РЕЙТИНГ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЗОРОСТІ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • Валерія Андріївна Смірнова Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9965-6373

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1311

Ключові слова:

дослідницька діяльність; аналіз дослідницької діяльності; рейтингова система; наукометричні бази даних; цитування; h-індекс; i10-індекс

Анотація

Ключовим аспектом підвищення рівня конкурентоспроможності закладу вищої освіти є участь у міжнародних та вітчизняних рейтингах, тому важливим є забезпечення якості та відкритого, прозорого представлення результатів всіх видів освітньої діяльності закладу вищої освіти, особливо дослідницької. Для аналізу динаміки показників закладу вищої освіти важливою є розробка і впровадження внутрішніх рейтингів, методологія яких зображає методологію ключових освітніх рейтингів. У статті проаналізовано найпоширеніші наукометричні бази даних, які використовуються для оцінювання результатів наукових досліджень – Scopus, Web of Science, Google Scholar, Semantic Scholar, Dimensions. Проаналізовано досвід українських закладів вищої освіти щодо побудови рейтингів науковців за показниками результативності дослідницької діяльності у наукометричних базах даних. Представлено рейтинг прозорості за показниками цитованості в Google Scholar, впроваджений у Київському університеті імені Бориса Грінченка. Рейтинг прозорості ранжує науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти відповідно до показників публікаційної активності в системі Google Scholar. Визначено переваги та недоліки впровадження рейтингової системи для аналізу дослідницької діяльності науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти. Узагальнено, що для оптимального представлення результатів дослідницької діяльності науково-педагогічних працівників важливим є систематичне здійснення заходів щодо забезпечення відкритого доступу до результатів досліджень, використання міжнародних ідентифікаторів науковця, розповсюдження та поширення результатів досліджень в Інтернет-мережі, наповнення та оновлення профілів науковця у найавторитетніших наукометричних базах даних, що позитивно впливає на показники дослідницької діяльності закладу вищої освіти в освітніх рейтингах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Валерія Андріївна Смірнова , Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна

Науковий співробітник НДЛ цифровізації освіти

 

Посилання

Call for transformation runs through UNESCO World Higher Education Conference. URL: https://www.unesco.org/en/articles/call-transformation-runs-through-unesco-world-higher-education-conference (дата звернення: 12.09.2022)

Buinytska O., Hrytseliak B., Smirnova V. Rating as assessment tool of quality and competitiveness of university. Open educational e-environment of modern University. 2018. №4. P. 16-32. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.1632

Ткачук В. В., Єчкало Ю.В., Семеріков С.О. Рейтинг сучасного науковця як складник рейтингу університету. Розвиток промисловості та суспільства: матеріали Міжнародної науково-технічної конференції ДВНЗ «Криворізький національний університет», м. Кривий Ріг, Україна. 2017. С. 405. URL: http://ds.knu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/792/1/Рейтинг%20сучасного%20науковця%20як%20складник%20рейтингу%20університету.pdf

Морзе Н.В., Буйницька О.П. Система рейтингових показників оцінювання діяльності викладачів сучасних університетів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2017. №19(26). С. 34-44. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19082

Буйницька О.П. Система педагогічного проєктування інформаційно-освітнього середовища для здійснення підготовки майбутніх соціальних педагогів: монографія. О. П. Буйницька – Київ: Ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. 568 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40182/

Martín-Martín A., Orduna-Malea E., Thelwall M. Google Scholar, Web of Science, and Scopus: A systematic comparison of citations in 252 subject categories. Journal of Informetrics. 2018. №12(4). P. 1160–1177. DOI: https://doi.org/10.1016/j.joi.2018.09.002

Delgado López-Cózar E., Orduña-Malea E., Martín-Martín A. Google Scholar as a Data Source for Research Assessment. Springer Handbook of Science and Technology Indicators, 2019. P. 95–127.

