ВИКОРИСТАННЯ КОРПУСНИХ МЕХАНІЗМІВ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ВОЛОДІННЯ АКАДЕМІЧНОЮ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ СЕРЕД АСПІРАНТІВ: ВПЛИВ НА НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1814

Ключові слова:

конкорданси, професійна іноземна мова, аспіранти, агрономія, граматичні структури, термінологія, усталені вирази, Grammarly, ChatGPT

Анотація

Високий рівень володіння академічною англійською мовою є передумовою успішного функціонування аспірантів у науково-освітньому середовищі. Це включає точний виклад наукових ідей як в письмовій, так і в усній формах, представлення результатів досліджень на міжнародних заходах, доступ до публікацій у світових наукометричних базах та можливість публікації власних напрацювань. У сучасному освітньому контексті технології, зокрема конкордансери, відіграють важливу роль у розвитку академічної іншомовної компетентності та формуванні навичок самостійної роботи.

Метою дослідження було оцінити ефективність використання конкордансерів (AntConc і Lextutor) у формуванні академічної іншомовної компетентності аспірантів спеціальності «Агрономія» та порівняти їх з альтернативними засобами – онлайн-ресурсами й застосунками на основі штучного інтелекту (Academic Phrasebank, Google Scholar Tools, Grammarly, ChatGPT). У дослідженні взяли участь 30 аспірантів першого року навчання, поділених на експериментальну та контрольну групи. Методика включала діагностичне (прі-тест) та підсумкове (пост-тест) тестування, що охоплювало теоретичні питання, аналіз фрагмента наукового тексту та написання есе у науковому стилі. Статистична обробка результатів проводилася за допомогою t-тесту Стьюдента. Крім того, студенти заповнили анкету з відкритими та закритими питаннями, результати якої аналізувалися кількісно та методом відкритого кодування.

Результати дослідження засвідчили значуще покращення академічного письма в експериментальній групі, що підтверджує ефективність використання корпусних інструментів у навчанні академічної англійської мови. Більшість студентів високо оцінила можливості AntConc, зокрема аналіз термінології, граматики й стійких виразів. Водночас частина респондентів відзначила складність інтерфейсу та потребу в додаткових методичних матеріалах. Відтак доцільним є створення покрокових інструкцій, залучення викладачів комп’ютерних дисциплін до навчального процесу та збільшення кількості практичних занять.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Чайковська, Podillia State University

 

 

 

Посилання

Weber, J. (2001). A concordance-and genre-informed approach to ESP essay writing. ELT Journal, 55(1), 14-20. https://doi.org/10.1093/eltj/55.1.14

Hüttner, J. (2010). The potential of purpose-built corpora in the analysis of student academic writing in English. Journal of Writing Research, 2(2), 197-218. https://doi.org/10.17239/jowr-2010.02.02.6

Boulton, A. (2016). Integrating corpus tools and techniques in ESP courses. ASp. la revue du GERAS, (69), 113-137. https://doi.org/10.4000/asp.4826

Karpenko-Seccombe, T. (2018). Practical concordancing for upper-intermediate and advanced academic writing: Ready-to-use teaching and learning materials. Journal of English for Academic Purposes, 36, 135-141. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2018.10.001

Argyroulis, V. (2022). Investigating student motivation in the use of corpus concordancing in ESP learning at university level. ESP Today, 10(1), 71-98. https://doi.org/10.18485/esptoday.2022.10.1.4

YouTube. (2022). YouTube tutorials on AntConc by Laurence Anthony. https://www.youtube.com/watch?v=_GSlwIO5QZE&list=PLiRIDpYmiC0SjJeT2FuysOkLa45HG_tIu&index=1

YouTube. (2022). YouTube tutorials on lexical bundles and keyword analysis by Monika Bednarek. https://www.youtube.com/watch?v=W_yBNVOmaNM&list=PLiRIDpYmiC0TUot9nfW2BSK0thsvAzErx&index=3

YouTube. (2019). YouTube tutorials on corpus analysis for academic writing by Umair Ibne Abid. https://www.youtube.com/watch?v=GOLBHOxjRHI&list=PLAcqtFsfySfWUKFXwFTSpC1R7F2aIrCbo&index=2

Youku. (2022). Youku tutorials on corpus analysis by Laurence Anthony. https://v.youku.com/v_show/id_XNjQwMTU3ODMy.html

Amuza, A., & Leonard, I. L. I. E. (2024). Research on earthworm community in maize crop in Borcea, Călărași. Scientific Papers. Series A. Agronomy, 67(2), 13-18.

Avram, C. R., Bătrîna, Ș. L., Imbrea, I., Botoș, L., Niță, S., Crista, F., ... & Imbrea, F. (2024). Study of agronomic characteristics of an assortment of sweet corn hybrids. Scientific Papers. Series A. Agronomy, 67(2), 103-107.

Wang, J., Cheng, S., Wang, E., Ma, A., & Hou, G. (2024). Impact of wheat-Agropyron germplasm on the improvement of grain weight and size: A comprehensive QTL analysis. The Journal of Agricultural Science, 162(6), 562-572. https://doi.org/10.1017/S0021859624000534

Rizan, N., Balasundram, S., Shahbazi, A., Balachandran, U., & Shamshiri, R. (2024). Internet-of-things for smart agriculture: Current applications, future perspectives, and limitations. Agricultural Sciences, 15, 1446–1475. https://doi.org/10.4236/as.2024.1512080

Downloads


Переглядів анотації: 13

Опубліковано

2025-04-29

Як цитувати

Чайковська, О. В. (2025). ВИКОРИСТАННЯ КОРПУСНИХ МЕХАНІЗМІВ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ВОЛОДІННЯ АКАДЕМІЧНОЮ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ СЕРЕД АСПІРАНТІВ: ВПЛИВ НА НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (18), 174–183. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1814

Номер

Розділ

Статті