ДІАГНОСТИКА УПРАВЛІНСЬКО-КВАЛІТОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s4Ключові слова:
діагностика, компетентність, управлінська діяльність, квалітологічна діяльність, автоматизація алгоритму, якість освітиАнотація
Одним із позитивних наслідків глобалізаційних процесів слугує забезпечення міжнародної якості освіти, сприяння розвитку інформаційних і комунікаційних технологій та їхньому поширенню в освіті. Глобалізаційними проявами забезпеченням якості освіти є: підготовка фахівця інноваційного типу; міжнародна мобільність фахово підготовленої робочої сили; взаємне визнання країнами кваліфікацій з метою надання можливості працевлаштування фахівців з інших держав; швидке реагування на розвиток сучасної економіки підготовкою фахівців нових кваліфікацій із знаннями нових технологій; збільшення кількості іноземних студентів; збільшення кількості студентів, які навчаються на платній основі, що вважають якісну освіту вагомою інвестицією; утримання рівня конкурентоспроможності країни на світовому ринку експорту освіти. У статті представлено результати розробки методів діагностики сформованості управлінсько-квалітологічної компетентності у фахівців управління якістю освіти за критеріями: мотиваційно-аксіологічним (репродуктивним); когнітивним (евристичним); діяльнісним (креативно-твoрчим). Запропонована авторами методика пройшла апробацію і передбачає формальні та неформальні види організації теоретико-практичної підготовки фахівця з якості освітніх систем. Статистично підтверджено якість методики за допомогою метода Пірсона та однофакторного дисперсійного аналізу. Надалі розроблену методику діагностики управлінсько-квалітологічної компетентності пропонується удосконалити. Такий покращений варіант використовувати для виявлення викладачів із високим рівнем даної компетентності. З числа цих викладачів у перспективі можна формувати експертів з якості освіти на різних рівнях: локальному (для закладу вищої освіти), регіональному і аж до національного.
Завантаження
Посилання
Avanesov, V. С. (2018). Definition, subject and basic functions of pedagogical diagnostics. November 21, 2018.
http://www.ucheba.com/ur_rus/k_metodkopilka/avanesov.htm
Bebyk, V. (2004). Education in a Global Society: Problems and Prospects. The Bologna Process: Prospects and Development in the Context of Ukraine's Integration into the European Higher Education Area. Kyiv, 18-25.
Bitinas, B. P. & Kataeva L. I. (1993). Pedagogical diagnostics: essence, functions, perspectives. Pedagogics, 2.
Efremova, O. V. (2019). Pedagogical diagnostics in the system of quality assurance training for a future specialist. June 15, 2019. http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/17755-pedagogichna-diagnostika-v-sistemi-zabezpechennya-yakosti-pidgotovki-faxivciv.html
Kondur, O.S. (2018). The management of quality of educational systems in the conditions of globalization: theory, methods of organization, practice. Ivano-Frankivsk: NAIR. 488 p.
Mykhaylyshyn, G. & Kondur, O. (2019). The pedagogical modeling of professional training of managers from quality of education. Educational Space of Ukraine, 15, 96-104.
Podlasy, I. P. (1999). Pedagogy New course. In 2 books. Мoskow: Vlados; book 1. 576 p.; book 2, 256 р.
Internation standard organization. ISO 9000 – Quality management systems. Fundamentals and vocabulary (2005). Brusel: CEN.
Hrnčiar, M., Madzík, P. (2013). Improving the Quality of Higher Education in Central Europe: Approach Based On GAP Analysis. Higher Education Studies, 3 (4). DOI: 10.5539/hes.v3n4p75. June 14, 2019.
Orsingher, C. H. (2006). Assessing Quality in European Higher Education Institutions. New York: Physica-Verlag. http://dx.doi.org/10.1007/3-7908-1688-4.