ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В КАРАЗІНСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ У 2030 РОЦІ ОЧИМА СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.7Ключові слова:
форсайт дослідження; дистанційна освіта; вища освіта; студент; цифрові технології; інформаційні технологіїАнотація
У статті було розглянуто перспективи впровадження дистанційних технологій у навчальний процес закладів вищої освіти. Було проаналізовано наукові праці провідних учених у галузі дистанційної освіти. В основу дослідження покладено метод Дельфі. Розглянуто теоретичні основи запровадження дистанційної освіти в університетах. Досліджено основні тенденції розвитку освітньої сфери у світі та впровадження в неї елементів дистанційної освіти. Окреслено особливу роль студентів як однієї з основних зацікавлених сторін в освіті. Головними експертами цього дослідження виступають студенти, адже саме вони являють собою одну з основних зацікавлених сторін освітнього процесу. У ході дослідження було з’ясовано, що більшість студентів Каразінського університету, а саме 75%, є прибічниками впровадження дистанційної освіти. Особливу увагу у статті було приділено встановленню переваг та виявленню слабких сторін дистанційної форми навчання. Слід також зазначити, що, згідно з думкою деяких респондентів, дистанційне навчання відчужує людей від суспільства, і в такий спосіб негативно впливає на культурний розвиток особистості людини, що може у свою чергу призвести до погіршення комунікативних навичок та зниження рівня соціальної активності студентів. Утім, тим не менш, переважна більшість респондентів дотримуються думки, що дистанційна форма навчання жодним чином не вплине на соціалізацію людини в суспільстві. Відповідно до результатів опитування було розроблено зручний графік навчання для студентів, які поєднують роботу та навчання. У статті також було проаналізовано цілу низку засобів дистанційної форми навчання з метою виокремлення серед них найбільш зручних, які є безпосередньо пов’язаними з утіленням принципу наочності при набутті студентами нових знань. У статті також висвітлено основні напрями розвитку дистанційної освіти в Каразінському університеті в 2030 році.
Завантаження
Посилання
Radical Innovation Breakthroughs for the future (2019). The Radical Innovation Breakthrough Inquirer. European Commission, 338 р.
EPSC (2017). European Political Strategy Centre. [Online]. July 05, 2020. http://ec.europa.eu/epsc/sites/epsc/files/epsc__10_trends_transforming_education_as_we_know_it.pdf
Futures for Higher Education and ICT: Changes Due to the Use of Open Conten (2016). UNESCO Institute for Information Technologies in Education. Moscow : UNESCO. [Online]. July 05, 2020.
https://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214745.pdf
Zweck, A., Braun, A. & Rijkers-Defrasne, S. (2014) International Foresight of the 2000s: Comparative Analysis. Foresight-Russia, 8(2), 6-15.
Martin, B. (1995). Foresight in Science and Technology. Technology Analysis & Strategic Management, 7(2), 139-168.
Bykov, V. & Shyshkina, M. (2018) The concepnual basis of the university cloud-based learning and research environment formation and development in view of the open science priorities. Technologies and Learning Tools. 68(6), 1-18.
Hamid, F. & Yip, N. (2019) Comparing service quality in public vs private distance education institutions: evidence based on Malaysia. Turkish Online Journal оf Distance Education. 20(1), 17-34.
Moore, J., Dickson-Deane, C., & Galyen, K. (2011). E-learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? Internet Higher Educ. 14(2), 129-135.
Sánchez-Elvira Paniagua, A & Simpson, O. (2018) Developing Student Support for Open and Distance Learning: The EMPOWER Project. Journal of Interactive Media in Education. 1(9), 1-10.
Opanasiuk, Yu. (2016) Distance learning as a consequence of the evolution of the traditional education system. Vyscha osvita Ukrainy. 1, 49-53.
Ouaddah, A. Elkalam, A. & Ouahman, A. (2017). Towards a novel privacy-preserving access control model based on blockchain technology in IoT. In Europe and MENA Cooperation Advances in Information and Communication Technologies; Springer: Berlin, Germany, 2017. E-learning Foresight.
Distance Education: Past, Present and Future – Overview and Foresight (2018). [Online]. July 05, 2020.
Laaroussi, A., Ajana S., Bakkali, S., Faraj, K. & Cherkaoui, O. (2017) E-learning Foresight for Renewable Energy Technology in Higher Education in Morocco. In: Rocha Á., Serrhini M., Felgueiras C. (eds) Europe and MENA Cooperation Advances in Information and Communication Technologies. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 520. Springer, Cham DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-46568-5_2
Aichholzer, G. (2009). The Delphi Method: Eliciting Experts' Knowledge in Technology Foresight. In: Bogner A., Littig B., Menz W. (eds) Interviewing Experts. Research Methods Series. Palgrave Macmillan, London.
Bhuasiri Wannasiri, Xaymoungkhoun Oudone, Zo Hangjung, Jeung Rho Jae, P. Ciganek Andrew (2012). Critical success factors for e-learning in developing countries: A comparative analysis between ICT experts and faculty, Computers & Education, 58(2), 843-855.
Blind, K. (2008). Regulatory foresight: Methodologies and selected applications. Technological Forecasting and Social Change, 75(4), 496-516.
Dalkey, Norman; Helmer, Olaf (1963). "An Experimental Application of the Delphi Method to the use of experts". Management Science. 9(3), 458–467. doi:10.1287/mnsc.9.3.458ми.
Okoli, C. & Pawlowski, S. (2004). The Delphi method as a research tool: an example, design considerations and applications. Information & Management, 42 , 15-29.
Von der Gracht, H. (2012). Consensus Measurement in Delphi Studies - Review and Implications for Future Quality Assurance. Technological Forecasting and Social Change. 79 (8), 1525–1536. doi:10.1016/j.techfore.2012.04.013
Romanovsky O. and others (2019). Factors of development and directions of improvement of the distance form of education in the system of higher education of Ukraine. Information Technology and Learning Tools, 74 (6). 20-42.
Dhawal, S. "By the numbers: MOOCs in 2018". [Online].
https://www.classcentral.com/report/mooc-stats-2018/
Kukharenko, V. (2013). Massive open online courses in Ukraine, 2013 IEEE 7th International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems (IDAACS), Berlin, 2013, 760-763, doi: 10.1109/IDAACS.2013.6663027.
Moroz, V., Sadkovyj, V., Babaiev, V. & Moroz, S. (2018) Online Student Surveys in Higher Education Quality Assurance. Information Technology and Learning Tools. 68(6). [Online].
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2415