ІННОВАЦІЙНІ НАВЧАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ОСНОВА МОДЕРНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s9Ключові слова:
STEM-освіта, дослідницьке навчання, творче навчання, критичне мислення, мейкерство, майбутній учитель математикиАнотація
Одним із пріоритетних напрямів модернізації методичної підготовки майбутніх вчителів математики є впровадження в освітній процес педагогічного закладу вищої освіти інноваційних навчальних технологій. У статті окреслено проблему модернізації методичної підготовки майбутнього вчителя математики шляхом впровадження технологій дослідницького та творчого навчання. Проаналізовано особливості технології дослідницького навчання (Inquiry Based Learning) та можливості екосистеми Go-Lab для організації дослідницького навчання. Описано модель дослідницького циклу Go-Lab, в якій виділено п’ять основних фаз (етапів). Представлено структуру екосистеми Go-Lab, складовими якої є портал Go-Lab та середовище Graasp. Портал Go-Lab містить перелік доступних віртуальних лабораторій, додатків, які можуть бути використані при створенні дослідницьких навчальних просторів. Середовище Graasp призначене для створення та використання дослідницьких навчальних просторів (Inquiry Learning Spases – ILS). Реалізацію запропонованого підходу продемонстровано на прикладі розробки дослідницького навчального простору «Звичайні дроби». Зазначено, що ще однією з інноваційних технологій навчання майбутніх вчителів математики, яка спрямована на розвиток у студентів навичок критичного та творчого мислення, самостійності та формування професійних навичок є технологія творчого навчання – мейкерство. Встановлено, що використання елементів мейкерства у методичній підготовці майбутнього вчителя математики сприяє формуванню вчителя-новатора, вчителя-практика, готового в подальшому впроваджувати елементи STEM-освіти в освітній процес з математики, здатного до осучаснення освітнього середовища, в якому учням хочеться робити щось власними руками, навчатися із захопленням, на позитиві.
Завантаження
Посилання
Bevz, V. Gh. (2018). Innovacijne navchaljne seredovyshhe pidghotovky majbutnikh uchyteliv matematyky. Problemy ta perspektyvy fakhovoji pidghotovky vchytelja matematyky: zb. nauk. pracj za materialamy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. 15-17.
Drozdova, O. (2018) Innovacijni tekhnologhiji navchannja v proghrami pidghotovky majbutnjogho vchytelja.
Zvychajni droby (2019).
https://graasp.eu/spaces/5c879c33a1b2542059b1370c
Zvychajni droby. Rivenj 2. (2019)
https://graasp.eu/spaces/5c8cc1dfd5b98461da96c03c
Leontovich, A. V. (2006) Konceptual'nye osnovanija modeli organizacii issledovatel'skoj dejatel'nosti uchashhihsja. Shkol'nye tehnologii. 5. 63-71.
Metodychni rekomendaciji shhodo vprovadzhennja STEM-osvity u zaghaljnoosvitnikh ta pozashkiljnykh navchaljnykh zakladakh Ukrajiny na 2017/2018 navchaljnyj rik.(2019).
Go-Lab Portal (2018).
Phet.Colorado Portal (2018).
Graasp Environment (2018).
Margus, Pedaste, Mareo Mäeots, Leo, A. Siiman, Ton, De Jong at al. (2015). Phases of inquirybased learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, Volume 14, 47-61.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1747938X15000068
Ton, De Jong. (2014). Innovations in STEM education: the Go-Lab federation of online labs. Smart Learning Environments.
https://slejournal.springeropen.com/articles/10.1186/s40561-014-0003-6