ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

  • Oleksii Vorobets ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0002-3530-2581
Ключові слова: компетенція, цифрова компетентність, інформаційні технології, інформатизація освіти, цифрова грамотність, Web-ресурси, початкова школа

Анотація

У статті проаналізовано інформаційні технології як складові формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів, акцентовано увагу на практично зорієнтованих онлайн-ресурсах (Canva, Paint Kards, VivaVideo-Video Editor & Photo Movie, mozaBook та ін.). Оновлення усіх сфер сучасного життя зумовлює зміни і в освітньому середовищі. Інтеграція інформаційних технологій у формування цифрової компетентності майбутніх учителів на уроках мовно-літературного спрямування зумовлена проблемою втрати інтересу школярів до книги та читання загалом. Тому цілком логічне використання близьких до сучасний дітей новітніх технологій, оскільки учень ХХІ століття потребує не тільки оновлення технічного забезпечення, а й методики викладання в цілому. Таким чином, сучасний вчитель початкових класів в контексті формування цифрової компетентності має повністю володіти доступним ареалом новітніх інноваційних інструментів. Висвітлено, що сучасні інформаційні технології, об’єднуючи в собі різноманітні можливості, будучи універсальними, здатні імітувати навчальні іграшки та ігри, одночасно з тим вони виступають рівноправним партнером, спроможним тонко реагувати на відповідні дії й запити. В цьому руслі заклади освіти все інтенсивніше забезпечують комп'ютерами, проекторами, інтерактивними дошками, планшетами, електронними книгами, інтерактивними панелями нового покоління ЕdPrо Tоuch та програмним забезпеченням mоzaBооk. Все це забезпечення вимагає від учителя бути професіоналом, який  вміє працювати в команді, творчо підходити до організації освітнього процесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Oleksii Vorobets, ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", Івано-Франківськ

кандидат філологічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти

Посилання

Bida, O.A. (2017). The content of the concept “Research competence” in national and foreign literature: Bulletin of Cherkasy University: Pedagogical Sciences.

http://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1915 (in Ukrainian)

Ghenseruk, Gh.R. (2019). Digital competence as one of the most important competence of future teachers. Open educational e-environment of modern University, 6 (in Ukrainian)

ELearning Mozaik (2018). November 18, 2018.

https://www.mozaweb.com/uk/ (in Ukrainian)

Zubchenko, O.S. (2010). Information and communication technologies in school teaching in Great Britain: thesis for obtaining scientific degree of candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.01. Kyiv. 22 p (in Ukrainian)

Ivanjuk, I.V. (2015). Use of online tools for the digital competence assessment of teachers and school administrators in Norway. Information technology and teaching aids. V. 47. Issue 3. pp. 11-24 (in Ukrainian)

Interactive panel EdPro. Decision for education. May 17. 2019.

https://edpro.com.ua/education (in Ukrainian)

Drevalj, Gh.F. & Zajika, A.M. (2005). Primary School Teacher's Book: Guide and Methodical Book. Kharkiv: TORSING PLUS, 2005, 432 p. (in Ukrainian)

Literature. Theory. Methodology (2006). Translation from Polish by S. Jakovenko author and science editor D. Ulicjkoji. Kyjiv: Vyd. dim «Kyjevo-Moghyljansjka akademija», 543 p. (in Ukrainian)

Ovcharuk, O.V. (2013). Information and communication competence as a subject of discussion: international approaches. Computer at school and in the family, 7, 3-6. (in Ukrainian)

About innovations in elementary school. Ministry of Education and Science of Ukraine May 17. 2019.

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pochatkova-shkola/innovaciyi (in Ukrainian)


Переглядів анотації: 154
Завантажень PDF: 811
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Vorobets, O. (2019). ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 398-404. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s36
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»