АКАДЕМІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ: ЗРУЧНІСТЬ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ В УМОВАХ ТРАДИЦІЙНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.1710Ключові слова:
академічне консультування, зручність консультування, ефективність консультування, традиційне/аудиторне консультування, дистанційне консультування, письмове консультування, онлайн опитуванняАнотація
Світова пандемія Covid-19 сприяла прискореному розвитку дистанційного навчання в закладах вищої освіти і, як наслідок, набуло широке поширення дистанційне синхронне та асинхронне консультування з використанням різноманітних цифрових інструментів. Метою дослідження є виявлення та порівняння поглядів студентів й аспірантів щодо зручності та ефективності консультування в умовах традиційного/аудиторного та дистанційного навчання. Упродовж 2020-2023 рр. в анонімному онлайн опитуванні прийняло участь 3037 респондентів університету (140 аспірантів, 2897 студентів). Математичне опрацювання наслідків емпіричного дослідження проведено з використаннням IBM SPSS Statistics 23. Показано, що зручність та ефективність академічного консультування покращується у напрямку (наведено середні значення зручності й ефективності та відповідні сумарні відсотки респондентів з достатнім та високим рівнем для кожної форми консультування): аудиторне індивідуальне консультування – студенти (М=3,38; 46,5%) → аспіранти (М=3,95; 70,0%); аудиторне групове консультування – студенти (М=3,32; 45,2%) → аспіранти (М=3,62; 60,7%); дистанційне консультування – студенти (М=3,32; 44,2%) → аспіранти(М=3,73; 60,0%); письмове консультування – аспіранти (М=2,44; 21,4%) → студенти(М=2,58; 18,6%). Студенти та аспіранти мають максимальну зручність та ефективність в умовах аудиторного та дистанційного консультування, а найменшу – письмового консультування (кафедральні/аудиторні стенди). У напрямку письмове → дистанційне, аудиторне консультування покращується його зручність та ефективність за різними ознаками респондентів-студентів (стать, рік опитування, спеціальність, освітній рівень, форма навчання). З використанням t-критерію для незалежних вибірок студентів встановлено відсутність статистично значущих відмінностей (p≤0,05) за такими ознаками: «освітній рівень», «стать» для усіх форм консультування; «рівень навчальних досягнень» для дистанційного консультування. Виявлено тенденцію зростання рейтингу традиційного/аудиторного консультування для студентів з достатнім та високим рівнем навчальних досягнень. Водночас, дистанційне консультування має подібну зручність та ефективність для студентів з різним рівнем навчальних досягнень.
Завантаження
Посилання
Al-Fraihat, D., Joy, M., Masa’deh, R. & Sinclair, J. (2020). Evaluating E-learning systems success: An empirical study. Computers in human behavior, 102, 67-86. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.08.004. January 26, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000497248000007
Flynn, S., Collins, J. & Malone, L. (2022). Pandemic pedagogies: the impact of ERT on part-time learners in Ireland. International Journal of Lifelong Education, 41(2), 168-182. DOI: https://doi.org/10.1080/02601370.2021.2022792. January 26, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000740091100001.
Andersson, S. & Nakahashi, M. (2023). The Future Role of Online Consultations Within Self-Access Learning. Studies in self-access learning journal, 14(1), 5-25. DOI: https://doi.org/10.37237/140102. September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000973313700001.
Hu, X. (2020). Building an Equalized Technology-Mediated Advising Structure: Academic Advising at Community Colleges in the Post-COVID-19 Era. Community College Journal of Research and Practice, 44(10–12), 914–920. DOI: https://doi.org/10.1080/10668926.2020.1798304 September 18, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000556014400001
Khadijah, S., Wiyono, B.B., Rasyad, A. & Sobri, A.Y. (2024). Replacing Face-To-Face With Online Meetings: Public and Private University Students’ Satisfaction on Academic Advising During Covid-19 Pandemic. Pegem Journal of Education and Instruction, 14(1), 270–283. DOI: https://doi.org/10.47750/pegegog.14.01.30 September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001108930300027
Elnibras, M. (2023). Students’ Knowledge, Attitude and Satisfaction Toward Academic Advising. Journal of Organizational Behavior Research, 8(2), 251-260. DOI: https://doi.org/10.51847/bADAPoagB8. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001136957200001.
