АКТИВНЕ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ТЬЮТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.165Ключові слова:
відкритий онлайн курс, персональне навчальне середовище, змішане навчання, ADDIE, тьюторАнотація
Пандемія COVID-19 залучила до екстреного дистанційне навчання практично весь викладацький персонал університетів, який приблизно на 80% був незнайомий з дистанційними технологіями, особливо з проведенням навчального процесу. Минулий досвід підготовки викладачів до дистанційного навчання показав наявність суттєвих психологічних бар’єрів до синхронного та асинхронного спілкування. Система підвищення кваліфікації практично не працює через завищене навантаження викладачів.
В роботі пропонується одним з варіантів підготовки тьюторів, в якому викладачам університетів надається доступ до створених фахівцями дистанційних курсів загального призначення. Викладачі реєструються у дистанційному курсі «Практикум тьютора», в якому опановують теорії та технології дистанційного навчання та отримують практичні навички під час проведення занять з своїми групами студентів, зареєстрованих у відповідних курсах. Таке навчання нагадує навчання на робочому місці, дуже популярне в західних країнах.
У курсі «Практикум тьютора» навчалося 74 викладачів, успішно закінчили навчання у курсі 11 викладачів, 7 з них залучили до навчання у фахових дистанційних курсах 132 студента.
Проведені дослідження продемонстрували ефективність підготовки тьюторів на базі високоякісних фахових дистанційних курсах з участю їх розробників та одночасного проведення навчального процесу студентів. Отриманий досвід навчання на робочому місці використовується для підтримки викладачів у курсі «Практика змішаного навчання» протягом семестру.
Результати опитування студентів обговорено на Круглому столі в Інституті. На проблемах, зазначених в анкеті, було зосереджено увагу викладачів, які розробляють та працюють з дистанційними курсами, розроблено шляхи подальшого вдосконалення освітніх веб-ресурсів Інституту.
Завантаження
Посилання
Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V. & Biryukova, Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: Experience of Ukrainian universities. Education Sciences, 11(7), 364. https://doi.org/10.3390/educsci11070364
Koehler, A. (2021). Reflections on Educational Practice: COVID-19 Influences, Academia letters. https://www.academia.edu/112064554/Reflections_on_Educational_Practice_COVID_19_Influences?email_work_card=view-paper
Fitzmaurice, O., Cronin, A., Fhloinn, E., O'Sullivan, C. & Walsh, R. (2016). Preparing Tutors for Mathematics Learning Support. MSOR connections, 14, 14-21. https://doi.org/10.21100/MSOR.V14I3.307.
Kukharenko, V. (2019). Tutor of Distance and Blended Learning: Textbook for Masters, Postgraduate Students of Higher Educational Institutions. Kiev. Millennium, p. 307 (in Ukrainian)
Moran, M. (2024). 31 eLearning Statistics: Facts, Trends, Demographics, And More, January 5, 2024.
https://startupbonsai.com/elearning-statistics/
Hagel, J. (2019). Learning and Strategy, August 05, 2019. https://edgeperspectives.typepad.com/edge_perspectives/2019/08/learning-and-strategy.html
Bates, T. (2018). 2018 review: 21st century knowledge and skills. December 27, 2018. https://www.tonybates.ca/2018/12/27/2018-review-21st-century-knowledge-and-skills/ a
Watson, D., Tregaskis, O., Gedikli, C., Vaughn, O. & Semkina, A. (2018). Well-being through learning: a systematic review of learning interventions in the workplace and their impact on well-being, European Journal of Work and Organizational Psychology, V.27(2). https://doi.org/10.1080/1359432X.2018.1435529
Colman, H. (2022). On-The-Job Training 101: Building a Workforce that Really Works, February 4, 2022.
https://www.ispringsolutions.com/blog/on-the-job-training
Liu, X., Lee, S., Bonk, C., Su, B., Richard, J. & Magjuka, R. (2019). Exploring Four Dimensions of Online Instructor Roles: A Program Level Case Study, Online learning, https://www.academia.edu/112969859/Exploring_Four_Dimensions_of_Online_Instructor_Roles_A_Program_Level_Case_Study?email_work_card=view-paper
Souza, A. & Polonia, A. (2015). Tutoring in Distance Education: New Proposals, Challenges and Reflections.
https://doi.org/10.18562/ijee.2015.0007
Chang, B. (2019). Reflection in Learning DOI, Online Learning, V.23(1). https://doi.org/10.24059/olj.v23i1.1447
Coulson, D. & Harvey, M. (2013). Scaffolding student reflection for experience-based learning: a framework, Teaching in Higher Education Critical Perspectives, V.18(4). https://doi.org/10.1080/13562517.2012.752726
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Кухаренко В.М., Фарафонов В.С., Баркатов І.В., Тюрін В.О., Гончарук С.С., Лозко А.А.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.