ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСУ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ BlippAR ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДРУГОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.1015Ключові слова:
доповнена реальність; компетентність; читацька компетентність; ІКТ; BlippAr; читацька компетентність другокласниківАнотація
Стаття присвячена аналізу методичних особливостей використання доповненої реальності як засобу формування читацької компетентності учнів другого класу початкової школи. У роботі представлено аналіз останніх наукових досліджень щодо важливості залучення учнівської молоді до процесу читання. Визначено, що за останні роки значно знизився інтерес учнів до читання, а це в свою чергу вплинуло і на загальний всебічний розвиток учнівської молоді. Наукою доведено, що читання відіграє важливу роль у становленні особистості. Так, завдяки читанню, у людини розширюється кругозір, збагачується словниковий запас, удосконалюється мовленнєва діяльність. Останнім часом на життєдіяльність підростаючого покоління значний вплив мають новітні комп’ютерні та інтернет-технології. ІКТ внесли великі зміни і в організацію освітнього процесу школи. Вчителями активно використовуються інтернет-ресурси для досягнення освітніх цілей на різних навчальних предметах, у тому числі й під час читання. Сенситивним періодом формування читацької компетентності учнів є період початкового навчання у школі. У статті визначено особливості формування читацької компетентності учнів початкової школи на основі новітніх комп’ютерних засобів, проаналізовано різновиди інтернет-сервісів доповненої реальності, які доречно використовувати в процесі формування читацької компетентності молодших школярів: SketchAR, Quiver, BlippAR та інші. Розроблено критерії, показники сформованості читацької компетентності другокласників: сприйняття художніх творів різних жанрів, начитаність, вміння будувати та висловлювати свою думку, мотивація до читання. На основі визначених критеріїв і показників було охарактеризовано рівні сформованості читацької компетентності учнів. Запропоновано методику формування читацької компетентності другокласників засобом доповненої реальності на основі інтернет-сервісу BlippAR. Результати дослідження доводять ефективність використання інтернет-сервісу доповненої реальності BlippAR як засобу формування читацької компетентності другокласників.
Завантаження
Посилання
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 58-64.
Гончарова Е.Л Ранние этапы читательского развития. К теории вопроса. Дефектология. 2007. № 1. С. 4-11.
Вашуленко О.В. Зміст і структура читацької компетентності молодшого школяра. Компетентнісні засади змісту освіти в 11-річній школі: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. К.: Оберіг, 2013. С. 202-206. URL: https://lib.iitta.gov.ua/714341/1/Читацька%20компетентність.pdf (дата звернення 28.11.2020).
Антонюк М. Віртуальна та доповнена реальність: як нові технології надихають вчитися. URL: https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/ (дата звернення 25.11.2020).
Нежива Л.Л., Паламар С.П. Методична модель застосування доповненої реальності на уроках читання в початковій школі. Педагогічний процес: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. № 34 (2). 2020. С. 6-14.
Nezhyva, L.L., Palamar, S.P., Lytvyn, O.S.: Perspectives on the use of augmented reality within the linguistic and literary field of primary education. In: Burov, O.Yu., Kiv, A.E. (eds.) Proceedings of the 3rd International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2020), Kryvyi Rih, Ukraine, May 13, 2020. CEUR Workshop Proceedings 2731, 297–311. http://ceur-ws.org/Vol-2731/paper17.pdf(2020)
IT-Enterprise. Виртуальная реальность (VR): лучшие практики. URL: https://www.it.ua/ru/articles/virtualnaja-realnost-vr-luchshie-praktiki (дата звернення 08.12.2020).
Глиницька Л.В. Формування читацької компетентності молодших школярів. Початкова школа. 2012. №8. С. 4-11.
Державний стандарт початкової загальної освіти. URL: http://www.mon.gov.ua/newstmp/2011/20_04/12/ (дата звернення 03.12.2020).
Карнаух Т.Г. Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках читання. Початкова школа. 2008. №11. С.5-8.
Коваль Г.П., Іванова Л.І., Суржук Т.Б. Методика читання: навчальний посібник. Тернопіль: Навчальна книга–Богдан, 2008. 280 с.
Колганова Н. Е. Педагогические условия формирования основ читательской компетентности младших школьников. Автореф. дисс. канд. пед. наук: 13.00.01 . Тамбов, 2013. 29 с.
Купріянова В.В. Читацька компетентність молодшого школяра. Початкова школа. 2012. №3. С.4-11.
Лизнева Ю.В. Формирование читательской компетентности учащихся начальной школы. Начальная школа. 2012. №2. С. 4-9.
Мартиненко В.О. Формування читацької компетентності молодших школярів. Українська література. 2013. №4. С. 5-8.
Науменко В. Оволодіння читацькою компетенцією. Початкова освіта. 2012. №3.С. 40-42.
Рамки цифрової компетентності (The Digital Competence Framework for Citizens) DigComp 2.1 (2017). EuropeanCommission, Joint Research Centre Publications Repository. URL: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC106281/web-igcomp2.1pdf_(online).pdf (дата звернення 08.12.2020).
Секерин В., Горохова А., Щербаков A., Юркевич E. Интерактивная азбука с дополненной реальностью как форма вовлечения детей в образовательный процесс Открытое образование. 2017. № 21(5). С. 57–62.
Chen P., Liu XL., Cheng W., Huang RH. A Review of Using Augmented Reality in Education from 2011 to 2016. In: International Conference on Smart Learning Environments (ICSLE), Tunis, September 2016. Innovations in Smart Learning: Lecture Notes in Educational Technology, pp. 13–18, Springer-Verlag, Singapore (2017).