МУЗИЧНО-ПІСЕННІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: МОЖЛИВОСТІ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.156Ключові слова:
цифрові технології; англійська мова; учень; урок; пісня; музикаАнотація
На уроках англійської мови одним із цікавих засобів навчання стають музично-пісенні засоби. Їх призначення як дидактичного засобу – формування англомовної компетентності, вплив на емоційно-почуттєву сферу учнів, ігрова форма швидкого засвоєння навчального програмного матеріалу, підйом інтересу, цікавості, захоплення на уроках англійської мови. Мета дослідження – схарактеризувати впровадження музично-пісенних засобів на уроках англійської мови із можливістю використання цифрових технологій. Завдання дослідження: проаналізувати авторські підходи до визначення засад музично-пісенних засобів; окреслити їх вплив на різні аспекти мови; навести приклади застосування цифрових технологій при використанні музично-пісенного матеріалу на уроках англійської мови. Результати дослідження свідчать, що музично-пісенні засоби – це засоби навчання на основі впровадження ритміко-пісенного матеріалу у викладанні англійської мови учням початкової школи. Використання пісень сприяє контекстному впровадженню лексичних одиниць і мовленнєвих зразків, легшому і швидкому запам’ятовуванню англомовного матеріалу. На сучасному уроці англійської мови необхідно застосовувати цифрові технології, щоб створити штучне англомовне середовище із використанням аутентичних пісень з сайтів, відеороликів ютубу, тік-току тощо. Учитель англійської мови у початкових класах при застосовуванні цифрових технологій має дотримуватися у роботі з піснею трьох простих етапів: надавати вправи до прослуховування пісні, вправи після прослуховування пісні – відтворення пісні, творчі вправи. Деякі пісні дають можливість виконувати різноманітні рухи під час співу, що знімає фізичну напругу під час уроку англійської мови (пісні «Head, Shoulders, Knees and Toes», «Can You Clap» та інші). Тож, використання цифрових технологій не передбачає лише навчання учнів перед екранами комп’ютерів, воно має поєднуватися із фізичними рухами учнів. Радимо використовувати різноманітні можливості цифрових ресурсів на уроках англійської мови в початкових класах: можливості ресурсу LearnEnglish Kids від Британської ради з безліччю пісень і вправами до них. Висновок – цифрові технології є ефективним засобом навчання, сприяють використанню музично-пісенного матеріалу у навчанні, це покращує мотивацію учнів та сприяє формуванню їх англомовної компетентності.
Завантаження
Посилання
Kostikova, I., Gulich, O., Holubnycha, L., & Besarab, T. (2019). Interactive whiteboard use at English lessons: from university students to young learners. Revista Espacios, №40(12). http://www.revistaespacios.com/a19v40n12/a19v40n12p10.pdf
Setyaningsih, A. (2016). Teaching English to Young Learners Through Songs. Journal of English and Education. №1б pp.75-85. http://dx.doi.org/10.20885/jee.vol1.iss2.art7
Millington, N. T. (2011). Using Songs Effectively to Teach English to Young Learners. Language Education in Asia. №2(1). pp. 134-141. https://leia.org/LEiA/LEiA%20VOLUMES/Download/LEiA_V2_I1_2011/LEiA_V2I1A11_Millington.pdf
Lems, K. (2018). New Ideas for Teaching English Using Songs and Music. English teaching forum. https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/etf_56_1_pg14-21_0.pdf
Bastidas, J.A. (2002). How to Use Songs in the EFL/ESL class. MEXTESOL. Mexico: Mextesol Association, №25(3), pp. 47-62. http://www.mextesol.net/journal/public/files/109929c7b5ba774809f0d8071178b9e8.pdf
Vasylenko, O. & Sysojenko, I. (2014). Small poetic forms as a means of activating students' cognitive activity in English lessons. Naukovyj chasopys Nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni M.P.Draghomanova № 05, Pedaghoghichni nauky: realiji ta perspektyvy, № 49, pp. 42-47. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/15726/1/Vasilenko_Sisoenko.pdf (in Ukrainian)
Ghusak-Shklovsjka, Ja. D. (2013). Functional music as a way of increasing work capacity and improving well-being. Kharchova nauka i tekhnologhija, № 1, pp. 52-55. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Khnit_2013_1_19http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Khnit_2013_1_19.pdf (in Ukrainian)
Lokarjeva, Gh. V. (2016). Possibilities of using music therapy in general educational institutions. Mystectvo ta osvita, №4, pp. 7-11. http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/DocDescription?doc_id=627942 (in Ukrainian)
Karpenko, Gh. M. (2020). A musical way of learning English as an innovative method of strengthening communicative competence. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadsjkogho. Serija: Filologhija. Socialjni komunikaciji. Ghermansjki movy. №31(70), №2, I.2. pp. 103-107. DOI https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.2-2/18 (in Ukrainian)
Polenok, Z. V. (2009). Use of song text material in English lessons, Inozemni movy, № 2, pp. 9-11.
Fuchyla, O.M. (2007). The use of songs in the process of learning English. Visnyk nacionaljnogho universytetu «Ljvivsjka politekhnika». Problemy linghvistyky naukovo-tekhnichnogho i khudozhnjogho tekstu ta pytannja linghvometodyky, № 586, pp.42-46 http://vlp.com.ua/files/13_36.pdf (in Ukrainian)
Pavljuk, R. (2008). The technology of using jazz chants in foreign language lessons as a means of increasing the socio-cultural competence of younger schoolchildren. Imidzh suchasnogho pedaghogha, Poltava: ASMI, №9-10(88-89), pp. 96-98. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/1601/1/R_Pavlyuk_ISP_9-10_FMLD_PI.pdf (in Ukrainian)
Macancela, J. M. (2019). Websites as support tools for learning the English language. Journal of Science and Research: Revista Ciencia E Investigacion, №4(2), pp.13-20. https://doi.org/10.5281/zenodo.3240647
Mindari, R., Sriemulyaningsih, M.J. & Joewono, A. (2019). Young Learners’ Responses on the Use of Animation in an English Class. Magister Scientiae, № 46, pp.274-285. https://doi.org/10.33508/mgs.v2i46.2232
Okai-Ugbaje, S., Ardzejewska, K., Imran, A., Yakubu, A., & Yakubu, M. (2020). Cloudbased m-learning: A pedagogical tool to manage infrastructural limitations and enhance learning. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, №16(2), pp. 48-67. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1268798.pdf
Pangaribuan, T., Sinaga, A., & Sipayung, K. T. (2017). The Effectiveness of Multimedia Application on Students Listening Comprehension. English Language Teaching. №10(12), pp.212-218. http://doi.org/10.5539/elt.v10n12p212
Renukadevi, D. (2014). The Role of Listening in Language Acquisition; the Challenges & Strategies in Teaching Listening. International Journal of Education and Information Studies, №4(1), pp.59-63. https://www.ripublication.com/ijeisv1n1/ijei sv4n1_13.pdf
Safranj, J. (2015). Advancing listening comprehension through movies. Procedia – Social and Behavioral Sciences, №191, pp. 169-173. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.513
Zhen, Z. (2016). The Use of Multimedia in English Teaching. US-China Foreign Language, №14(3), pp.182-189. https://doi.org/10.17265/1539-8080/2016.03.002
Kostikova I., Chastnyk O., Ptushka A., Yazlovytska O., & Dovzhenko O. (2021). Digital technology implementation in students’ proficiency development for English listening. Amazonia Investiga, №10(48), pp.34-42. https://doi.org/10.34069/AI/2021.48.12.4
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Костікова І.І., Цзян Х.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.