.2023).

Petrescu, M., Sterca, A. Agile Methodology in Online Learning and How It Can Improve Communication: A Case Study. In Proceedings of the 17th International Conference on Software Technologies – ICSOFT. 2022. pр. 542-549. ISBN 978-989-758-588-3; ISSN 2184-2833. DOI: 10.5220/0011317400003266.

Hana Y. Al-Sholi, Ola R. Shadid, Khaled A. Alshare & Mike Lane | Shuyan Wang (Reviewing editor) (2021) An agile educational framework: A response for the covid-19 pandemic, Cogent Education, 8:1. DOI: 10.1080/2331186X.2021.1980939.

Пархоменко О. В. Використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів: дис. на здобуття наук. ступ. кандидата пед. наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Національний університет біоресурсів і природокористування України. Київ, 2021. 282 с. URL: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u145/dis_parhomenko.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Dovleac R., Sad A., Ionică A., Leba M. Quality management and Web 2.0 tools embedded in the agile approach for education. Quality-Access to Success. 2019. #20. pp. 329-334.

Frank Edelkraut Agile learning Designs for an Agile world - Using Agile values and principles to handle complex learning topics. URL: https://mentus.de/wp-content/uploads/2019/09/paperdubai2019edelkraut-190302150440.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Bhavya Aggarwal and Tarasekhar Padhy. Understanding Agile for eLearning zipBoard 25 р. URL: https://zipboard.co/wp-content/uploads/2021/04/PART-1zipBoard-Understanding-Agile-for-eLearning.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Srba I., Bielikova M. Dynamic Group Formation as an Approach to Collaborative Learning Support in IEEE Transactions on Learning Technologies. 2015. vol. 8. no. 2. pp. 173-186, doi: 10.1109/TLT.2014.2373374.

Sakulviriyakitkul P., Sintanakul K., Srisomphan, J. The Design of a Learning Process for Promoting Teamwork using Project-Based Learning and the Concept of Agile Software Development. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2020. #15(03). pp. 207–222. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i03.10480.

Шапошнікова О.П., Кірвас В.В. Застосування методології Agile в практиці проектного навчання при підготовці ІТ спеціалістів. Системи обробки інформації. 2020. № 4(163). С. 94-100. https://doi.org/10.30748/soi.2020.163.10.

Tuckman B., Jensen M. Stages of small-group development revisited. Group Org. Manag. 1977. vol. 2. no. 4. pp. 419-427.

Al-Ratrout S. Impact of using Agile Methods in Software Engineering Education: A Case Study, in 6th International Conference on Control, Decision and Information Technologies (CoDIT). 2019. pp. 1986-1991. doi: 10.1109/CoDIT.2019.8820377.

Oluwajana D., Adeshola I. Clement S. Does the use of a web-based collaborative platform reduce cognitive load and influence project-based student engagement?. Curr Psychol. 2021. https://doi.org/10.1007/s12144-021-02145-0.

Морзе Н. В., Глазунова О. Г., Кузьмінська О. Г. Підготовка менеджерів е-навчання: компетентнісний підхід. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. 60, вип. 4. C. 220-238.

Smyrnova-Trybulska E., Morze N., Kuzminska, O. Flipped learning model: Tools and experience of its implementation in higher education. The New Educational Review. 2017. #49. C. 189-200.

Dincă M, Luștrea A, Onițiu A, Crașovan M, Berge T. The Effects of Disciplinary Composition on Virtual Learning Group Process Dynamics: Students’ Perspectives. Sustainability. 2021. #13(15):8493. https://doi.org/10.3390/su13158493.

Özkan D., Mishra A. Agile Project Management Tools: A Brief Comprative View. Cybernetics and Information Technologies. 2019. #19(4). pp.17-25. https://doi.org/10.2478/cait-2019-0033.

Кузьмінська О.Г. Персональне освітнє середовище – перший крок до віртуальної освіти [Електронний ресурс]. Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми (Психологія нового тисячоліття): междунар. наук-практ. Інтернет-конф., 28 травня 2012 р.: тези доповідей. 2012. URL: https://www.newlearning.org.ua/print/90 (дата звернення: 25.01.2023).

Shchetynina O., Kravchenko N., Horbatiuk L., Alieksieieva H., Mezhuyev V. Trello as a Tool for the Development of Lifelong Learning Skills of Senior Students. Postmodern Openings. 2022. #13(2). pp. 143-167. https://doi.org/10.18662/po/13.2/447.

Naik N., Jenkins P., Newell D. Learning Agile Scrum Methodology Using the Groupware Tool Trello®® Through Collaborative Working. In: Barolli, L., Hussain, F., Ikeda, M. (eds) Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems. CISIS 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2020. vol 993. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-22354-0_31.

Garcia-Diaz P., Garcia-Gomez J., Redoli-Granados J., Mata-Moya D. Case study: the use of Trello for collaborative work in laboratory practice on engineering subjects, 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME), Alcalá de Henares, Spain. 2021. pp. 31-34. doi: 10.1109/OT4ME53559.2021.9638838.

Monica D., Rysavy Т., Michalak R. Working from Home: How We Managed Our Team Remotely with Technology, Journal of Library Administration. 2020. #60:5. pp. 532-542, DOI: 10.1080/01930826.2020.1760569.

Field A. Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. 2013.

Levesque R. SPSS Programming and Data Management, 2nd Edition. A Guide for SPSS and SAS Users. Chicago: SPSS Inc. 2005.

Downloads


Переглядів анотації: 313

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Кузьмінська, О. Г., & Мазорчук, М. С. (2023). ГРУПОВА ДИНАМІКА І КОМУНІКАЦІЇ: ДОБІР ЗАСОБІВ ПІДТРИМКИ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (14), 26–39. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.143

Номер

Розділ

Статті