ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

  • Olesia Vlasii Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Івано-Франківськ http://orcid.org/0000-0001-7310-9611
  • Olga Dudka Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Івано-Франківськ http://orcid.org/0000-0002-1529-8204
Ключові слова: інформаційно-цифрова компетентність, хмаро орієнтована система навчання, інформаційно-освітнє середовище, учасники освітнього процесу, електронні освітні ресурси

Анотація

У статті проаналізовано суть компетентнісного підходу до навчання в сучасній освіті, а також взаємозв’язок ключових та предметних компетентностей. Звернено увагу на необхідність формування інформаційно-цифрової компетентності в усіх учасників освітнього процесу, що сприяє підвищенню рівня результативності їх професійної і суспільної діяльност. Відзначено, що для успішної реалізації різноманітних форм навчання в сучасному навчальному закладі необхідне ефективне і динамічне інформаційно-освітнє середовище, внаслідок чого актуальною постає проблема забезпечення освітньо-наукового простору необхідними ресурсами. Розглянуто можливості організації інформаційно-освітнього середовища навчального закладу на основі хмарно орієнтованих технологій, виокремлено можливі сфери їх застосування в різних напрямках діяльності навчального закладу. Одним із шляхів вирішення проблеми наповнення інформаційно-освітнього простору запропоновано створення електронних освітніх ресурсів та впровадження їх у навчальний процес. Висвітлено досвід факультету математики та інформатики ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” впровадження G Suite for Education, що надає широкі можливості для інноваційності організації освітнього процесу загалом та для створення електронних освітніх ресурсів, зокрема. Наголошується, що залучення до процесу розробки та апробації електронних освітніх ресурсів на протязі навчання дає можливість студентам відчути себе активними суб’єктами навчальної діяльності і бути відповідальними за результат цієї діяльності. Розглянуто електронні освітні ресурси, розроблені викладачами та студентами в рамках виконання проектних, залікових, екзаменаційних, курсових та магістерських робіт, а також в рамках проведення науково-педагогічних досліджень, які пройшли апробацію та впроваджені в освітній процес. Визначено перспективи подальшої експериментальної роботи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Olesia Vlasii, Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Івано-Франківськ
кандидат технічних наук, доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання
Olga Dudka, Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», Івано-Франківськ
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання

Посилання

Bykov, V. Ju. (2011). Cloud computing technologies, ICT outsourcing and new functions of ICT subdivisions of educational institutions and research institutions. Informacijni tekhnologhiji v osviti: Zb. nauk. pracj., (10), 8-23. (in Ukrainian)

Vlasii, O.O., Dudka, O.M., & Kuljchycjka N.V. (2017). The Role of Cloud Based Technologies in Realization of Blended Learning. Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Draghomanova. Serija #2. Komp'juterno-orijentovani systemy navchannja: Zb. nauk. Pracj. Redrada. K.: NPU imeni M.P. Draghomanova, 19 (26). 117-122. http://bit.ly/2wKLtit (in Ukrainian)

Ghisj, I. (2016). Cloud technologies as a means of forming an innovative educational environment: methodical recommendations. Lucjk, 256 p. (in Ukrainian)

Zakon Ukrajiny «Pro osvitu» (2017).

https://bit.ly/2BBxM8z (in Ukrainian)

Kosharuk, O.O. (2016). Competency approach in computer science classes. Computer science at school, 12 (96).

https://bit.ly/2A6EDX3 (in Ukrainian)

Konevshhynsjka, O. E. (2014). Electronic Educational Resources Within Information Support of Distance Education Resource Center. Information Technologies and Learning Tools, T.43, № 5. https://bit.ly/2TPm29u (in Ukrainian)

Concept of the New Ukrainian School.

https://bit.ly/2WFAgz8 (in Ukrainian)

Lytvynova, S. Gh. (2016). Designing a cloud-based learning environment for a general education institution. Kyiv: CP «Komprynt», 354 p. (in Ukrainian)

Ovsijenko, L. (2017). Competent Approach to Learning: A Theoretical Analysis. The Pedagogical Process: Theory and Practice (Series: Pedagogy), 2(57), 82-87 (in Ukrainian)

Palamar S. (2018). Competence approach as a methodological guideline for modernization of modern education. Educological discourse, 2018, 1-2 (20-21) (in Ukrainian)

Pometun, O. (2005). Competency approach - the most important benchmark for the development of modern education, Ridna shkola, №1, 65-69 (in Ukrainian)

On Approval of the Regulation on Electronic Educational Resources: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine (01.10.2012 № 1060). http://bit.ly/2XhoWsv (in Ukrainian)

Rudj, M. (2006) Competency approach in education. Visnyk Lviv. un-tu. Serija: Pedaghoghika, 21(1), 73-82 (in Ukrainian)

Sadovyj, M.I., Tryfonova, O.M., & Khomutenko, M.V. (2016). Methods of Forming Ideas about the Modern Scientific World in the Cloud-Oriented Learning Environment. Visnyk Cherkasjkogho universytetu, 7, 8-16 (in Ukrainian)

Shyshkina, M. P. (2015). Formation and development of cloud-oriented educational and scientific environment of higher education institution: monograph. Kyiv: UkrINTEI, 256. (in Ukrainian)

Ahmed, E. A., & Ahmed, H. A. (2018). A Proposed Model for Education System Using Cloud Computing. In 2018 3rd International Conference on Emerging Trends in Engineering, Sciences and Technology (ICEEST), 1-4.

David, Ross (2017). Helping Young Children Build 21st-Century Skills. https://bit.ly/2XSKOHn


Переглядів анотації: 261
Завантажень PDF: 1674
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Vlasii, O., & Dudka, O. (2019). ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, 383-397. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s35
Розділ
Спецвипуск «Нові педагогічні підходи в STEAM освіті»