АКТИВНЕ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ТЬЮТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.165Ключові слова:
відкритий онлайн курс, персональне навчальне середовище, змішане навчання, ADDIE, тьюторАнотація
Пандемія COVID-19 залучила до екстреного дистанційне навчання практично весь викладацький персонал університетів, який приблизно на 80% був незнайомий з дистанційними технологіями, особливо з проведенням навчального процесу. Минулий досвід підготовки викладачів до дистанційного навчання показав наявність суттєвих психологічних бар’єрів до синхронного та асинхронного спілкування. Система підвищення кваліфікації практично не працює через завищене навантаження викладачів.
В роботі пропонується одним з варіантів підготовки тьюторів, в якому викладачам університетів надається доступ до створених фахівцями дистанційних курсів загального призначення. Викладачі реєструються у дистанційному курсі «Практикум тьютора», в якому опановують теорії та технології дистанційного навчання та отримують практичні навички під час проведення занять з своїми групами студентів, зареєстрованих у відповідних курсах. Таке навчання нагадує навчання на робочому місці, дуже популярне в західних країнах.
У курсі «Практикум тьютора» навчалося 74 викладачів, успішно закінчили навчання у курсі 11 викладачів, 7 з них залучили до навчання у фахових дистанційних курсах 132 студента.
Проведені дослідження продемонстрували ефективність підготовки тьюторів на базі високоякісних фахових дистанційних курсах з участю їх розробників та одночасного проведення навчального процесу студентів. Отриманий досвід навчання на робочому місці використовується для підтримки викладачів у курсі «Практика змішаного навчання» протягом семестру.
Результати опитування студентів обговорено на Круглому столі в Інституті. На проблемах, зазначених в анкеті, було зосереджено увагу викладачів, які розробляють та працюють з дистанційними курсами, розроблено шляхи подальшого вдосконалення освітніх веб-ресурсів Інституту.
Завантаження
Посилання
Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V. & Biryukova, Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: Experience of Ukrainian universities. Education Sciences, 11(7), 364. https://doi.org/10.3390/educsci11070364
Koehler, A. (2021). Reflections on Educational Practice: COVID-19 Influences, Academia letters. https://www.academia.edu/112064554/Reflections_on_Educational_Practice_COVID_19_Influences?email_work_card=view-paper
Fitzmaurice, O., Cronin, A., Fhloinn, E., O'Sullivan, C. & Walsh, R. (2016). Preparing Tutors for Mathematics Learning Support. MSOR connections, 14, 14-21. https://doi.org/10.21100/MSOR.V14I3.307.
Kukharenko, V. (2019). Tutor of Distance and Blended Learning: Textbook for Masters, Postgraduate Students of Higher Educational Institutions. Kiev. Millennium, p. 307 (in Ukrainian)
Moran, M. (2024). 31 eLearning Statistics: Facts, Trends, Demographics, And More, January 5, 2024.
https://startupbonsai.com/elearning-statistics/
Hagel, J. (2019). Learning and Strategy, August 05, 2019. https://edgeperspectives.typepad.com/edge_perspectives/2019/08/learning-and-strategy.html
Bates, T. (2018). 2018 review: 21st century knowledge and skills. December 27, 2018. https://www.tonybates.ca/2018/12/27/2018-review-21st-century-knowledge-and-skills/ a
Watson, D., Tregaskis, O., Gedikli, C., Vaughn, O. & Semkina, A. (2018). Well-being through learning: a systematic review of learning interventions in the workplace and their impact on well-being, European Journal of Work and Organizational Psychology, V.27(2). https://doi.org/10.1080/1359432X.2018.1435529
Colman, H. (2022). On-The-Job Training 101: Building a Workforce that Really Works, February 4, 2022.
https://www.ispringsolutions.com/blog/on-the-job-training
Liu, X., Lee, S., Bonk, C., Su, B., Richard, J. & Magjuka, R. (2019). Exploring Four Dimensions of Online Instructor Roles: A Program Level Case Study, Online learning, https://www.academia.edu/112969859/Exploring_Four_Dimensions_of_Online_Instructor_Roles_A_Program_Level_Case_Study?email_work_card=view-paper
Souza, A. & Polonia, A. (2015). Tutoring in Distance Education: New Proposals, Challenges and Reflections.
https://doi.org/10.18562/ijee.2015.0007
Chang, B. (2019). Reflection in Learning DOI, Online Learning, V.23(1). https://doi.org/10.24059/olj.v23i1.1447
Coulson, D. & Harvey, M. (2013). Scaffolding student reflection for experience-based learning: a framework, Teaching in Higher Education Critical Perspectives, V.18(4). https://doi.org/10.1080/13562517.2012.752726
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Кухаренко В.М., Фарафонов В.С., Баркатов І.В., Тюрін В.О., Гончарук С.С., Лозко А.А.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.