ІННОВАЦІЙНІ НАВЧАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ОСНОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s9

Ключові слова:

STEM-освіта, дослідницьке навчання, творче навчання, критичне мислення, мейкерство, майбутній учитель математики

Анотація

Одним із пріоритетних напрямів модернізації методичної підготовки майбутніх вчителів математики є впровадження в освітній процес педагогічного закладу вищої освіти інноваційних навчальних технологій. У статті окреслено проблему модернізації методичної підготовки майбутнього вчителя математики шляхом впровадження технологій дослідницького та творчого навчання. Проаналізовано особливості технології дослідницького навчання (Inquiry Based Learning) та можливості екосистеми Go-Lab для організації дослідницького навчання. Описано модель дослідницького циклу Go-Lab, в якій виділено п’ять основних фаз (етапів). Представлено структуру екосистеми Go-Lab, складовими якої є портал Go-Lab та середовище Graasp. Портал Go-Lab містить перелік доступних віртуальних лабораторій, додатків, які можуть бути використані при створенні дослідницьких навчальних просторів. Середовище Graasp призначене для створення та використання дослідницьких навчальних просторів (Inquiry Learning Spases – ILS). Реалізацію запропонованого підходу продемонстровано на прикладі розробки дослідницького навчального простору «Звичайні дроби». Зазначено, що ще однією з інноваційних технологій навчання майбутніх вчителів математики, яка спрямована на розвиток у студентів навичок критичного та творчого мислення, самостійності та формування професійних навичок є технологія творчого навчання – мейкерство. Встановлено, що використання елементів мейкерства у методичній підготовці майбутнього вчителя математики сприяє формуванню вчителя-новатора, вчителя-практика, готового в подальшому впроваджувати елементи STEM-освіти в освітній процес з математики, здатного до осучаснення освітнього середовища, в якому учням хочеться робити щось власними руками, навчатися із захопленням, на позитиві.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Tetiana Hodovaniuk, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики

Tatiana Makhometa, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

доцент, кандидат педагогічних наук, декан факультету фізики, математики та інформатики

Irina Tiahai, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики

Посилання

Bevz, V. Gh. (2018). Innovacijne navchaljne seredovyshhe pidghotovky majbutnikh uchyteliv matematyky. Problemy ta perspektyvy fakhovoji pidghotovky vchytelja matematyky: zb. nauk. pracj za materialamy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. 15-17.

Drozdova, O. (2018) Innovacijni tekhnologhiji navchannja v proghrami pidghotovky majbutnjogho vchytelja.

https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovo-metodychna-robota/89-suchasni-tekhnolohiyi-rozvytku-profesiynoyi-maysternosti-maybutnikh-uchyteliv-25-zhovtnia-2018-r/157-innovatsijni-tekhnologiji-navchannya-v-programi-pidgotovki-majbutnogo-vchitelya

Zvychajni droby (2019).

https://graasp.eu/spaces/5c879c33a1b2542059b1370c

Zvychajni droby. Rivenj 2. (2019)

https://graasp.eu/spaces/5c8cc1dfd5b98461da96c03c

Leontovich, A. V. (2006) Konceptual'nye osnovanija modeli organizacii issledovatel'skoj dejatel'nosti uchashhihsja. Shkol'nye tehnologii. 5. 63-71.

Metodychni rekomendaciji shhodo vprovadzhennja STEM-osvity u zaghaljnoosvitnikh ta pozashkiljnykh navchaljnykh zakladakh Ukrajiny na 2017/2018 navchaljnyj rik.(2019).

Go-Lab Portal (2018).

https://www.golabz.eu

Phet.Colorado Portal (2018).

https://phet.colorado.edu

Graasp Environment (2018).

http://graasp.eu

Margus, Pedaste, Mareo Mäeots, Leo, A. Siiman, Ton, De Jong at al. (2015). Phases of inquirybased learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, Volume 14, 47-61.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1747938X15000068

Ton, De Jong. (2014). Innovations in STEM education: the Go-Lab federation of online labs. Smart Learning Environments.

https://slejournal.springeropen.com/articles/10.1186/s40561-014-0003-6

Downloads


Переглядів анотації: 564

Опубліковано

2019-09-24

Як цитувати

Hodovaniuk, T., Makhometa, T., & Tiahai, I. (2019). ІННОВАЦІЙНІ НАВЧАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ОСНОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 107–115. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s9

Номер

Розділ

Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»