ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕЙТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ВІДКРИТОГО ОСВІТНЬОГО Е-СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.107119Ключові слова:
Webometrics, рейтинг університетів, вебометричний рейтинг, відкрите освітнє е-середовище університету, інституційний репозиторій, профіль науковця, якість е-середовищаАнотація
У статті досліджено вплив світового рейтингу університетів – Webometrics на якість ресурсів відкритого освітнього е-середовища. Проаналізовано показники та тенденції Київського університету імені Бориса Грінченка за даним рейтингом, описано досвід роботи університету щодо покращення позицій у Webometrics, зокрема, особливості організації відкритого освітнього е-середовища та запровадження внутрішнього вебометричного рейтингу структурних підрозділів. Розглянуто вплив на рейтингові показники публікацій науковців, розміщених в відкритому інституційному репозиторії та створення профілів у Google Scholar.
Завантаження
Посилання
Концепція розвитку КУ імені Б. Грінченка [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://kubg.edu.ua/resursi/dokumenti.html.
Захарченко В.М., Калашнікова С.А., Луговий В.І. / За ред. В.Г.Кременя, Національний освітній глосарій: вища освіта / 2-е вид. – К. : ТОВ ВД Плеяди, 2014. – 100 с. ISBN 978-966-2432-22-0
Ranking Web of Universities [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.webometrics.info.
Methodology | Ranking Web of Universities [текст] [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.webometrics.info/en/Methodology.
Ranking Web 2016: Edition 2016.2.0 July [текст] [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://webometrics.info/en/node/178.
Inclusion Guidelines for Webmasters|Google Scholar [текст] [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://scholar.google.com/intl/en/scholar/inclusion.html
Morze N., Buinytska O. Education quality in open e-environment research. // International Jornal of Research in E-learning, Vol.1. Issue 1 (2015). P.29-54.
Морзе Н.В., Буйницька О.П., Кочарян А. Б. Компетентністно зорієнтована освіта: якісні виміри /редкол. Огнев'юк В.О., Хоружа Л.Л. та ін./ (Розділ ІІ. ІК-компетентність викладачів і студентів як шлях до формування інформаційного освітнього середовища університету, с.151-196) : Колективна монографія. – Київ, Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015. – 368 с. ISBN 978-617-658-011-9.
Морзе Н. В. Імплементація корпоративних стандартів ІК-компетентності – запорука якісного відкритого е-середовища університету / Н. В. Морзе, О. П. Буйницька. // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – 2015. – №1. – С. 48–66.
Карпенко О. М. Международный рейтинг университетов Webometrics: динамика сетевой активности российских вузов / О. М. Карпенко, М. Д. Бершадская // Измерение рейтингов университетов: международный и российский опыт / под ред. Ф. Э. Шереги и А. Л. Арефьева / Министерство образования и науки Российской Федерации. – М. : Центр социологических исследований, 2014. – С. 66–82.
Кабакова Е.А. Вебометрический рейтинг как инструмент оценки деятельности вузов // Вопросы территориального развития, 2015, №2 (22) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/vebometricheskiy-reyting-kak-instrument-otsenki-deyatelnosti-vuzov.
Majesticseo [сайт] [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.majesticseo.com
Тютюнник А. В. Основні критерії і показники вебометричного рейтингу університетів світу / Тютюнник А. В., Грицеляк Б. І. Інформаційні технології і засоби навчання, 2013, Том 38, No6. ISSN Online: 2076-8184. Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/902
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
Concept Development of Borys Grinchenko Kyiv University [online]. — Available from: http://kubg.edu.ua/resursi/dokumenti.html (in Ukrainian).
Zakharchenko V.M., Kalashnikova S.A., Luhovyi V.I. National Glossary Education: Higher Education // PH Pleiady Ltd., 2014. ISBN 978-966-2432-22-0 (in Ukrainian).
Ranking Web of Universities [online]. — Available from: http://www.webometrics.info.
Methodology | Ranking Web of Universities [text] [online]. — Available from: http://www.webometrics.info/en/Methodology (in English)
Ranking Web 2016: Edition 2016.2.0 July [text] [online]. — Available from: http://webometrics.info/en/node/178 (in English)
Inclusion Guidelines for Webmasters|Google Scholar [text] [online]. — Available from: https://scholar.google.com/intl/en/scholar/inclusion.html (in English)
Morze N., Buinytska O. Education quality in open e-environment research. // International Jornal of Research in E-learning, Vol.1. Issue 1 (2015). P.29-54.
Morze N.V., Buinytska O.P., Kocharian A. B. A competency-oriented education: quality measurement. – P. 151-196 / Borys Grinchenko Kyiv University. ISBN 978-617-658-011-9.
Morze N. V., Buinytska O. P. Implementation of corporate standards of ICT competence – guarantee qualitative open electronic environment of the university // Open educational e-environment of modern university. – 2015. – №1. – P. 48–66 (in Ukrainian).
Kabakova E. A. Webometrics ranking as a tool to asseess the performance the Universities // Voprosy territorial'nogo razvitija. 2015. №2 (22) С.6 (in Russian).
The University rating [text] [online]. — Available from: http://kubg.edu.ua/resursi/webometrics/reitynh-universytetu.html (in Ukrainian)
Majesticseo [website] [online]. — Available from: http://www.majesticseo.com
Tiutiunnyk А. V. Main criteria and indicators of Webometrics ranking of world's universities [text] [online] / Tiutiunnyk А. V., Hrytseliak B. I. Information Technologies and Learning Tools, 2013, Vol. 38, No6. ISSN Online: 2076-8184. Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/902 (in Ukrainian)