РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОГРАМУВАННЯ НА SCRATCH

Olga Dudka, Olesia Vlasiі, Natalia Mаhometa

Анотація


У статті здійснено огляд результатів дослідження проблеми компетентнісного підходу до вивчення програмування на мові Scratchв середній школі. Проаналізовано інформаційні джерела з проблеми реалізації компетентнісного підходу до вивчення програмування на Scratch. Досліджено можливості використання середовища Scratch для формування ключових, міжпредметних та предметних компетентностей учнів. Запропоновано шляхи реалізації компетентнісного підходу на прикладі створення навчальних Scratch-проектів ігрового характеру. Особливу увагу звернено на формування таких компетентностей як: навчальна, сoціальна та грoмадянська, математична, екологічна грамотність, культурна, а також інформаційно-цифрова. Проведено аналіз впливу компетентнісних завдань за допомогою Scratch-проектів на розвиток інформаційно-цифрових компетентностей учнів. Реалізацію запропонованого підходу продемонстровано на прикладі розробки комплексу майстер-класів, висвітленого на освітньому он-лайн-ресурсі «Вивчаємо Scratch разом», який можна використовувати для реалізації різних форм організації навчання, зокрема дистанційного та змішаного, під час вивчення програмування на Scratch.

Ключові слова


мова програмування Scratch; компетентність; компетентнісний підхід; ігрові Scratch-проекти

Повний текст:

PDF

Посилання


New Ukrainian School: Teacher's Guide (2017) Under the Comm. Ed. Bibik N. M. K.: "Publishing House "Pleiades"

https://bit.ly/2EMebGN (in Ukrainian)

Dmitrenko, K., Konovalova, M., Semivolos, O., & Beketova S. (2018) Ordinary forms of work - a new approach: developing key competencies: a method. Manual. Kh.: VG "Osnova"

https://bit.ly/2OlO7Xn (in Ukrainian)

Apostol, D. (2014) Formation and development of subject competences in computer science classes

https://bit.ly/2zkvtp1 (in Ukrainian)

Semko, L. (2013) Competency approach to teaching computer science in primary school https://goo.gl/Ln9ici (in Ukrainian)

Samoilenko, N., & Semko, L. (2013) Formation of informational competences in computer science lessons in primary school

https://bit.ly/2DPAt8Z (in Ukrainian)

Kremenj, V. (2015) There should be changes in the content of school education https://bit.ly/2OVp4pc (in Ukrainian)

Malan, David J. & Henry H. Leitner (2007) Scratch for Budding Computer Scientists. ACM SIGCSE Bulletin 39(1): 223-227

http://nrs.harvard.edu/urn-3:HUL.InstRepos:2819231

Dudka, O., & Vlasiі O. (2017) Features of studying programming on Scratch. Computer-integrated technologies: education, science, production. Scientific Journal, 26, 81-87 http://ki.lutsk-ntu.com.ua/node/134/section/17 (in Ukrainian)

Patarakin, E. (2010) Scratch School. School technologies, 4, 132-135 (in Russian)

Sorokina, T. (2015) Visual Scratch as a means of motivating primary school students to study programming. Computer science and education, 5 (264), 30-34 (in Russian)

Morze, N., Barna, O., Vember, V. & Kuzminskaya, O. (2015) The system of competency tasks as a means of forming competences in computer science classes. Informatics and information technologies in educational institutions, 4, 17-27

https://bit.ly/2R1n9Bm (in Ukrainian)

Morze, N., Gladun, M., & Dziuba, S. (2018) Formation of key and subject competences of students by robotic means of STEM-education. Information technologies and teaching aids, Scientific Journal, Volume 65, №3. https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2041/1348 (in Ukrainian)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.