NOTION ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДТРИМКИ ГРУПОВОЇ ДИНАМІКИ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ

Автор(и)

  • Олена Геронтіївна Кузьмінська Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-8849-9648
  • Денис Андрійович Погребняк Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0009-0000-6833-4582

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.164

Ключові слова:

групова динаміка, проєктне навчання, засоби підтримки управління проєктами, успішні практики, експертне оцінювання, заклад вищої освіти

Анотація

Щоб залишатися конкурентоспроможними та справлятися із постійно зростаючою складністю глобальної економіки та мінливими умовами організації праці, зокрема, пов’язаними із наслідками пандемії COVID-19, установи та комерційні компанії покладаються на команди, які легко адаптуються та постійно навчаються. Внутрішньогрупова динаміка є головним фактором, що впливає на продуктивність команди. Відтак формування високого ступеня готовності студентів до ефективної командної взаємодії є одним із завдань сучасної вищої освіти. За результатами аналізу наукових публікацій визначено, що не існує фіксованого алгоритму покращення внутрішньогрупової динаміки: це залежить від складності завдань, способу командоутворення, зрілості команди, доступності інструментального забезпечення, технічної та технологічної підтримки. Педагогічний експеримент, що проводився в Національному університеті біоресурсів і природокористування (НУБіП) України в рамках навчання дисципліни «Групова динаміка і комунікації», є підставою для визначення потенціалу застосування Notion як інструмента підтримки групової динаміки самоорганізованих команд у процесі реалізації навчальних проєктів. У статті наведено приклад використання Notion для управління навчальним проєктом та моніторингу групової динаміки відповідно до моделі розвитку команди за Б. Такманом, а також результати експертного оцінювання, що підтверджують ефективність застосування цього інструмента для підтримки командної взаємодії. Розробку методики застосування Notion для підтримки різних видів навчальної діяльності студентів віднесено до перспектив подальших досліджень.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Savić, D. (2020) COVID-19 and work from home: Digital transformation of the workforce. Grey Journal (TGJ), 16(2), 101–104.

Kuzminska, О. et al. (2023). Digitization of learning environment of higher education institutions: conceptual foundations and practical cases. J. Phys.: Conf. Ser. 2611 012024. DOI 10.1088/1742-6596/2611/1/012024.

Wolfson, M., D'Innocenzo, L., & Bell, S. (2022). Dynamic team composition: A theoretical framework exploring potential and kinetic dynamism in team capabilities. Journal of Applied Psychology, 107(11), 1889–1906. https://doi.org/10.1037/apl0001004.

Srba, I. & Bielikova, M. (2015). Dynamic Group Formation as an Approach to Collaborative Learning Support in IEEE Transactions on Learning Technologies, vol. 8, no. 2, pp. 173-186, doi: 10.1109/TLT.2014.2373374.

Kochis, M., Kamin, D., Cockrill, B. et al. (2021). Understanding and Optimizing Group Dynamics in Case-Based Collaborative Learning. Med.Sci.Educ. 31, 1779–1788. https://doi.org/10.1007/s40670-021-01367-y .

Ccama-Mamani, K., Haro, D., Gutierrez, M., Palomino-Marcelo, L. & Rodriguez-Reyes, J. (2021). Improving professional skills in a multidisciplinary team of undergraduate engineering students through project-based learning. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 2102, No. 1, p. 012001). IOP Publishing. DOI 10.1088/1742-6596/2102/1/012001.

Kim, D. & Iwuchukwu, O. (2022). Improving team dynamics for project based learning in pharmacy: A multimodal approach, Currents in Pharmacy Teaching and Learning. Volume 14, Issue 5, pp. 655-663, ISSN 1877-1297. https://doi.org/10.1016/j.cptl.2022.04.005 .

Tuckman, B. and Jensen, M. (1977) Stages of small-group development revisited. Group Org. Manag., vol. 2, no. 4, pp. 419-427.

Özkan, D. & Mishra, A. (2019). Agile Project Management Tools: A Brief Comprative View. Cybernetics and Information Technologies, 19(4). 17-25. https://doi.org/10.2478/cait-2019-0033

Kuzminska, O. & Mazorchuk, M. (2023). Group dynamics and communications: selection of tools to support student project learning. OpenEdu, no. 14, 26–39. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.143 (in Ukrainian).

Top 100 Tools for Learning 2023. URL: https://toptools4learning.com/

Monica, D., Rysavy, Т. & Michalak, R. (2020) Working from Home: How We Managed Our Team Remotely with Technology, Journal of Library Administration, 60:5, 532-542, DOI: 10.1080/01930826.2020.1760569/

Michalak, R. & Rysavy, M. (2020). Managing Remote Projects Effectively with an Action Dashboard, Journal of Library Administration. 60:7, 800-811. DOI: 10.1080/01930826.2020.1803022.

James, T. & Miller, J. (2005). Developing a monitoring and evaluation plan. In: Wagner, D., Day, B., James, T., Kozma, R., Miller, J., Unwin, T. (eds.) Monitoring and Evaluation of ICT in Education Projects, pp. 57–76.

Glazunova, O., Hurzhii, A., Korolchuk, V. & Voloshyna, T. (2023). Selection of digital tools for organizing students’ group work in distance education. Inf. Technol. Learn. Tools. 94 (2), 87–101. https://doi.org/10.33407/itlt.v94i2.5211.

Gren, L. & Lindman, M. (2020). What an Agile Leader Does: The Group Dynamics Perspective. In: Stray, V., Hoda, R., Paasivaara, M., Kruchten, P. (eds) Agile Processes in Software Engineering and Extreme Programming. XP 2020. Lecture Notes in Business Information Processing, vol 383. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49392-9_12

Kuzminska, О. (2012). A personal learning environment is the first step to virtual education. Virtual educational space: psychological problems (Psychology of the new millennium): international scientific-practical Internet conference, 28 May 2012. https://www.newlearning.org.ua/print/90 (in Ukrainian).

Downloads


Переглядів анотації: 79

Опубліковано

2024-04-29

Як цитувати

Кузьмінська, О. Г., & Погребняк, Д. А. (2024). NOTION ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДТРИМКИ ГРУПОВОЇ ДИНАМІКИ У ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (16), 50–63. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.164

Номер

Розділ

Статті