Биков В. Ю., Спірін О. М., Іванова С.М., Вакалюк Т. А., Мінтій І.С., Кільченко А.В. Наукометричні показники оцінювання результативності досліджень наукових установ і закладів освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021 №86(6), С. 289-312. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v86i6.4656

Спірін О. М., Биков В. Ю. Інформаційно-аналітична підтримка науково-педагогічних досліджень на основі електронних бібліометричних систем. Звітна науков-практична конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, м. Київ, Україна. 2016. С. 1-3. URL: https://lib.iitta.gov.ua/106914/

Semerikov S., Pototskyi V., Slovak K., Hryshchenko S., Kiv A. Automation of the export data from Open Journal Systems to the Russian Science Citation Index. 2018. №2257. P. 215–226. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper21.pdf

Вакаренко О. Наукометричні бази даних: від системи отримання інформації до інструменту оцінювання наукових досліджень. Наука України в світовому інформаційному просторі. 2018. №15. С. 9-15. DOI: https://doi.org/10.15407/akademperiodyka.372.009

Гогунський В. Д., Яковенко В. О., Лященко Т. О., Отрадська Т. В. Загальні механізми формування системи цитування наукових статей. Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами Вісник НТУ «ХПІ». 2016. № 1173. С. 14-18. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21430

Martín-Martín A., Orduna-Malea E., Delgado López-Cózar E. Coverage of highly-cited documents in Google Scholar, Web of Science, and Scopus: A multidisciplinary comparison. Scientometrics. 2018. №116(3). С. 2175-2188. DOI: https://doi.org/10.1007/s11192-018-2820-9

Harzing A., Alakangas S. Google Scholar, Scopus and the Web of Science: A longitudinal and cross-disciplinary comparison. Scientometrics. 2016. №.106(2). С. 787-804. DOI: https://doi.org/10.1007/s11192-015-1798-9

Rodgers S., Zhang W. Evaluating reliability of Google Scholar, Scopus, and Web of Science: A study of faculty in U.S. advertising and public relations programs. Journalism and Mass Communication Educator. 2022. №77(3). С. 292-307. DOI: https://doi.org/10.1177/10776958211064687

Garcia-Cano E., López-Ortega E., Alvarez-Icaza L. Productivity and impact analysis of a research and technology development center using Google Scholar information. DATA 2019 - Proceedings of the 8th International Conference on Data Science, Technology and Applications. 2019. С. 160-167. DOI: https://doi.org/10.5220/0007842601600167

Смірнова В.А. Дослідження відкритих цифрових інформаційних систем для аналізу дослідницької діяльності науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”. 2020. №9. С. 134–144. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.11

Kulkanjanapiban P., Silwattananusarn T. Comparative analysis of dimensions and Scopus bibliographic data sources: An approach to university research productivity. International Journal of Electrical and Computer Engineering. 2022. №12(1). С. 706-720. DOI: https://doi.org/10.11591/ijece.v12i1.pp706-720

Костенко Л., Симоненко Т., Жабін О. Проект "Бібліометрика української науки": ідея, реалізація, задуми. Вісник Книжкової палати. 2019. №5. С. 30-33. URL: https://lib.iitta.gov.ua/717861/1/Symonenko.pdf

Spivakovsky A., Vinnyk M., Poltoratskiy M., Tarasich Y., Spivakovska Y., Gardner G., Panova K. Information system of scientific activity indicators of scientific organizations: Development status and prospects. Proceedings of the 15th International Conference ICTERI, Kherson, Ukraine, 2019. №2393. P. 220-228 URL: http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_260.pdf

Morze N., Buinytska O., Smirnova V. Designing a rating system based on competencies for the analysis of the University teachers’ research activities. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education, Kryvyi Rih, Ukraine. 2022. №3085. P. 139-153. URL: http://ceur-ws.org/Vol-3085/paper24.pdf

Luparenko L. The use of electronic Open Journal Systems in scientific and pedagogic research: Results of experiment. 2020. №2732. P. 1113–1128. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2732/20201113.pdf

Downloads


Переглядів анотації: 234

Опубліковано

2022-11-27

Як цитувати

Смірнова , В. А. (2022). РЕЙТИНГ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЗОРОСТІ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕНЬ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (13), 129–140. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1311

Номер

Розділ

Статті