ВИКОРИСТАННЯ ДОДАТКІВ GO-LAB ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ В УМОВАХ ЕЛЕКТРОННОЇ СПІВПРАЦІ ВЧИТЕЛІВ ТА УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s37Ключові слова:
дослідницьке навчання, співпраця, електронна співпраця, додатки Go-LabАнотація
В статті визначено можливості використання екосистеми Go-Lab для організації співпраці у дослідницькому навчанні (Inquiry Based Learning) учнів та надано рекомендації для вчителів для організації навчального процесу. Розглянуто цифрові інструменти, додатки екосистеми Go-Lab для використання вчителями віртуальних онлайн лабораторій (Phet. Colorado), додатків, дослідницьких навчальних просторів середовища Graasp. Для досягнення мети використовуємо теоретичні методи системного і порівняльного аналізу навчальної та науково-методичної літератури. Наведено приклади та корисні посилання для вчителів, які прагнуть розробити власні онлайн середовища для організації та проведення дослідницького навчання в умовах співпраці. Наведено можливості організації електронної співпраці для вчителів і учнів за допомогою цифрових сервісів і додатків Go-Lab. Електронна співпраця учнів здійснюється за допомогою комунікації для обміну думками, спільної відповідальності за отриманий результат, спільного дослідження та створення звітів та сприяє їх підготовці до професійного вибору та професійної діяльності в команді. Розкрито можливості використання не тільки додатків Go-Lab, a й інших зовнішніх сервісів Веб 2.0 для забезпечення співпраці в дослідженні (Padlet, Wiki, Speak Up та ін.) У статті розглядаються деякі сценарії дослідницького навчання у Go-Lab (базовий, ажурна пилка, шість капелюхів) та організацію співпраці в них. Для ілюстрації спектру можливостей додатків Go-Lab описано приклади їх використання на різних етапах дослідження. Ці інструменти аналізуються шляхом опису їх функціональних можливостей, а також впливу на навчання учнів. Подальшого дослідження потребує використання додатків Go-Lab для організації співпраці на різних етапах дослідницького навчання у середній школі та у вищій освіті.
Завантаження
Посилання
Vorotnykova, I. (2017). The use of ICT for the organization of educational cooperation. Collection of scientific works of the Dnipro State Technical University (technical sciences: section "Education"). Materials trans. conf. "Innovation in Higher Educational Institutions - June 16, 2017". Kamianske: DonNTU. Thematic issue, 44-49
Acar, O. & Tuncdogan, A. (2018). Using the inquiry-based learning approach to enhance student innovativeness: a conceptual model. Teaching in Higher Education, 1-15.
Bell, T., Urhahne, D., Schanze, S., & Ploetzner, R. (2010). Collaborative inquiry learning: Models, tools, and challenges. International Journal of Science Education, 32, 349-377. doi: 10.1080/09500690802582241
Dikke, D., & Faltin, N. (2015). Go-Lab MOOC–An online course for teacher professional development in the field of Inquiry-based science education. In 7th International Conference on Education and New Learning Technologies.
https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-01206503/document
Garner, A., & Lock, R. (2010). Evaluating practical work using de Bono’s thinking hats. SSR Science Notes, 91(337), 16-18.
Go-Lab Ecosystem. About. Next-Lab (2019).
https://support.golabz.eu/about
Hill, L. A., Brandeau, G., Truelove, E., & Lineback, K. (2014). Collective genius: The art and practice of leading innovation. Harvard Business Review Press, 92 (6), 94–102.
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1996). Cooperation and the use of technology. Handbook of research for educational communications and technology: A project of the Association for Educational Communications and Technology, 1017-1044.
Jong T. Go-Lab Deliverable D1.4 Go-Lab classroom scenarios handbook. [Research Report] Go-Lab Project. 2015.⟨hal-01274922⟩.
https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-01274922/document
Jong, T., Sotiriou, S., & Gillet, D. (2014). Innovations in STEM education: the Go-Lab federation of online labs. Smart Learning Environments, 1(1), 3. doi: 10.1186/s40561-014-0003-6.
Law, E. (2013). Preliminary Go-Lab requirements specifications, needs analysis, and creative options (deliverable d3.1): Go-Lab Consortium
https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00983548/document
Redecker C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu (No. JRC107466). Joint Research Centre (Seville site). https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/eur-scientific-and-technical-researchreports/european-framework-digital-competence-educators-digcompedu.
Rodríguez-Triana, M.J., Holzer, A., Vozniuk, A., & Gillet, D. (2015). Orchestrating inquiry-based learning spaces: An analysis of teacher needs. In International Conference on Web-Based Learning. Springer, Cham, 131-142.
Spronken-Smith, R., and Walker, R. (2010). “Can Inquiry-Based Learning Strengthen the Links Between Teaching and Disciplinary Research?” Studies in Higher Education, 35 (6), 723–740.
Vember, V. P. (2018). Using the Go-Lab ecosystem to organize inquiry-based learning. Electronic Scientific Professional Journal “Open educational e-environment of modern university”, (5), 41-50.
WEF (2016). The Future of Jobs: Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution