СЕРВІСНИЙ СУПРОВІД ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПЕРЕМІЩЕНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.29532Ключові слова:
дистанційне навчання, переміщений університет, сервісна підтримка, ITIL, AgileАнотація
Досвід роботи переміщених університетів в Україні засвідчив необхідність функціонування у вищому навчальному закладі служби підтримки дистанційного навчання. У статті розглянуто організацію сервісної підтримки дистанційного навчання. Система сервісної підтримки має передбачати, що частину сервісу слід інкапсулювати в матеріалах дистанційного курсу, частину – у базі інструкцій і відповідей на запитання, пояснювальних відео, пробних курсах, пропедевтичних відкритих mooc-курсах, а команда для надання сервісу з дистанційного навчання повинна бути командою багатопрофільних фахівців. Визначено команду сервісної підтримки, у ній повинні бути: педагог, наставник, фасилітатор, методист; фахівець з IT та інтернет-технологій; психолог; соціолог; фахівець з комунікацій і запобігання конфліктів. Показано, що, крім технічного супроводу, сервісна підтримка повинна надавати методичну, адаптивну та психологічну допомогу. Проаналізовано дві технології – ITIL та Agile, розглянуто можливості їх застосування в практиці університетів. Визначено три рівні для розробки й системного впровадження сервісів підтримки дистанційного навчання: організація навчального контенту, організація процесу навчання, організація роботи служби підтримки. Сформовано портфель сервісів для служби підтримки дистанційного навчання в університеті, якій ураховує три рівні впровадження сервісів.
Завантаження
Посилання
Beck, K., Beedle, M., & Bennekum, A. Agile manifesto [Online]. 2001. URL: http://www.agilemanifesto.org. Title from the screen.
Anderson T. The theory and practice of online learning. Athabasca: AU Press, 2008. 472 p. (2).
Brockwell P. & Davis R. ITSM: an interactive time series modelling package for the PC. New York: Springer Science & Business Media, 1991. 104 p.
Clark R. & Mayer R. E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. San Francisco: Pfeiffer, 2016. 527 p. (3).
Köhler P. ITIL. Berlin: Springer, 2006. 396 p.
Rosenberg M. E-learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age. New York: McGraw-Hill. 2001. 344 p. (9).
Taylor S. The official introduction to the ITIL service lifecycle. London: The Stationary Office. 2007. 252 p.
Прізюк О. М., Котеленець К.М. Досвід роботи служби підтримки як один із засобів забезпечення якості дистанційного навчання в університеті. Вісн. ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2016. № 3. С. 38 – 46.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Beck, K., Beedle, M., & Bennekum, A. V. (2011). Agile manifesto. Retrieved May 01, 2017, from http://agilemanifesto.org/ (in English)
Anderson, T. (2008). The theory and practice of online learning (2nd ed.). Athabasca: AU Press (in English)
Brockwell, P., & Davis, R. (1991). ITSM: an interactive time series modelling package for the PC . New York: Springer Science & Business Media (in English)
Clark, R., & Mayer, R. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. San Francisco: Pfeiffer (in English)
Köhler, P. (2006). ITIL. Berlin: Springer (in German)
Rosenberg, M. (2001). E-learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age. New York: McGraw-Hill (in English)
Taylor, S. (2007). The official introduction to the ITIL service lifecycle. London: The Stationary Office (in English)
Priziuk O. M. (2016) Experience of Service support in e-learning and ensuring its quality at the university, Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 3, 38-46 (in Ukrainian)