ГРУПОВА ДИНАМІКА І КОМУНІКАЦІЇ: ДОБІР ЗАСОБІВ ПІДТРИМКИ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.143Ключові слова:
групова динаміка, проєктне навчання, гнучкі методології, засоби підтримки управління проєктами; ставлення студентів, опитування; заклад вищої освітиАнотація
За сучасних умов глобалізації та повсюдної цифровізації співпраця між людьми у віртуальних середовищах стає важливою передумовою успіху як окремих людей, так і команд. Ця тенденція відображається і в освітній галузі, а в умовах високого ступеня невизначеності щодо доступу до навчальних ресурсів та засобів комунікації, спричиненого пандемією COVID-19 чи військовими діями на території України, актуалізується потреба застосування гнучких методологій не лише у навчанні майбутніх ІТ-фахівців. При цьому застосування онлайн засобів підтримки проєктного навчання та управління Agile-проєктами сприяє покращенню, а за певних умов є єдиним способом організації, співпраці між членами динамічних команд, формуванню у студентів цифрової компетентності та м’яких навичок, а також набуттю досвіду професійної діяльності. За результатами аналізу наукових публікацій визначено Jira, Asana, та Notion як найбільш поширені засоби управління ІТ проєктами та Trello – для підтримки проєктного навчання та управління Agile-командами. Результати опитування, що проводилось серед студентів І і IV курсів факультету інформаційних технологій Національного університету біоресурсів і природокористування (НУБіП) України в рамках здійснення діагностичних заходів при вивченні дисципліни «Групова динаміка і комунікації» є підставою для визначення ефективності застосування Trello як засобу підтримки проєктного навчання студентів, важливості набуття студентами навчального досвіду проєктної онлайн взаємодії та групової динаміки, а також створення умов для раннього професійного самовизначення студентів та набуття досвіду професійної діяльності та онлайн взаємодії. Підтверджено, що досвід професійної діяльності має найбільший вплив на вибір інструментів підтримки проєктного навчання: студенти, що мають досвід професійної діяльності частіше обирають професійні інструменти і для реалізації навчальних проєктів.
Завантаження
Посилання
World Economic Forum The Future of Jobs 2020. URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (дата звернення: 25.01.2023).
Years Agile Manifesto – An Overview of the Values & Principles. URL: https://ccecosystems.news/en/20-years-agile-manifesto-an-overview-of-the-values-principles (дата звернення: 25.01.2023).
Petrescu, M., Sterca, A. Agile Methodology in Online Learning and How It Can Improve Communication: A Case Study. In Proceedings of the 17th International Conference on Software Technologies – ICSOFT. 2022. pр. 542-549. ISBN 978-989-758-588-3; ISSN 2184-2833. DOI: 10.5220/0011317400003266.
Hana Y. Al-Sholi, Ola R. Shadid, Khaled A. Alshare & Mike Lane | Shuyan Wang (Reviewing editor) (2021) An agile educational framework: A response for the covid-19 pandemic, Cogent Education, 8:1. DOI: 10.1080/2331186X.2021.1980939.
Пархоменко О. В. Використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів: дис. на здобуття наук. ступ. кандидата пед. наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Національний університет біоресурсів і природокористування України. Київ, 2021. 282 с. URL: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u145/dis_parhomenko.pdf (дата звернення: 25.01.2023).
Dovleac R., Sad A., Ionică A., Leba M. Quality management and Web 2.0 tools embedded in the agile approach for education. Quality-Access to Success. 2019. #20. pp. 329-334.
Frank Edelkraut Agile learning Designs for an Agile world - Using Agile values and principles to handle complex learning topics. URL: https://mentus.de/wp-content/uploads/2019/09/paperdubai2019edelkraut-190302150440.pdf (дата звернення: 25.01.2023).
Bhavya Aggarwal and Tarasekhar Padhy. Understanding Agile for eLearning zipBoard 25 р. URL: https://zipboard.co/wp-content/uploads/2021/04/PART-1zipBoard-Understanding-Agile-for-eLearning.pdf (дата звернення: 25.01.2023).
Srba I., Bielikova M. Dynamic Group Formation as an Approach to Collaborative Learning Support in IEEE Transactions on Learning Technologies. 2015. vol. 8. no. 2. pp. 173-186, doi: 10.1109/TLT.2014.2373374.
Sakulviriyakitkul P., Sintanakul K., Srisomphan, J. The Design of a Learning Process for Promoting Teamwork using Project-Based Learning and the Concept of Agile Software Development. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2020. #15(03). pp. 207–222. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i03.10480.
Шапошнікова О.П., Кірвас В.В. Застосування методології Agile в практиці проектного навчання при підготовці ІТ спеціалістів. Системи обробки інформації. 2020. № 4(163). С. 94-100. https://doi.org/10.30748/soi.2020.163.10.
Tuckman B., Jensen M. Stages of small-group development revisited. Group Org. Manag. 1977. vol. 2. no. 4. pp. 419-427.
Al-Ratrout S. Impact of using Agile Methods in Software Engineering Education: A Case Study, in 6th International Conference on Control, Decision and Information Technologies (CoDIT). 2019. pp. 1986-1991. doi: 10.1109/CoDIT.2019.8820377.
Oluwajana D., Adeshola I. Clement S. Does the use of a web-based collaborative platform reduce cognitive load and influence project-based student engagement?. Curr Psychol. 2021. https://doi.org/10.1007/s12144-021-02145-0.
Морзе Н. В., Глазунова О. Г., Кузьмінська О. Г. Підготовка менеджерів е-навчання: компетентнісний підхід. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. 60, вип. 4. C. 220-238.
Smyrnova-Trybulska E., Morze N., Kuzminska, O. Flipped learning model: Tools and experience of its implementation in higher education. The New Educational Review. 2017. #49. C. 189-200.
Dincă M, Luștrea A, Onițiu A, Crașovan M, Berge T. The Effects of Disciplinary Composition on Virtual Learning Group Process Dynamics: Students’ Perspectives. Sustainability. 2021. #13(15):8493. https://doi.org/10.3390/su13158493.
Özkan D., Mishra A. Agile Project Management Tools: A Brief Comprative View. Cybernetics and Information Technologies. 2019. #19(4). pp.17-25. https://doi.org/10.2478/cait-2019-0033.
Кузьмінська О.Г. Персональне освітнє середовище – перший крок до віртуальної освіти [Електронний ресурс]. Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми (Психологія нового тисячоліття): междунар. наук-практ. Інтернет-конф., 28 травня 2012 р.: тези доповідей. 2012. URL: https://www.newlearning.org.ua/print/90 (дата звернення: 25.01.2023).
Shchetynina O., Kravchenko N., Horbatiuk L., Alieksieieva H., Mezhuyev V. Trello as a Tool for the Development of Lifelong Learning Skills of Senior Students. Postmodern Openings. 2022. #13(2). pp. 143-167. https://doi.org/10.18662/po/13.2/447.
Naik N., Jenkins P., Newell D. Learning Agile Scrum Methodology Using the Groupware Tool Trello®® Through Collaborative Working. In: Barolli, L., Hussain, F., Ikeda, M. (eds) Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems. CISIS 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2020. vol 993. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-22354-0_31.
Garcia-Diaz P., Garcia-Gomez J., Redoli-Granados J., Mata-Moya D. Case study: the use of Trello for collaborative work in laboratory practice on engineering subjects, 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME), Alcalá de Henares, Spain. 2021. pp. 31-34. doi: 10.1109/OT4ME53559.2021.9638838.
Monica D., Rysavy Т., Michalak R. Working from Home: How We Managed Our Team Remotely with Technology, Journal of Library Administration. 2020. #60:5. pp. 532-542, DOI: 10.1080/01930826.2020.1760569.
Field A. Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). SAGE Publications. 2013.
Levesque R. SPSS Programming and Data Management, 2nd Edition. A Guide for SPSS and SAS Users. Chicago: SPSS Inc. 2005.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Кузьмінська О.Г., Мазорчук М.С.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.