АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН КУРСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ НА ПРИКЛАДІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.12

Ключові слова:

масовий відкритий онлайн курс (МВОК); дистанційне навчання; змішане навчання; заклад вищої освіти (ЗВО); освітній процес

Анотація

У даній статті розглянуто питання використання масових відкритих онлайн курсів в освітньому процесі закладів вищої освіти, проаналізовано підґрунтя для їх впровадження, оцінено  переваги та недоліки їх застосування для забезпечення дистанційної складової освітнього процесу. В рамках дослідження особливостей впровадження МВОКів у електронні навчальні курси в Київському Університеті імені Бориса Грінченка було проведено анкетування студентів спеціальності “Дошкільна освіта” другого (магістерського) рівня, в якому взяли участь 50 респондентів, що проходили масові відкриті онлайн курси під час навчання. За результатами опитування було визначено, що більшість студентів (від 68 до 78% в залежності від курсу) повністю задоволені даним форматом навчання та розглядають його як один із способів професійного розвитку в майбутньому. Стаття окреслює складнощі, з якими зіштовхувалися студенти під час роботи з МВОКами; зазначено можливі шляхи їх подолання. Проаналізовано відповідність можливостей, що забезпечують масові відкриті онлайн курси, запитам сучасних студентів щодо шляхів реалізації позааудиторного навчання. Окреслено позитивні сторони застосування таких курсів як частини електронного навчального курсу, зокрема мотиваційний фактор щодо завершення відповідних МВОКів. Також приділено увагу питанню готовності науково-педагогічного персоналу до використання масових відкритих онлайн курсів у їх професійній діяльності. Проведено опитування викладачів Київського університету імені Бориса Грінченка, за результатами якого визначено, що лише близько 30% викладачів мали досвід використання МВОКів в освітньому процесі, але близько 80% респондентів зацікавлені в подальшому вивченні та практичному застосуванні подібних ресурсів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Терлецька Тетяна Сергіївна, Київський університет імені Бориса Грінченка

Молодший науковий співробітник НДЛ інформатизації освіти

Посилання

Class central moocreport. URL: https://www.classcentral.com/report/mooc-stats-2019/

Davis, H., Dickens, K., Leon, M., Sánchez-Vera, M. M., White S. MOOCs for Universities and Learners: An Analysis of Motivating Factors. 6th International Conference on Computer Supported Education. 01-03 Apr 2014. URL: https://eprints.soton.ac.uk/363714/

Dewar E., Uhomoimini J., Ross M. & Hutty D. MOOCs Development and Implementation: The Challenges and Prospect for Higher Education in Emerging Countries. Conference: INSPIRE 2014, April 2014

Murphy J., Williams A., Ryan P., Kalbaska N., Cantoni L. Massive Open Online Course (MOOC) Adoption and Implementation. Conference: EuroCHRIE 2013 Cooperative Education and Research for Hospitality and Tourism. October 2013.

Ong, B., Grigoryan, A. MOOCs and Universities: Competitors or Partners? International Journal of Information and Education Technology. 2015. Vol. 5, No. 5, p. 373-376.

Shalatska H.M. The Efficiency of MOOCs Implementation in Teaching English for Professional Purposes. Informational Technologies and Learning Tools. 2018. Vol 66, №4, p. 186-196.

Коротун О.В. Методологічні засади змішаного навчання в умовах вищої освіти. Інформаційні технології в освіті. 2016. №3 (28), с. 117-129.

Про затвердження Положення про дистанційне навчання. 2013. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Про Національну програму інформатизації. 2016. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/74/98-вр.

Ткачук Г.В. Змішане навчання та особливості використання ротаційної моделі у навчальному процесі. Інформаційні технології в освіті. 2017. №4 (33), с. 143-156.

Downloads


Переглядів анотації: 482

Опубліковано

2020-04-27

Як цитувати

Терлецька, Т. (2020). АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН КУРСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ НА ПРИКЛАДІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА». Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (8), 136–146. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.12

Номер

Розділ

Статті