Samuel, A., King, B., Meyer, H. S. & Soh, M. Y. (2024). High-Flying Online: Online Academic Advising Strategies for High-Achieving Professionals. American Journal of Distance Education, 1–17. DOI: https://doi.org/10.1080/08923647.2024.2355851 September 18, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001230580500001.
Slovnyk ukrajinsjkoji movy: v 11 t. (1970-1980) / AN URSR. Instytut movoznavstva; za red. I.K. Bilodida. Kyiv: Naukova dumka. March 04, 2024. http://ukrlit.org/slovnyk (in Ukrainian).
Malykhin, O.V. (2017). Consultation as a method and consultation as an organizational form of research-based learning in higher education. Ed. O.O. Lavrentyeva, T.M. Mishenina. Professional pedagogy and andragogy: current issues, achievements and innovations. International Scientific and Practical Conference (Kryvyi Rih, November 20-21, 2017), 188-190 (in Ukrainian).
Albalooshi, F. & Shatnawi, S. (2010). Online academic advising support. International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (Bridgeport, CT; 04.12.2009). In: Technological developments in networking, education and automation. Edited by Elleithy K., Sobh T., Iskander M., Kapila V., Karim M.A., Mahmood A. 25-29. DOI: https://doi.org/10.1007/978-90-481-9151-2_5. September 18, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000307044200005.
Issrani, R., Assaf, A.S., Singh, D., Prabhu, N., Alam, M.K., Srinivasan, A. (2020). Perception of Saudi college students on academic advising: A cross-sectional survey study. Work-a journal of prevention assessment & rehabilitation, 67(2), 359-368. DOI: https://doi.org/10.3233/WOR-203285. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000592247500010.
Mu, L. & Fosnacht, K. (2019). Effective Advising: How Academic Advising Influences Student Learning Outcomes in Different Institutional Contexts. Review of higher education, 42(4), 1283-1307. DOI: https://doi.org/10.1353/rhe.2019.0066. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000476959000004.
Reimers, B.M. (2022). Academic advising delivered differently: building an advising capability for regional Australian universities. Journal of higher education policy and management, 44(5), SI, 498-512. DOI: https://doi.org/10.1080/1360080X.2022.2109556. September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000843097200001.
Santiesteban, L., Young, E., Tiarks, G. C., Boemi, M. G., Patel, R. K., Bauckman, K.A., Fine, L., Padilla, M.E. & Rajput, V. (2022). Defining advising, coaching, and mentoring for student development in medical education. Cureus, 14(7), Article Number e27356. DOI: https://doi.org/10.7759/cureus.27356. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001025460500005.
Tewary, S., Jordan, J.A., Rana, A.M. & Mayi, B. (2020). Academic advising using theoretical approaches for medical students who are struggling in preclinical years. The Journal of the American Osteopathic Association, 120(4), 228-235. DOI: https://doi.org/10.7556/jaoa.2020.039. September 18, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000536774700004.
Guiney, M.C., Newman, D.S., Overup, C.S. & Harris, A. (2020). Learning the language of consultation: quantifying interactions over time. Consulting psychology journal-practice and research, 72(2), 100-118. DOI: https://doi.org/10.1037/cpb0000154. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000719284900003.
Grant, R., McMurtry, A. & Archibald, D. (2023). Mapping Health Professions Education: Using Complexity Science to Make Sense of Learning Through Electronic Consultations. Medical science educator, 33(1), 233-242. DOI: https://doi.org/10.1007/s40670-023-01730-1/ September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000920007900001.
Jimenez-Rodriguez, D. & Arrogante, O. (2020). Simulated Video Consultations as a Learning Tool in Undergraduate Nursing: Students' Perceptions. Healthcare, 8(3), Article N 280. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare8030280. September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000580241700001.
