ВИКОРИСТАННЯ КОРПУСНИХ МЕХАНІЗМІВ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ВОЛОДІННЯ АКАДЕМІЧНОЮ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ СЕРЕД АСПІРАНТІВ: ВПЛИВ НА НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1814Ключові слова:
конкорданси, професійна іноземна мова, аспіранти, агрономія, граматичні структури, термінологія, усталені вирази, Grammarly, ChatGPTАнотація
Високий рівень володіння академічною англійською мовою є передумовою успішного функціонування аспірантів у науково-освітньому середовищі. Це включає точний виклад наукових ідей як в письмовій, так і в усній формах, представлення результатів досліджень на міжнародних заходах, доступ до публікацій у світових наукометричних базах та можливість публікації власних напрацювань. У сучасному освітньому контексті технології, зокрема конкордансери, відіграють важливу роль у розвитку академічної іншомовної компетентності та формуванні навичок самостійної роботи.
Метою дослідження було оцінити ефективність використання конкордансерів (AntConc і Lextutor) у формуванні академічної іншомовної компетентності аспірантів спеціальності «Агрономія» та порівняти їх з альтернативними засобами – онлайн-ресурсами й застосунками на основі штучного інтелекту (Academic Phrasebank, Google Scholar Tools, Grammarly, ChatGPT). У дослідженні взяли участь 30 аспірантів першого року навчання, поділених на експериментальну та контрольну групи. Методика включала діагностичне (прі-тест) та підсумкове (пост-тест) тестування, що охоплювало теоретичні питання, аналіз фрагмента наукового тексту та написання есе у науковому стилі. Статистична обробка результатів проводилася за допомогою t-тесту Стьюдента. Крім того, студенти заповнили анкету з відкритими та закритими питаннями, результати якої аналізувалися кількісно та методом відкритого кодування.
Результати дослідження засвідчили значуще покращення академічного письма в експериментальній групі, що підтверджує ефективність використання корпусних інструментів у навчанні академічної англійської мови. Більшість студентів високо оцінила можливості AntConc, зокрема аналіз термінології, граматики й стійких виразів. Водночас частина респондентів відзначила складність інтерфейсу та потребу в додаткових методичних матеріалах. Відтак доцільним є створення покрокових інструкцій, залучення викладачів комп’ютерних дисциплін до навчального процесу та збільшення кількості практичних занять.
Завантаження
Посилання
Weber, J. (2001). A concordance-and genre-informed approach to ESP essay writing. ELT Journal, 55(1), 14-20. https://doi.org/10.1093/eltj/55.1.14
Hüttner, J. (2010). The potential of purpose-built corpora in the analysis of student academic writing in English. Journal of Writing Research, 2(2), 197-218. https://doi.org/10.17239/jowr-2010.02.02.6
Boulton, A. (2016). Integrating corpus tools and techniques in ESP courses. ASp. la revue du GERAS, (69), 113-137. https://doi.org/10.4000/asp.4826
Karpenko-Seccombe, T. (2018). Practical concordancing for upper-intermediate and advanced academic writing: Ready-to-use teaching and learning materials. Journal of English for Academic Purposes, 36, 135-141. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2018.10.001
Argyroulis, V. (2022). Investigating student motivation in the use of corpus concordancing in ESP learning at university level. ESP Today, 10(1), 71-98. https://doi.org/10.18485/esptoday.2022.10.1.4
YouTube. (2022). YouTube tutorials on AntConc by Laurence Anthony. https://www.youtube.com/watch?v=_GSlwIO5QZE&list=PLiRIDpYmiC0SjJeT2FuysOkLa45HG_tIu&index=1
YouTube. (2022). YouTube tutorials on lexical bundles and keyword analysis by Monika Bednarek. https://www.youtube.com/watch?v=W_yBNVOmaNM&list=PLiRIDpYmiC0TUot9nfW2BSK0thsvAzErx&index=3
YouTube. (2019). YouTube tutorials on corpus analysis for academic writing by Umair Ibne Abid. https://www.youtube.com/watch?v=GOLBHOxjRHI&list=PLAcqtFsfySfWUKFXwFTSpC1R7F2aIrCbo&index=2
Youku. (2022). Youku tutorials on corpus analysis by Laurence Anthony. https://v.youku.com/v_show/id_XNjQwMTU3ODMy.html
Amuza, A., & Leonard, I. L. I. E. (2024). Research on earthworm community in maize crop in Borcea, Călărași. Scientific Papers. Series A. Agronomy, 67(2), 13-18.
Avram, C. R., Bătrîna, Ș. L., Imbrea, I., Botoș, L., Niță, S., Crista, F., ... & Imbrea, F. (2024). Study of agronomic characteristics of an assortment of sweet corn hybrids. Scientific Papers. Series A. Agronomy, 67(2), 103-107.
Wang, J., Cheng, S., Wang, E., Ma, A., & Hou, G. (2024). Impact of wheat-Agropyron germplasm on the improvement of grain weight and size: A comprehensive QTL analysis. The Journal of Agricultural Science, 162(6), 562-572. https://doi.org/10.1017/S0021859624000534
Rizan, N., Balasundram, S., Shahbazi, A., Balachandran, U., & Shamshiri, R. (2024). Internet-of-things for smart agriculture: Current applications, future perspectives, and limitations. Agricultural Sciences, 15, 1446–1475. https://doi.org/10.4236/as.2024.1512080
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Чайковська О. В.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.