ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА НАВЧАЛЬНОГО ІНЖЕНЕРА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s15Ключові слова:
цифрові технології, дистанційний курс, крива Гартнера, майстерність персональних знань, програмна інженерія, змішане навчанняАнотація
Володіння цифровими технологіями визначає інформаційну та фахову компетентність викладача. Перші компетентності допомагають йому організувати сучасний навчальний процес, інші ‑ забезпечують доступ до новітньої фахової інформації. Дослідження показують, що тільки зараз починають формуватися серйозні комплексні стратегії використання цифрових технологій, а викладач стає лідером майбутньої освіти. Цифрові технології ускладнюються і постає нагальна потреба у нових фахівцях – навчальних інженерах, які мають забезпечити нові стратегії в освіті. В роботі розглядається комплекс відкритих дистанційних курсів для підготовки викладачів до використання нових навчальних технологій. У курсах використовуються результати щорічних опитувань педагогічної спільноти світу з визначення популярних педагогічних інструментів. Вони формують у викладачів майстерність персональних знань. Це сприяє розвитку персонального навчального середовища та персональної навчальної мережі викладача. Система підготовки навчального інженера повинна складатися з програмної інженерії та запропонованого педагогічного блоку. В останній блок входять розділи формування майстерності персональних знань, проектування дистанційного курсу, розробка структури, організації дистанційного та змішаного навчання, експертизи дистанційного курсу. Всі розділи педагогічного блоку пройшли апробацію у відкритих дистанційних курсах Проблемної лабораторії дистанційного навчання НТУ «ХПІ». Протягом 2013-2018 рр. відкриті дистанційні курси вивчали понад 2600 викладачів України, успішно завершили навчання 370. Наступним кроком має бути об’єднання зусиль з ІТ-фахівцями, визначення компетентностей навчального інженера та підготовка освітньої програми підготовки фахівця майбутнього.
Завантаження
Посилання
Bates, Tony (2019). Some reflections on the results of the 2018 national survey of online learning. July 14, 2019.
Clifford, Miriam (2013). 20 Tips for Creating a Professional Learning Network. July 14, 2019.
http://gettingsmart.com/cms/blog/2013/01/20-tips-for-creating-a-professional-learning-network
Downes, Stephen (2017). Knowledge, education, and the role of teachers. July 14, 2019.
http://halfanhour.blogspot.com/2017/08/knowledge-education-and-role-of-teachers.html
Ferriman, Justin (2015). Reasons to use Infographics in ELearning. July 14, 2019. http://www.learndash.com/reasons-to-use-infographics-in-elearning/
Hart, Jane (2018). Top 200 Tools for Learning 2018. July 14, 2019. https://www.toptools4learning.com/home/
Hicken, Andy (2019). 2019 eLearning Predictions – Hype Curve. July 14, 2019. https://webcourseworks.com/elearning-predictions-hype-curve/
Jarche, Harold (2015). My PKM story. July 14, 2019.
http://jarche.com/2015/02/my-pkm-story/
Jarche, Harold (2018). PKM made simple. July 14, 2019. https://jarche.com/2018/04/pkm-made-simple/
Kelly, Rhea (2019). Future of Ed Tech Is Bright, According to Faculty Survey. July 14, 2019.
Pappas, Christopher (2016). The 7 Top Benefits Of Using Infographics In Online Training. July 14, 2019.
https://elearningindustry.com/7-top-benefits-using-infographics-in-online-training
Salmon, Gilly & Asgari, Tya (2019). Higher Education – the Last Bastion? Distance and e-Learning Policy and Development – The Role of e-Learning and Distance Education in the Modernisation Process of Economies, Societies and Education Systems, EURODL, Brief items. July 14, 2019. http://www.eurodl.org/?p=current&sp=brief&article=792
Siemens, George (2007). PLEs – I Acronym, Therefore I Exist. July 14, 2019. http://www.elearnspace.org/blog/2007/04/15/ples-i-acronym-therefore-i-exist
Wagner, Ellen & Blackmon, Olivia (2018). Learning Engineering and the Future of eLearning, July 14, 2019.
https://www.learningsolutionsmag.com/articles/learning-engineering-and-the-future-of-elearning/
Wagner, Ellen & Blackmon, Olivia (2018). Learning Engineering: The Next Wave for eLearning. July 14, 2019.
https://www.learningsolutionsmag.com/articles/learning-engineering-the-next-wave-for-elearning/