ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s13Ключові слова:
соціальна мережа, інформаційно-освітнє середовище, Інтернет-комунікація, освітній процес, мобільне навчанняАнотація
В статті розглянуто можливість використання соціальних мереж у процесі навчання, визначено переваги і недоліки їх застосування в освітньому процесі, проаналізовано реальний стан реєстрації студентів у соціальних мережах, частоту їх спілкування засобами соціальних мереж, визначено кількість соціальних мереж, в яких зареєстровані студенти, пріоритетні пристрої для роботи з соціальними сервісами, популярність соціальних мереж серед студентів Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, а також встановлено частку студентів, які використовують соціальні мережі з навчальною метою, яким викладачі пропонували використовувати соціальні мережі для супроводження навчального процесу і частку студентів, які пропонують впроваджувати соціальні мережі у навчальний процес. Аналіз отриманих даних дає можливість визначити рівень активності студентів і викладачів у питанні впровадження соціальних мереж та мобільних пристроїв у процес здобування знань і формування вмінь сучасними здобувачами вищої освіти, а також вказує на рівень активності молоді в питанні реформування освітніх технологій, введення сучасних методик організації освітнього процесу і його супроводження. Результати проведеного дослідження підкреслюють активне ставлення молоді до реформування вищої освіти, але доводять, що й самі студенти не завжди бажають активно долучатися до освітніх ініціатив, частина з них віддає перевагу пасивному спілкуванню й перегляду фото. Виходячи із даних, які отримані завдяки анкетуванню, можна зробити висновок, що системно соціальні мережі не використовуються з навчальною метою. Студенти, в своїй більшості, розглядають соціальні мережі як можливість пошуку інформації, тобто як своєрідну пошукову систему. Лише один відсоток з опитаних розглядає соціальні мережі як можливість створення освітньої спільноти для спілкування з однодумцями.
Завантаження
Посилання
Downes, Stephen (2012). Connectivism and Connective Knowledge. Essays on meaning and learning networks. Attribution-NonCommercialShareAlike CC BY-NC-SA, 601.
Gradoselskaya, G. V. & Batygin, G. S. (2001). Network interconnections in the professional community of sociologists: a methodology for the content analysis of biographies. Sociological Journal, 1, 156-163. (in Russian)
Ivashnevа, S. V. (2012) Use of social services and social networks in education. Scientific notes of NDU them. M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences, 2, 15-17. (in Ukrainian)
Klimenko, O. A. (2012). Social networks as a means of training and interaction of participants in the educational process. Theory and practice of education in the modern world: materials of the International. scientific conf. (St. Petersburg, February 2012). S.Pb.: Renome, 405-407. (in Russian)
Only 58% of Ukrainians use the Internet research. Economic truth (2018). June 22, 2019
https://www.epravda.com.ua/news/2018/01/31/633590 (in Ukrainian)
Moroz, S. A. & Moroz, V. M. (2016). The German model of training of scientific and pedagogical personnel: peculiarities of development and prospects of use for the development of labor potential of domestic higher educational institutions. The theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociology, 2, 87–96. (in Ukrainian)
Skalalyuk, O. (2019). Formation and development of the informational and educational environment of a modern educational institution. June 20, 2019 http://www.confcontact.com/2014-alyansnauk/pe4_sakalyuk.htm (in Ukrainian)
Facebook has 11 million Ukrainians. Watcher (2018). June 21, 2019 http://watcher.com.ua/2018/01/23/u-facebook-vzhe-11-mln-ukrayintsiv (in Ukrainian)
Yatsyshyn, A. V. (2014). Application of virtual social networks for the needs of general secondary education. Information technology in education, 19, 119–126 (in Ukrainian)