ВИБІР СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДИСТАНЦІЙНИМ НАВЧАННЯМ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s20Ключові слова:
distance learning, distance learning management system, into the pedagogical higher education institutionАнотація
У статті розглянуто різноманітні системи управління дистанційним навчанням для педагогічного закладу вищої освіти. Переважно звернуто увагу на найвідоміші системи управління дистанційним навчанням: Moodle, WebCT, BlackBoard, eFront, Claroline, Metacoon, SharePoint LMS та Віртуальний Університет. Аналізуючи кращі платформи для створення системи дистанційного навчання педагогічного закладу вищої освіти, ми встановили, що лідерами за кількістю користувачів є Moodle. Moodle – програмний комплекс для створення дистанційних курсів та web-сайтів, який працює з відкритим кодом IMS та SCORM. У результаті аналізу та порівнянь вище вказаних платформ, керуючись педагогічними, дидактичними, організаційними, технічними, фінансовими особливостями дистанційного навчання, розроблено систему управління дистанційним навчанням Державного вищого навчального закладу «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за допомогою платформи Moodle. Платформа працює у web-браузері. Не передбачає ніяких спеціальних вимог до устаткування та операційної системи. Є повністю безкоштовною. Інсталюється практично на будь-якому сервері, з будь-якою операційною системою із використанням довільних баз даних. Система управління дистанційним навчанням на платформі Moodle складається із 35 модулів: модуль чату, модуль завдань, модуль форуму, модуль журналів, модуль тестів, модуль ресурсів, модуль дослідження, модуль семінарів тощо. Система управління дистанційним навчанням на платформі Moodle надає можливість здійснювати дистанційну освіту у закладі вищої освіти на доступному інноваційному рівні, формувати календар подій процесу навчання, створювати формалізовані алгоритми діяльності викладача у навчальному процесі, тим самим, досягти високого ступеня інтерактивності та досягнення необхідного рівня якості знань, вмінь.
Завантаження
Посилання
Bykov, V.Y. (2008). Models of organization of open education systems: monograph. Kyiv: Atika, 684 (in Russian)
Kravtsov, H. (2009). Evaluation Metrics of Electronic Learning Resources Quality. Informational Technologies in Education: Scientific Journal, 3, 141–147 (in Russian)
Smirnova-Tribulska, E.M. (2008). Distance learning using the MOODLE system: theoretical and practical aspect. Information technologies in education, 1, 145–154 (in Ukrainian)