USING VIRTUAL INFORMATION SPACE DURING SELF-STUDY OF FUTURE PHILOLOGIST

Authors

  • Lidiya H. Kozhedub Institute of Philology of Kyiv National Taras Shevchenko University

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.199203

Keywords:

students’ self-study, information technologies, Internet, future philologists

Abstract

This article is about the features of the virtual information space in the organization of self-study of students who enrolled in higher education institutions in profile departments and are trained as specialists in Foreign Languages and Translation; outlined are the main features and benefits of the use of information technology and Internet computer capabilities to achieve educational goals during self-study of future philologists; the components of students' self-study by use of information technologies; analyzed the verities of future philologists process in self-study with virtual information space.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lidiya H. Kozhedub, Institute of Philology of Kyiv National Taras Shevchenko University

Ph.D., associate professor, associate professor of Department of Theory and Practice of Translation from German

References

Горелова Л. М. Використання Інтернет-ресурсів у навчанні іноземної мови для підвищення соціокультурної компетенції студентів / Л. М. Горелова // Наукові праці : наук.-метод. журн. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2003. – Т.25, Вип. 12 : Сер. Педагогічні науки. – С. 144 – 148.

Гриб’юк О. О. Віртуальне освітнє середовище як інноваційний ресурс для навчання і дослідницької діяльності студентів. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/1115/

Грінченко М.С. Впровадження віртуального освітнього середовища у навчальний процес ВНЗ. «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології», том ІІ. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Збірник наукових праць: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – Випуск 12 (55). – Частина 2. – Рівне-Київ : Міленіум, 2015. – С. 461-469

Костенко І. Г. Використання Інтернет-ресурсів на уроках англійської мови. – Таврійський вісник освіти. – 2013. - №1 (41). – С. 170 -176.

REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Gorelova L. M. Use of Internet resources in teaching foreign languages to improve the socio-cultural competence of students / LM Gorelova // Scientific Papers: nauk. method. Zh. - Mykolaiv: Prospect MSHU. Petro Mohyla, 2003. - T.25, Vol. 12: Ser. Teaching science. - p. 144 - 148.

Hryb'yuk O. O. Virtual learning environment as a resource for innovative learning and research students. - [Electronic resource]. - Access: http://lib.iitta.gov.ua/1115/

Hrinchenko M. S. The introduction of virtual learning environment in the educational process of the university. "Pedagogy of high school: methodology, theory and technology", Volume II. Update the content, forms and methods of training and education in educational institutions. Scientific Papers: Scientific notes RivneStateHumanitarianUniversity. - Volume 12 (55). - Part 2 - Rivne, Kyiv, Millennium, 2015. - p. 461-469.

Kostenko I. G. Using Internet resources for English lessons. - Taurian Journal of Education. - 2013. - №1 (41). - p. 170 -176.

Downloads


Abstract views: 508

Published

2016-09-06

How to Cite

Kozhedub, L. H. (2016). USING VIRTUAL INFORMATION SPACE DURING SELF-STUDY OF FUTURE PHILOLOGIST. Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, (2), 199–203. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.199203

Issue

Section

Статті