ПРОГРАМУВАННЯ ЧЕРЕЗ РЕАЛІЗАЦІЮ ПРОЄКТІВ: СТРАТЕГІЇ ТА ПРАКТИКА В ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.163

Ключові слова:

освіта, метод проєктів, програмування, педагогічні технології, освітня інтеграція

Анотація

В статті аналізується метод проєктів у контексті викладання програмування в школі. Описано історичний аспект походження методу проєктів, який має корені ще з ХХ століття та виявився ефективним засобом для стимулювання критичного мислення, розвитку командних навичок та підвищення мотивації учнів. Наведено основні характеристики та принципи методу проєктів. 

Авторами наведено практичні приклади закладів освіти, в яких метод проєктів було успішно інтегровано. Результати показали його корисність як у вищій, так і в середній освіті. Розглянуто приклад успішного застосування методу проєктів у викладанні програмування - проєкт «Code in the Classroom» (США), який демонструє особливу ефективність. Пропонується структура проєктного підходу у викладанні програмування та розроблено практичні рекомендації з поетапної розробки проєкту з шкільного програмування. Завдяки ньому учні отримують можливість глибше зануритись у предмет і перетворити теоретичні знання на практичні навички, реалізуючи конкретні проєкти. Однак, для ефективної інтеграції методу важливо забезпечити якісну підготовку методичних та дидактичних матеріалів, виважено поєднувати теорію та практику та враховувати індивідуальні особливості учнів.

Доведено, що сучасні технології відіграють ключову роль у підтримці методу проєктів. Автори стверджують, що комбінація цього методу з іншими педагогічними підходами, зокрема гейміфікація, може ще більше підвищити його ефективність. Водночас, зазначається, що успішне впровадження методу вимагає значних ресурсів, кваліфікованих педагогів, та обережного підходу до реалізації навчального плану.

Наступні дослідження можуть включати вивчення впливу різних технологічних інструментів на використання методу проєктів, а також адаптацію цього методу до різних контекстів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Babenko, V. (2021). Methodology of teaching programming in general secondary education institutions (in Ukrainian).

Brytykova, H. (2008). Project method as a modern pedagogical technology. Upravlinnya shkoloyu, (7), 26-27. (in Ukrainian).

Vember, V. (2018). Using the Go-Lab ecosystem to organize inquiry-based learning. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment Of Modern University», (5), 41–50.

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.4150 (in Ukrainian).

Hlushko, A. (2012). Activation of students' cognitive activity through project work in technical creativity clubs. In M. Rattke & M. Ivanov (Eds.), p. 71. (in Ukrainian).

Grynevych, L., Morze, N., Vember, V. & Boiko, M. (2021). The role of digital technologies in the development of the STEM education ecosystem. Information Technologies and Learning Tools, 83(3), 1-25.

https://doi.org/10.33407/itlt.v83i3.4461 (in Ukrainian).

Dynamics of the IT industry during the war: results of IT Research Ukraine (2023). April 02, 2024

https://itcluster.lviv.ua/dynamika-it-industriyi-pid-chas-vijny-rezultaty-it-research-ukraine-2023/ (in Ukrainian).

Dyahlo, N. (2018). The role of project activity in the development of students’ thinking. Komp'yuter u shkoli ta sim'yi, (1), 6-7. (in Ukrainian).

Yermakov, I. (2016). Project method in the context of life results of activity in the system of students' social and life practice. Part I. Postmetodyka, (2), 24-34. (in Ukrainian).

Zhydenko, T. (2009). Use of the project method in computer science lessons. Informatyka v shkoli, (6), 5-7. (in Ukrainian).

Molyako, V. & Muzyka, O. (Eds.) (2006). Abilities, Creativity, Talent: theory, methodology, research results. Zhytomyr: Ruta. (in Ukrainian).

Zorenko, N. (2009). Project method in computer science lessons. Komp'yuter u shkoli ta sim'yi, (4), 19-20. (in Ukrainian).

Karabin, O. & Pomors'kyy, D. (2021). Methodological approaches to studying web programming for students in senior school. (in Ukrainian).

Lapins'kyy, V. & Petrovs'kyy, S. (2007). Application of the project method technology in the preparation and conduct of student informatics Olympiads (in Ukrainian).

Models of active, passive, interactive learning. October 26, 2023 https://clincasequest.academy/learning-models/ (in Ukrainian).

Ovcharov, S. & Ovcharova, K. (2012). Integrated lessons – creative students: educational and methodological manual. Poltava: ASMI. (in Ukrainian).

Perejaslavska, S. & Smаhina O. (2019). Gamification as the current trend of national education. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment of Modern University», 250–260. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s24 (in Ukrainian).

About Mate academy. April 02, 2024 https://mate.academy/ (accessed on 02.04.2024).

Protsyk, H. (2018). The project method. In the Proceedings of the V Scientific and Technical Conference «Information Models, Systems, and Technologies», 118-118. (in Ukrainian).

Romanyshyna, O. & Khudyk, M. (2021). The use of blended learning in teaching computer science in senior classes. In Modern Digital Technologies and Innovative Teaching Methods: Experience, Trends, Perspectives: Proceedings of the VII International Scientific and Practical Internet Conference (Ternopil, April 8, 2021). Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, 155-157 (in Ukrainian).

Sikora, O. & Kobylnyk, T. (2023). Java as a means of teaching students the basics of programming. Scholarly Notes, 34(73), № 5, 224-230. (in Ukrainian).

Tkachenko, O. (n.d.). Gamification of education: formal and informal space. April 02, 2024

http://www.aphn-journal.in.ua/archive/11_2015/45.pdf (in Ukrainian).

Shvardak, M. (2014). The case method in the professional training of future teachers. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social Work, (33), 209-211 (in Ukrainian).

Shvardak, M. (2022). Educational trends in the context of the New Ukrainian School. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 5. Pedagogical Sciences: Realities and Perspectives, Issue 89, 136-140. (in Ukrainian).

Yurchenko, A., Semenikhina, O., et al. (2019). Teaching programming in high school through the prism of current curricula. Physical and Mathematical Education, Issue 2(20), Part 2, p. 48. (in Ukrainian).

Yahupov, V. (2011). Competency-based approach to the professional training of future specialists in the system of vocational education. Creative Pedagogy, (4), 28-34. (in Ukrainian).

Alieksieieva, H. (2014). Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities. The current issues of natural and mathematical education, Sumy, 184-191.

Dewey, J. (2022). The collected works of John Dewey. DigiCat.

Henseruk, H., Buyak, B., Kravets, V., Tereshchuk, H. & Boiko, M. (2020). Digital transformation of the educational environment of the university. E-learning: Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning: Monograph. Katowice: Studio Noa, Vol. 12, 325-335.

Werbach, K. & Hunter, D. (2020). For the win, revised and updated edition: The power of gamification and game thinking in business, education, government, and social impact. University of Pennsylvania Press.

Downloads


Переглядів анотації: 137

Опубліковано

2024-04-29

Як цитувати

Квак, П. А., & Чернікова, Л. А. (2024). ПРОГРАМУВАННЯ ЧЕРЕЗ РЕАЛІЗАЦІЮ ПРОЄКТІВ: СТРАТЕГІЇ ТА ПРАКТИКА В ШКОЛІ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (16), 35–49. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.163

Номер

Розділ

Статті