АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТОТЕХНІКИ В УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s30

Ключові слова:

робототехніка, освітня робототехніка, STEM-освіта, майбутні вчителі робототехніки

Анотація

Стаття присвячена питанням обґрунтування актуальності та своєчасності впровадження освітньої робототехніки в навчальний процес українських шкіл. Для вирішення завдань дослідження проаналізовано сучасний стан розвитку робототехніки як прикладної галузі та як освітнього тренду. Аналіз світових тенденцій розвитку робототехніки як прикладної галузі показав, що робототехніка є однією з галузей науки і техніки, що на теперішній час інтенсивно розвивається. Це призводить до висновку в необхідності підготовки відповідних фахівців, що, в свою чергу, спричиняє потребу в оновленні змісту навчання шкільної та університетської освіти відповідно до вимог сьогодення. Тому на теперішній час особливого значення набувають питання впровадження робототехніки у навчальний процес закладів середньої та вищої освіти як обов'язкової складової підготовки майбутніх спеціалістів з робототехніки та майбутніх учителів робототехніки відповідно. Аналіз стану розвитку робототехніки як освітнього тренду показав, що освітня робототехніка є одним з перспективних та популярних напрямом у розвитку STEM-освіти. Крім того, визначено, що навчання за допомогою робототехніки надає учням і студентам можливість вирішувати реальні життєві проблеми, які потребують знань STEM-предметів. На основі попередніх досліджень автором також уточнено поняття освітньої робототехніки, обґрунтовано мету та основні завдання її впровадження в навчальний процес закладів освіти, що, як наслідок, призводить до важливості вирішення питання підготовки майбутніх учителів робототехніки. У статті також подано та проаналізовано результати проведеного дослідження серед освітян та науковців стосовно визначення стану навчання робототехніки в школах України. На основі отриманих результатів можна зробити висновки, що на теперішній час існує необхідність у введенні освітньої робототехніки у навчальний процес закладів середньої освіти як обов'язкової компоненти шкільної програми. Зокрема окреслено можливі шляхи впровадження освітньої робототехніки в українські школи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Oksana Strutynska, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ

заступник декана факультету інформатики з наукової та міжнародної діяльності, к.п.н., доцент кафедри інформаційних технологій і програмування

Посилання

Barna, O. & Balyk, N. (2017). Implementation of STEM-education in educational institutions: stages and models. STEM-osvita ta shljakhy jiji vprovadzhennja v navchaljno-vykhovnyj proces: zbirnyk materialiv I reghionaljnoji naukovo-praktychnoji veb-konferenciji, m. Ternopilj. 3-8. August 01, 2019.

http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/4559 (in Ukrainian)

Morze, N., Strutynska, O. & Umryk, M. (2018). Educational Robotics as a prospective trend in STEM-education development. Open educational e-environment of modern University, 5 (2018), 178-187. August 01, 2019.

http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/175/233#.XCVa1fmLTcs (in Ukrainian)

Morze, N., Gladun, M. & Dziuba, S. (2018). Formation of key and subject competences of students by robotic means of STEM-education. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja, T. 65, # 3, 37-52. August 01, 2019.

https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2041/1348 (accessed on 01.08.2019), (in Ukrainian)

Strutynska, O., Baranov, S. (2019). Development Trends of the Educational Robotics in Out-of-school Institutions. Physical and Mathematical Education. 1(19). pp. 196-204. DOI 10.31110/2413-1571-2019-019-1-031 (in Ukrainian)

Eguchi, A. (2014). Robotics as a Learning Tool for Educational Transformation. Proceedings of 4th International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics & 5th International Conference Robotics in Education, Padova (Italy), July 18, 2014, 24-37. August 01, 2019.

http://www.terecop.eu/TRTWR-RIE2014/files/00_WFr1/00_WFr1_04.pdf

Executive Summary World Robotics 2018 Industrial Robots. August 01, 2019. https://ifr.org/downloads/press2018/Executive_Summary_WR_2018_Industrial_Robots.pdf

Future of Jobs Report 2018 – Reports – World Economic Forum. August 01, 2019. http://reports.weforum.org/future-of-jobs-2018

Global industrial robot sales doubled over the past five years – International Federation of Robotics. August 01, 2019.

https://ifr.org/ifr-press-releases/news/global-industrial-robot-sales-doubled-over-the-past-five-years

Google Cloud Robotics Platform coming to developers in 2019. August 01, 2019. https://www.therobotreport.com/google-cloud-robotics-platform

Google's Cloud Robotics – YouTube. August 01, 2019. https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=eo8MzGIYGzs

Hermann, M., Pentek, T. & Otto, B. (2015). Design Principles for Industrie 4.0 Scenarios: A Literature Review. Technische Universitat Dortmund. August 01, 2019. http://www.iim.mb.tu-dortmund.de/cms/de/forschung/Arbeitsberichte/Design-Principles-for-Industrie-4_0-Scenarios.pdf

Jung, Sung Eun & Won, Eun-sok (2018). Systematic Review of Research Trends in Robotics Education for Young Children. Sustainability, 10, 905; doi: 10.3390/su10040905. August 01, 2019. https://www.mdpi.com/2071-1050/10/4/905/htm

The Future of Jobs Report 2018 (2018). August 01, 2019. http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf?fbclid=IwAR1dhE70_5g-sJBtXhct5L_mrCciaWzDv8a0WiHJJXvItfjEhl0MpfH1shs

Downloads


Переглядів анотації: 805

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Strutynska, O. (2019). АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТОТЕХНІКИ В УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 324–344. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s30

Номер

Розділ

Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»