ВИКОРИСТАННЯ ЕКОСИСТЕМИ GO-LAB ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬОГО НАВЧАННЯ

Viktoriia P. Vember

Анотація


У статті окреслено проблему погіршення якості підготовки фахівців в галузі точних та інженерних наук, низької мотивації випускників шкіл до вибору інженерних професій. Одним з інструментів покращення якості природничо-математичної та технологічної освіти є STEM-освіта та впровадження технології дослідницького навчання. Проаналізовано особливості технології дослідницького навчання (Inquiry Based Learning) та можливості екосистеми Go-Lab для організації дослідницького навчання. Описано модель дослідницького циклу. Представлено структуру екосистеми Go-Lab, однією з складових якої є портал Go-Lab, що містить перелік доступних віртуальних лабораторій, додатків, які можуть бути використані при створенні дослідницьких навчальних просторів, набір доступних до використання дослідницьких просторів тощо. Ще однією складовою є середовище Graasp для створення та використання дослідницьких навчальних просторів (Inquiry Learning Spases – ILS). Проаналізовано можливості використання віртуальних лабораторій з порталу Phet.Colorado. Реалізацію запропонованих підходів продемонстровано на прикладі розробки тренінгів та семінарів для студентів та викладачів дисциплін, дотичних до STEM.

Ключові слова


дослідницьке навчання; дослідницький навчальний простір; STEM-освіта; віртуальна лабораторія; модель дослідницького навчального циклу; Go-Lab, Graasp; Phet.Colorado

Повний текст:

PDF

Посилання


Rodger, W. Bybee, Joseph, A. Taylor, April ,Gardner, Pamela, Van Scotter, Janet Carlson Powell, Anne Westbrook, and Nancy Landes (2006). The BSCS 5E Instructional Model: Origins, Effectiveness, and Applications.

http://pdspalooza.pbworks.com/f/bscs5eexecsummary.pdf

White, B., Frederiksen, J. (1998). Inquiry, modeling, and metacognition: making science accessible to all students. Cognition and Instruction, 16, pp. 3-118.

Margus, Pedaste, Mareo, Mäeots, Leo, A. Siiman, Ton, De Jong at al. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational Research Review, Volume 14, 47-61.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1747938X15000068

Ton, De Jong. (2014). Innovations in STEM education: the Go-Lab federation of online labs. Smart Learning Environments.

https://slejournal.springeropen.com/articles/10.1186/s40561-014-0003-6

Keselman, A. (2003). Supporting Inquiry learning by promoting normative understanding of multivariable causality. Journal of Research in Science Teaching, 40, 898-921.

Inquiry Learning Cycle (2018).

http://support.golabz.eu/support/inquiry-learning-cycle

Gladun, M., Buchynska, D. (2017). Tools for inquiry-based learning in primary school. Open educational e-environment of modern University, 3, 43-54.

Sharko, V. (2016). Modernization of STEM-discipline students' learning system as a methodological problem. Scientific notes. Series: Problems of Methodology of Physical-Mathematical and Technological Education. Vol. 3, 10. 160-165.

Go-Lab Portal (2018).

https://www.golabz.eu

Phet.Colorado Portal (2018).

https://phet.colorado.edu

Graasp Environment (2018).

http://graasp.eu


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.