Schuermann, M., Panse, A., Shaikh, Z., Biehler, R., Schaper, N., Liebendoerfer, M. & Hilgert, J. (2022). Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres. International journal of research in undergraduate mathematics education, 8(1), 94-120. DOI: 10.1007/s40753-021-00154-9. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000686878100001.
Strambi, A., Hobson, J. E., Baldock, K. & Janssen, A. (2023). Exploring the Role of Academic Development in Supporting Tertiary Educators’ Well-Being: The Case of Online Consultations at UniSA. Student Success, 14(3), 128–135. DOI: https://doi.org/10.5204/ssj.2782. September 22, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001125374700001
Weay, A.L. & Razak, A.B. (2011). Design and development of online instructional consultation for higher education in Malaysia. International conference on digital information processing and communications (ICDIPC 2011; 09.07.2011; VSB Tech Univ Ostrava, Ostrava, Czech Rebublic). In: Digital information processing and communications, PT 1. Series: Communications in Computer and Information Science. Edited by Snasel V., Platos J., ElQawasmeh E. (188). 546-559. September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000302374500048.
Cunningham, S., Musick, D.W. & Trinkle, D.B. (2021) Evaluation of an Interprofessional Learning Experience for Telephone Consultations. Advances in medical education and practice, 12, 215-225. DOI: https://doi.org/10.2147/AMEP.S293735. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000625394400001.
Kuhail, M.A., Bahja, M., Al-Shamaileh, O., Thomas, J., Alkazemi, A., Negreiros, J. (2024). Assessing the Impact of Chatbot-Human Personality Congruence on User Behavior: A Chatbot-Based Advising System Case. IEEE Access, 12, 71761-71782. DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3402977. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001235937100001.
Vial, G., Cameron, A.F., Giannelia, T., Jiang, J.L. (2024). Managing artificial intelligence projects: Key insights from an AI consulting firm. Information systems systems, 33(3), 669-691. DOI: https://doi.org/10.1111/isj.12420. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000911078600001.
Bradley, D.R., Oehrli, A., Rieh, S.Y., Hanley, E., & Matzke, B.S. (2020). Advancing the the Reference Narrative: Assessing Student Learning in Research Consultations. Evidence based library and information practice, 15(1), 4-19. DOI: https://doi.org/10.18438/eblip29634. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000522507000001.
Ostrovska, L. (2020). Online consults as a component part of distance education in high school. Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Ser. : Pedagogical sciences. 2020. (3). 76-87. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2020_3_9. (in Ukrainian).
Novocký, M., Orosová, R. & Starosta, V. (2023) . Factors increasing self-perceivede efficacy of mentor teachers: general and personal efficacy. Advanced Education, 11(23), 118–130. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.288810. September 20, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001136387300002.
Ravhuhali, F., Tshililo, T.Y., Mboweni, H.F. & Muthivhi, K.M. (2024). Reflections and experiences of mentors, tutors and writing consultants on enhancing student learning during the COVID-19 pandemic. South African Journal of Higher Education, 38(2), 274-292. DOI: https://doi.org/10.20853/38-2-6134 September 21, 2024. https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001206388500009.
Starosta, V.I. (2023). Student-centered distance learning in complicated conditions (pandemic Covid-19, marital state in Ukraine. Electronic Scientific Professional Journal «Open educational e-enviroment of modern university», (14), 63-77. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.146. September 24, 2024. https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/457 (in Ukrainian).
Starosta,V. (2023).Traditional, distance, blended learning in higher school in the context of comfort and effectiveness. Scientific Journal of Khortytsia National Academy, 2(9), 97-115. DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-11. September 24, 2024. https://journal.khnnra.edu.ua/index.php/files
Starosta, V.I. (2024). (Non)computer-oriented testing in higher education: views of the participants of the educational process on (in)convenience using. Electronic Scientific Professional Journal «Open educational e-enviroment of modern university», (16), 173-193. DOI : https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.1612. September 24, 2024. https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/527.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Староста В. І.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.